Aanvraagnummer: 4620
Organisatie: Gemeente Midden-Drenthe
Locatie: Midden-Drenthe
Uren per week: 24-40 uur
Tarief: €0 - €120 per uur
Regio: Drenthe
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 29-10-2024 09:00
Deel deze opdracht
Organisatie
De gemeente Midden-Drenthe is voortdurend in ontwikkeling met ruim 300 vaste medewerkers en een flexibele schil. Kenmerkend is dat de lijnen kort zijn. We streven naar een organisatie die inwoners en bestuur optimaal bedient. We hebben ambitieuze doelen waarvoor we iedere dag hard werken, wat inzet, creativiteit en samenwerking vereist.
De teams
Je maakt onderdeel uit van het team Advies, bestaande uit 4 clusters: Juridische Zaken, Inkoop, Communicatie en Bestuurs- & organisatiesecretariaat. Het team heeft de uitdaging om haar meerwaarde te tonen en acteren tussen beleid en uitvoering. Dit geldt specifiek voor het cluster Inkoop.
Het cluster Inkoop speelt een regierol en staat aan de vooravond van een transitie. Als Inkoopadviseur draag jij hieraan bij. Je werkt voor diverse teams en programma’s.
Je opdracht voer je uit voor het team Informatisering & Belastingen (INB) met vraagstukken voornamelijk gericht op hard- & software. De uitdaging ligt in doelmatigheid, binnen het grotere plan van onze I-visie.
Je opdracht omvat het formuleren van een integrale inkoopstrategie en het uitvoeren van verschillende inkooptrajecten.
Als inkoopadviseur ben je de verbindende factor tussen de markt, het team INB en het cluster Inkoop. Je hebt sterke affiniteit en kennis van deze drie speelvelden.
Projectopdracht
- Opstellen van een integrale inkoopstrategie.
- Opstellen van inkoopadviezen.
- Opstellen van aanbestedingsdocumenten.
- Uitvoeren van aanbestedingen.
- Voeren van projectleiding.
Vereisten / Knock-outcriteria
1. Afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
2. Beschikbaar per 15 november 2024;
3. Minimaal 5 jaar ervaring als inkoopadviseur binnen een gemeentelijke organisatie;
4. Minimaal 3 jaar ervaring binnen het ICT gemeentelijke domein;
5. Nevi 1 & 2 certificaat;
6. Ervaring met complexe inkoopvraagstukken.
Gunningscriteria
7. Minimaal 3 jaar ervaring op genoemde inkoopvraagstukken (30 punten);
8. Minimaal 5 jaar ervaring in de afgelopen 7 jaar binnen een gemeentelijke overheidsinstelling (20 punten);
9. Beschikbaar voor minimaal 24 uur per week per 1 november 2024 (15 punten);
10. Uurtarief maximaal € 120,- exclusief btw (10 punten);
11. In bezit van vergelijkbare inkoopopleiding zoals Nevi 1 & 2 (25 punten).
Competenties
- Overtuigingskracht: anderen overtuigen voor instemming;
- Communicatieve vaardigheden;
- Omgevingsbewust: oog voor ontwikkelingen en politieke verhoudingen;
- Samenwerken: dialooggericht, informatie-uitwisseling en kennisoverdracht;
- Autonoom: zelfstandig werken en regie pakken.
Functieschaal
Ingeschat in functieschaal 10 (cao-gemeenten).
Benodigd aantal professionals
1.
Een combinatie van professionals/opdrachten is mogelijk.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 3 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt in overleg uitgevoerd. In het begin is werken op kantoor gewenst. Na de inwerkperiode kan hybride gewerkt worden.
De reactietermijn voor deze opdracht duurt tot dinsdag 29 oktober 2024, 09:00 uur.