Aanvraagnummer: 4946
Organisatie: Gemeente Montfoort
Locatie: Montfoort
Uren per week: 24 tot 28 uur
Tarief: €95 per uur
Regio: Utrecht
Startdatum: Zo spoedig mogelijk
Optie tot verlenging: Nee
Sluitingsdatum: 15-11-2024 09:00
Deel deze opdracht
Organisatie onderdeel
Gemeente Montfoort is een meer dan mooie gemeente in het Groene Hart van ons land. In totaal telt de gemeente zo’n 14.000 inwoners, die in en rondom de stad Montfoort en het dorp Linschoten wonen. Gemeente Montfoort is ‘gewoon bijzonder en bijzonder gewoon’. We redeneren vanuit dienstverlening aan inwoners. We zetten in op samenwerking en zorgen dat uitvoering van werkzaamheden door derden goed gebeurt. De tijd dat werken bij een gemeente synoniem stond voor suf en saai is voorgoed voorbij. Jouw toekomstige collega’s zijn mensen met een visie. In onze organisatie ligt de verantwoordelijkheid bij de medewerkers en werken we op basis van drie kernwaarden: deskundig, betrokken en loyaal.
Opdracht
Montfoort is een relatief kleine gemeente, maar biedt qua ruimtelijke ordening veel variatie met o.a. twee (monumentale) kernen, ontwikkellocaties voor nieuwe woningen en een groot landelijk gebied. Je begeleidt planologische procedures en zorgt voor een integrale beleidsafstemming. Je toetst principeverzoeken inhoudelijk en juridisch en stemt de afhandeling af met de vergunningverlener en milieuspecialisten. Je overlegt met de wethouder en schrijft college- en raadsvoorstellen. Je gaat in gesprek met initiatiefnemers van interessante plannen en onderzoekt de mogelijkheden om deze goed in procedure te brengen. Last but not least werk je mee aan het opstellen van een Omgevingsplan.
Vereisten / Knock-outcriteria
1. In het bezit van een afgeronde universitaire juridische of planologische opleiding;
2. Minimaal 2 jaar werkervaring als beleidsadviseur ruimtelijke ordening binnen een Groene Hart gemeente;
3. Minimaal 10 jaar werkervaring als jurist / beleidsadviseur ruimtelijke ordening;
4. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop.
Gunningscriteria
5. Minimaal 5 jaar werkervaring met het begeleiden en/of coachen van junior beleidsadviseurs ruimtelijke ordening (30 punten);
6. Een maximum uurtarief van €95,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer (20 punten);
7. Kennis van de nieuwe Omgevingswet (20 punten);
8. Opleiding staats- en/of bestuursrecht op wo niveau afgerond (15 punten);
9. Kennis van WRO, WABO en WGR (15 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre de kandidaat aan het profiel voldoet.
Competenties
- Schrijfvaardig;
- Klantgerichtheid;
- Bestuurssensitiviteit;
- Resultaatgericht;
- Betrokken;
- Creatief.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 25 november 2024 van 14:00 tot 17:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 21 november 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
- Gemeente Montfoort faciliteert geen ‘mobile devices’ zoals laptop en telefoon.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot vrijdag 15 november 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.