Fraud Blocker Senior Inkoopadviseur | Gemeente Zoetermeer | ZZP Opdrachten

Senior Inkoopadviseur

Logo van gemeente zoetermeer met een gestileerd blauw boompictogram boven de tekst "gemeente zoetermeer" in grijs.

Aanvraagnummer: 6846
Organisatie: Gemeente Zoetermeer
Locatie: Zoetermeer
Uren per week: 32 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 5 maanden
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: 10-03-2025
Optie tot verlenging: 2 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 05-02-2025 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Deel deze opdracht


Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.

Organisatie
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.

Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!

Afdeling
De medewerkers van het cluster inkoop werken voor de gehele ambtelijke organisatie en het bestuur van de gemeente Zoetermeer. Het huidige team bestaat uit vijf adviseurs, een centrale contractbeheerder, inkoopanalist en één medewerker van de regionale samenwerking Inkoopkracht Zuid Holland West. De adviseurs hebben een adviserende rol en worden door budgethouders van alle vakafdelingen van de gemeente gevraagd te adviseren danwel te begeleiden bij (Europese)aanbestedingen. Beleidsontwikkeling en inspelen op ontwikkelingen in de maatschappij zoals SROI, duurzaamheid en inkoopontwikkeling vallen ook binnen dit cluster.

De opdracht betreft hoofdzakelijk het zelfstandig begeleiden van aanbestedingstrajecten voor de vervanging/ overbrugging i.v.m. zwangerschapsverlof van één van de inkoopadviseurs.

De periode is van 10 maart 2025 tot 10 augustus 2025.

Opdracht
Je adviseert en begeleidt (Europese)aanbestedingen van werken, leveringen en diensten. Het gaat om reeds lopende en nieuw op te starten trajecten. Te denken valt aan trajecten zoals: Onderhoud civiele kunstwerken en het Vervangen van bruggen.

Je stuurt deze projectmatig aan en adviseert de interne klant in zijn aanbestedingsstrategie. Van jou verwachten wij dat je goed kunt samenwerken met de vak afdelingen en hen bij staat met adviezen. In het team deel je kennis actief en werk je prettig samen met je collega's.

Hoofdtaken
- Het geven van inkoopadvies op verschillende niveaus (bestuurlijk en ambtelijk) met name voor de afdelingen Informatie & Automatisering (I&A), Veiligheid, Vergunningen en Handhaving (VVH), Sociaal Domein (SD) en Stadsbeheer (SB);
- Het volledig begeleiden van (Europese) aanbestedingen (behoefteaanvraag t/m archiveren aanbestedingsdossier) voornamelijk voor het fysieke domein (Stadsbeheer).

Vereisten
1. De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden niet 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende partij.);
2. Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding;
3. Een afgeronde NEVI 1 of gelijkwaardige inkoopopleiding;
4. Per 10 maart 2025 beschikbaar voor 32 uur per week voor de gehele duur van de opdracht, inclusief verlengingen;

Gunningscriteria
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met meervoudige onderhandse en Europese aanbestedingsprocedures in de afgelopen 5 jaar (45 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met de inkoop van leveringen, diensten en werken in de afgelopen 5 jaar (25 punten);
7. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente in de afgelopen 3 jaar (20 punten);
8. Een afgeronde opleiding NEVI 2, leergang aanbestedingsrecht VU of Post-hbo Inkoop & Aanbesteden van Conducto (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
- Initiatiefrijke houding;
- Klantgerichtheid;
- Samenwerken;
- Analytisch;
- Resultaatgerichtheid.

Schaal
Deze opdracht is ingedeeld in Schaal 12 (nieuwe structuur).

Benodigd aantal professionals:
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 10 februari 2025 tussen 09:00 uur en 16:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen op vrijdag 7 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot woensdag 5 februari 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.


Reageer nu op deze opdracht!

6846 - Senior Inkoopadviseur