Aanvraagnummer: 6160
Organisatie: Gemeente Krimpen aan den Ijssel
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Uren per week: 28 uur
Tarief: €120 per uur
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: 23-01-2025
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 10-01-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Organisatie
Krimpen aan den IJssel is een ondernemende gemeente die graag vooruitdenkt en doet. Met zo'n 180 medewerkers zorgen we voor een gemeente waar het fijn wonen, werken en leven is. Onze organisatie is continu in beweging. We zoeken naar nieuwe manieren van samenwerken, gaan uit van zelforganisatie en zijn steeds meer gericht op resultaat in plaats van tijd. De organisatie is verdeeld in 25 thuisteams die gevormd zijn rondom inhoudelijke thema’s.
Het team Financieel beleid en advies bestaat uit 7 collega’s die veel waarde hechten aan onderlinge afstemming en samenwerking. De belangrijkste aandachtsgebieden zijn het ondersteunen van de teams, de planning en controlcyclus en het financieel beleid.
Opdracht
- Je bent financieel adviseur en sparringpartner voor diverse zelforganiserende teams in het sociaal domein. Je focus ligt op de Participatiewet, minimaregelingen en de Wet Inburgering. Vakinhoudelijke kennis van relevante wet- en regelgeving is hierbij noodzakelijk. Je wordt ook betrokken bij de financiële ondersteuning Wmo en Jeugd.
- Je vertegenwoordigt de gemeente in diverse gemeenschappelijke regelingen (Sociale Zaken, Werkvoorzieningschap, Centrum voor Jeugd en Gezin).
- Je adviseert proactief over financiën in brede zin, ook richting directie en bestuur, en geeft daarbij een meerwaarde aan cijfers.
- Samen met collega’s werk je aan de documenten van de P&C-cyclus (kadernota, begroting, jaarstukken, tussentijdse begrotingswijzigingen).
Vereisten / Knock-outcriteria
1. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor zakelijke contacten, evenals een laptop of iPad;
2. Een afgeronde economische opleiding op minimaal hbo-bachelorniveau;
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als financieel adviseur binnen een gemeente;
4. Beschikbaar per 23 januari 2025 voor 28 uur per week;
5. Minimaal 3 dagen op locatie kunnen werken (maandag, dinsdag, woensdag of donderdag);
6. Maximaal uurtarief € 120,- exclusief BTW en inclusief reiskosten woon-werkverkeer.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als financieel adviseur voor het sociaal domein bij een gemeente (35 punten);
8. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in een politiek-bestuurlijke omgeving bij een kleinere gemeente (max 40.000 inwoners) (15 punten);
9. Aantoonbare kennis van en werkervaring met de Participatiewet en BUIG (20 punten);
10. Aantoonbare werkervaring met zelforganiserende teams (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);
11. Een aantoonbare afgeronde masteropleiding (10 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre jij of de door jou aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Je bent representatief en klantvriendelijk;
- Je bent nauwkeurig in het vertalen van ontwikkelingen naar cijfers;
- Je staat stevig in je schoenen en bent oplossingsgericht.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10A. De functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, inclusief minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op werkdagen, in overleg.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 13 januari 2025 van 10.00 uur tot 12.00 uur. Kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 10 januari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang.
Overige informatie
- ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat een mobiele telefoon inclusief abonnement en een laptop of iPad dient mee te nemen.
- De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
- Het tarief van de aangeboden kandidaat staat vast voor 12 maanden. Daarna kan maximaal één keer per jaar een voorstel tot prijsaanpassing plaatsvinden.