Senior Financieel Beleidsmedewerker


Aanvraagnummer: 10896
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Woerden
Locatie: Woerden
Uren per week: 24 per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 4 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 3 x 3 maanden
Sluitingsdatum: 23-05-2025 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten



Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Woerden mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Gemeente Woerden. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Organisatie
Werken voor de gemeenten Woerden en Oudewater betekent werken aan ambities in een dynamische organisatie met grote maatschappelijke verantwoordelijkheid. Ruim 500 talentvolle professionals werken voor twee gemeentebesturen die samen 60.000 inwoners vertegenwoordigen.

Je bent werkzaam in een politiek bestuurlijke omgeving en centraal in het Groene Hart. De organisatie kent een informele werksfeer en heeft oog voor medewerkers met talent. We stimuleren ontwikkeling en brede inzetbaarheid. We bieden flexibiliteit in werkzaamheden en interessante interne projecten aan.

https://www.woerden.nl/werken-voor-woerden-en-oudewater.

Opdracht
Ben jij helemaal thuis in alle voorkomende werkzaamheden rond de gemeentelijke financiën? Wegens het vertrek van een collega zijn wij op zoek naar een tijdelijke senior financieel beleidsmedewerker.

Jouw werkzaamheden:

  • Samenstellen van onderdelen van de jaarrekening waaronder de paragraaf financiering, het overzicht van incidentele baten en lasten, het overzicht rentetoerekening en renteresultaat en het overzicht van reserves en voorzieningen;
  • Het opleveren van specificaties, onderbouwingen en verloopoverzichten bij diverse balansposten waaronder de reserves en voorzieningen;
  • Het verwerken van MT -, directie- en raadsbesluiten in de begroting;
  • Het aanleveren van administratieve correctieboekingen;
  • Het verzorgen van de treasuryfunctie, inclusief de analyse compliance met Fido en Ruddo;
  • Het verzorgen van de analyse op overschrijdingen en onderschrijdingen op programma niveau ten behoeve van de rechtmatigheidsverantwoording;
  • Het analyseren en rapporteren over de circulaires in het kader van het gemeentefonds.

Vereisten
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag; 
2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van financiën;
3. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van gemeentelijke jaarrekeningen. Benoem duidelijk in het CV waar deze werkervaring is opgedaan;
4. BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiel

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als financieel beleidsmedewerker binnen een gemeente (50 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met softwaresystemen Key2finance en Pepperflow. Benoem duidelijk in het CV waar deze werkervaring is opgedaan (50 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Gericht op samenwerking
  • Nauwkeurig/accuraat;
  • Analytisch;
  • Communicatief vaardig;
  • Proactief.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op een nader te bepalen moment. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot vrijdag 23 mei 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.