Senior Financiële Administratie

Logo van Leidschendam-Voorburg met een kroon, drie golven en een vlam in een gouden kleurstelling, met daarnaast de naam van de gemeente geschreven.

Aanvraagnummer: 7961
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Leidschendam-Voorburg
Locatie: Leidschendam
Uren per week: 32 - 36 per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 3 maanden
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: 01-04-2025
Optie tot verlenging: 1x3 maanden
Sluitingsdatum: 20-03-2025 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


''Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Leidschendam-Voorburg mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Leidschendam-Voorburg. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).''

Organisatie 
Leidschendam-Voorburg is een sociale en ondernemende gemeente met ruim 75.000 inwoners. We werken met zo’n 680 mensen aan de gezamenlijke ambitie om ons te ontwikkelen naar een wendbare en sensitieve organisatie. We stellen onze inwoners en maatschappelijke opgaven centraal en zijn een zelfbewuste samenwerkingspartner voor de lokale en regionale partners. We doen dat door verbinding te maken, vertrouwen te geven en verantwoordelijkheid te nemen. 

De lijnen zijn kort, we kennen elkaar en we weten wat er speelt. We werken informatie gestuurd, klantgericht en er is veel ruimte voor initiatief. We bieden onze medewerkers de faciliteiten om hybride te werken. Dit maakt het mogelijk om te werken waar en wanneer dat het beste past bij het type werk dat we doen.  

Afdeling Bedrijfsvoering 
De afdeling Bedrijfsvoering werkt vraaggericht en levert ondersteuning en kwalitatief hoogwaardig en integraal advies aan alle afdelingen binnen de gemeentelijke organisatie. Bedrijfsvoering doet dit om ervoor te zorgen dat de gemeente Leidschendam-Voorburg haar beleidsdoelen haalt binnen de beschikbare middelen en de gestelde kaders. De adviseurs van Bedrijfsvoering zijn onafhankelijk en geven professioneel advies op basis van wet- en regelgeving en bestuurlijke- en organisatiedoelen. De afdeling Bedrijfsvoering bestaat uit zo’n 100 medewerkers.  

De opdracht bij Team Financiële Administratie 
Je bent tijdelijk inhoudelijk mede eindverantwoordelijk voor de financiële administratie, de functionele aansturing van jouw collega’s en het coördineren van de werkzaamheden binnen de financiële administratie. Hierin werk je nauw samen met twee collega’s die dezelfde rol hebben. Je bent mede verantwoordelijk voor treasury, de gemeentebrede coördinatie van ondersteuning op de technische en proces kant van het P&C product Jaarstukken  en je fungeert als verbinder in de financiële keten tussen de administratie en de financieel adviseurs.  

Momenteel zijn we als gemeente in de uitvoering beland van het nieuw Financieel Pakket Unit4 ERPx, per 1 januari 2024 zijn we “live”. Doelstelling betreft dat de Jaarstukken 2024 vervaardigd worden (deels) vanuit het ERPx pakket.  Je zal een grote rol gaan vervullen in het ondersteunen op het afronden van dit proces. Ervaring met Het Unit4- ERPx systeem en het Key-Userschap daarop is een pré. Verder zal de komende tijd de nadruk komen te liggen op de  werkzaamheden betreffende de doorontwikkeling van dit ERPx pakket en het verfijnen van de interne controle op de financiele processen.  

Je werkzaamheden zijn verder als volgt:  

  • Volgen van de actuele fiscale wet- en regelgeving en zorgdragen voor informatievoorziening en ondersteuning aan jouw collega’s van de financiële administratie;  
  • Inrichten van de financiële administratie en zorgdragen voor de inbedding,  continuering van werkprocessen en de coördinatie op de Interne Controle hierop (1st en 2de Lines) vanuit het pakket Unit4-ERPx;
  • Coördineren en verbeteren van de periodieke maand afsluitingen en de maandcontrole’s 2025;
  • Ondersteunen op het vervaardigen van het proces Jaarstukken en beheer en coördinatie van de accountantscontrole inclusief het bijbehorende controle-werkdossier;
  • Mede fungeren als eigenaar voor het grootboek; 
  • Coördinatie op het Beheren van de Activa; (o.a. mede de implementatie in ERPx);  
  • Fungeren als Key-User  (Lias-ERPx)Deelnemen aan het platform Financieel-advies. 

Vereisten 
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
3. Uiterlijk per 1 april 2025 beschikbaar voor 32-36 uur per week voor de gehele duur van de opdracht incl. mogelijke verlengingsoptie(s);
4. Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding;
5.  Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als senior administratief medewerker bij een gemeente op de (centrale) financiële afdeling;

Gunningscriteria 
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als senior administratief medewerker bij een gemeente op de (centrale) financiële afdeling (30 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met financiële- en softwarepakketten binnen de decentrale overheid, duidelijk naar voren komend van uit het cv (15 punten);
8. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met Unit-4 ERPx, benoem waar deze is opgedaan. (10 punten); 
9. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het coördineren en verbeteren van de periodieke maand afsluitingen binnen een gemeentelijke organisatie(25 punten); 
10. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het werken met de BBV van een gemeente, duidelijk naar voren komend van uit het cv (20 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet. 

Competenties
- Georganiseerd en secuur kunnen werken.
- Kwaliteitsgericht.
- Plannen en organiseren.
- Zelfstandigheid.
- Initiatief.
- Samenwerkend.
- Gevoel met cijfers en gemeentelijke administraties.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10A. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn op een nader te bepalen moment. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 24 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot donderdag 20 maart 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.


Reageer nu op deze opdracht!

(Bijna) evenveel verdienen vanuit Detachering?!

Let-op: Deze opdracht betreft een detacheringsopdracht. Deze opdracht kan niet als ZZP'er worden uitgevoerd.