Aanvraagnummer: 7363
Organisatie: Gemeente Wijdemeren
Locatie: Loosdrecht
Uren per week: 24 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: t/m 31 december 2025
Regio: Noord-Holland
Startdatum: 17-03-2025
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 28-02-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzpāer toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzpāer uit te voeren. Zzpāers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzpāer gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het āopmerkingenā veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.
Organisatie
Wij zijn #WijvanWijdemeren! Met ongeveer 200 mensen zetten wij ons in voor zoān 25.000 inwoners. We zijn een uitdagende werkgever die continu in ontwikkeling is. Kenmerkend zijn de prettige informele werksfeer, de korte lijnen en de diverse ontwikkelingsmogelijkheden. Omdat we relatief klein zijn, weten collegaās elkaar snel te vinden en kun je nog echt een verschil maken. Ook schakel je regelmatig tussen diverse rollen. Zo organiseer, adviseer Ć©n voer je vaak ook uit. Het verder ontwikkelen van onze organisatie staat de komende jaren bij ons centraal. Ons doel? Binnen de mogelijkheden zo goed mogelijk aansluiten bij de behoeften van onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties. Onze kernwaarden zijn: eigenaarschap, eigentijds en vernieuwend, inclusief, benaderbaar en professioneel.
Wijdemeren is een schitterende groene gemeente in de Gooi- en Vechtstreek, tussen Amsterdam en Utrecht. De dorpen die samen de gemeente vormen, liggen tussen prachtige wateren en ongeƫvenaard natuurschoon waaronder de Loosdrechtse Plassen. De combinatie van natuur en kleine dorpen dichtbij de Randstad geeft precies weer hoe het werken bij ons is: afwisselend!
Opdracht
De gemeenteraden van Wijdemeren en Hilversum hebben in de zomer van 2024 het principebesluit genomen tot het aangaan van een lichte samenvoeging. De samenvoeging tussen deze gemeenten heeft gevolgen voor de ambtenaren, het bestuur en de inwoners. De bestuurlijke fusie staat gepland per 1 januari 2027 en wordt voorafgegaan door een ambtelijke integratie per 1 januari 2026.
Eerder is een senior HR-projectleider aan ons team toegevoegd om het traject van de lichte herindeling te leiden. Je zult in deze opdracht aan sommige deelprojecten een bijdrage leveren. Maar naast de herindeling gaat het reguliere HR-werk ā en het wegwerken van (administratieve) achterstanden ā natuurlijk gewoon door. En juist nu is het belangrijk om ook daar goeie coƶrdinatie te hebben op de reguliere taken, naast de tactische- en soms ook strategische lijnadvisering. Met name kennis van- en ervaring met de Algemene Pensioenwet Politieke Ambtsdragers (APPA) willen we graag aan ons team toevoegen zodat ook die kant van de herindeling arbeidsrechtelijk en administratief goed verloopt.
Wat zoeken wij?
Gemeente Wijdemeren is op zoek naar een Senior HR-adviseur. Als senior adviseur:
- Ken je alle ins en outs van het HR-vak in gemeenteland en kan je zo instappen in de organisatie van Wijdemeren.
- Ben je in staat om zelfstandig een aantal HR-themaās op te pakken en hierover te adviseren aan management, directie en bestuurder(s).
- Heb je een goede kennis van relevante wet- en regelgeving en kan je die op pragmatische wijze vertalen naar de organisatie.
- Heb je aantoonbare adviesvaardigheden op strategisch niveau en ben je daardoor een stevige partner voor management, directie, bestuur Ć©n collegaās.
- Ben je een goede sparringpartner naar de HR projectleider fusie
- Zorg je samen met stakeholders en het HR team voor een goede uitvoering van de gebruikelijke HR-taken. Je begeleidt daarin het proces van het plan naar realisatie, je werkt de route uit, zorgt voor het juiste proces en stuurt op de kosten. Je schakelt met collega's en externe partijen.
- Ga je kleinere projecten/klussen niet uit de weg, want je pakt aan wat aangepakt moet worden.
Vereisten
1. Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar in de rol van senior HR adviseur bij een gemeente;
Gunningscriteria
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met veranderprocessen en organisatiewijzigingen bij gemeenten in de afgelopen 5 jaar (geef hiervan concrete voorbeelden in het cv) (20 punten);
4. Aantoonbare kennis van- en werkervaring met de Algemene Pensioenwet Politieke Ambtsdragers (APPA) (benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met bestuurlijke besluitvormingstrajecten en medezeggenschap (20 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met het coƶrdineren van reguliere HR-taken, (geef hiervan een concreet voorbeeld in het cv) (20 punten);
7. Aantoonbare afgeronde opleiding op WO niveau (10 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Daadkrachtig;
- Resultaatgericht;
- Politiek organisatorische sensitiviteit;
- Samenwerken;
- Verbinding maken;
- Conceptueel denken en de taal van de uitvoering spreken;
- Verbinden.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
Cv-eisen
Maximaal 5 paginaās, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
De gemeente Wijdemeren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffende thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Als afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/ op kantoor plaats vinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.
Planning
De gesprekken bij de gemeente Wijdemeren zijn gepland op dinsdagmiddag 4 maart 2025 tussen 14.30 en 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 3 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 28 februari 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.