Fraud Blocker Senior IT Projectmanager (KITA applicatie transitie) | ZZP

Senior IT Projectmanager (KITA applicatie transitie)

Logo van het Kadaster met een gestileerde blauwe letter 'K' naast het woord 'kadaster' in lichtblauwe tekst.

Aanvraagnummer: 4371
Organisatie: Kadaster
Locatie: Kadaster
Uren per week: 32-40
Tarief: €140 per uur
Regio: Gelderland
Startdatum: 30-10-2024
Optie tot verlenging: 1 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 21-10-2024 23:59

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Opdracht omschrijving

LET OP!! Dit is een detacheringsopdracht met een driepartijenovereenkomst.
Een driepartijenovereenkomst moet worden ondertekend door de Inlener, de Werkgever en de Betrokkene. Indien dit om welke reden dan ook niet mogelijk is, is inschrijving niet zinvol.

Op deze driepartijenovereenkomst is de Waadi van toepassing. Er zal daarom worden gecontroleerd op de vereiste registratie conform artikel 7.0 van de Waadi.

Het Kadaster
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Voor meer informatie over het Kadaster zie www.kadaster.nl.

Omschrijving werkzaamheden
De primaire verantwoordelijkheid van de Senior IT Projectmanager is er voor te zorgen dat het project de vastgestelde resultaatdoelstellingen binnen de gespecificeerde toleranties (van tijd, kosten, kwaliteit, scope, voordelen (benefits) en risico’s) realiseert die in het transitieplan zijn gedefinieerd. De planning is ambitieus, maar haalbaar mits de projectmanager proactief invulling geeft aan het managen van de verwachtingen, enthousiast sturing geeft aan de teams en het organiseren van de besluitvorming.

Met het project KITA (Kadaster IT Aanbestedingen) wordt de huidige IT dienstverlening aangepast naar een toekomst vaste IT omgeving. Daarbij worden de organisatie, processen, techniek en levering ervan voorbereid om flexibel te kunnen blijven voldoen aan de wensen en eisen van de eigen organisatie, gebruikers, klanten, leveranciers en aan de enorm veranderende en afwisselende IT markt.

In de nieuwe situatie wordt de Kadaster IT dienstverlening middels vijf kavels integraal vormgegeven:

  • Service Integratie en Management (SIAM)
  • Managed Security Services (MSS)
  • Hybrid Cloud
  • Connectivity
  • Digital Workplace Services

In de projectaanpak is een onderverdeling gemaakt tussen de realisatie en transitie van de infrastructuur enerzijds en de transitie van applicatieomgeving anderzijds. Deze opdracht betreft de Project Manager ten behoeve van de transitie van de gehele applicatieomgeving van het Kadaster verdeeld over 50+ Dev-Ops teams.

De Project Manager voor de applicatie-transitie speelt een cruciale rol in het leiden van de migratie van softwaretoepassingen van de ene omgeving naar de andere. Deze rol vereist een stevige persoonlijkheid met sterke organisatorische vaardigheden, excellent communicatievermogen en het vermogen om de projectambities daadwerkelijk waar te maken. Wij zoeken een door de wol geverfde, energieke en daadkrachtige leider die zich thuis voelt in een dynamische werkomgeving onder tijdsdruk.


Verantwoordelijkheden

Taken en Verantwoordelijkheden

Het projectplan ligt klaar, aan jou de taak om het plan te realiseren. Uiteraard gaat onderweg het plan talloze keren wijzigen, aan jou om koers te houden naar het einddoel. Uiterlijk 31-3-2025 zijn de applicaties en bijbehorende databases etc verhuist, geen dag later. Kortom een heldere en duidelijke opdracht.


Beschikbaarheid

De kandidaat is zsm inzetbaar maar uiterlijk op 30 oktober 2024 tot en met 31 maart 2025 voor 32-40 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 1 keer 6 maanden. De opdrachtgever kan de overeenkomst eenzijdig tussentijds opzeggen met een opzegtermijn van één (1) maand. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team.


Overige eisen

Verplichte opgave van uw gewaarmerkte KVK-uittreksel. Hieruit moet de tekenbevoegdheid van de ondertekenaar van de onderhavige overeenkomst blijken.

De kandidaat heeft tijdens de duur van deze opdracht een arbeidsovereenkomst met de inschrijvende partij.

U voegt slechts één Nederlandstalig curriculum vitae (cv) van maximaal 5 pagina's A4 toe. Het cv graag aanleveren in PDF-formaat. Uit dit cv dient te blijken dat u voldoet aan onderstaande eisen. Indien u naar oordeel van het Kadaster niet voldoet aan de gestelde eisen, of uw cv uit meer dan 5 pagina's bestaat, zal uw offerte terzijde worden gelegd en niet worden meegenomen in de beoordeling van de gunningscriteria. Onderstaand de eisen waar de kandidaat aan moet voldoen. Per eis (kort) toelichten waarom de kandidaat in uw ogen aan de eis voldoet. Verwijzen naar het CV volstaat niet.

Minimaal HBO/WO werk- en denkniveau.

Minimaal 15 jaar aantoonbare ervaring als IT Projectmanager.

Kennis van- en minimaal 10 jaar ervaring met PRINCE2 en Agile.

Aantoonbare ervaring met succesvol samenwerken in multidisciplinaire (agile) teams en omgevingen, met een politiek/bestuurlijk karakter.

Aantoonbare ervaring met complexe IT transitie trajecten.

Aantoonbare ervaring met sturen op risico’s in complexe IT omgevingen.

Excellente communicator.

Competenties waar de kandidaat over dient te beschikken: • Resultaatgerichtheid • Plannen en organiseren • Analytisch vermogen • Netwerken • Helicopterview • Overtuigingskracht • Sturend vermogen • Onafhankelijkheid • Communicatieve vaardigheden


Gunningscriteria

Sortering
Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van prijs : 30 %
Gewicht van kwaliteit : 70 %
Uitleg gunningscriteria

Uitleg gunningscriteria
Op basis van de beoordeling van het ingediende tarief (prijs) en de kwalitatieve criteria wordt de rangorde van kandidaten samengesteld. Met de drie kandidaten die hierbij het hoogst scoren wordt een verificatiegesprek gehouden. Het verificatiegesprek betreft een toetsing van de ingediende offerte. Naar aanleiding van de verduidelijking, toelichting en eventuele bewijsmiddelen die het kadaster middels het verificatiegesprek heeft verkregen, kunnen scores worden bijgesteld. Hierdoor is het mogelijk dat de rangorde binnen de drie hoogst scorenden wordt aangepast. De hoogste scorende kandidaat, na uitvoering van de verificatiegesprekken komt in aanmerking voor gunning.

De punten toekenning voor het gunningscriterium kwaliteit binnen de beoordelingssystematiek is als volgt:

Score Beoordeling
0 Geen antwoord/invulling
Omschrijving: Onderwerp of aspect is niet beschreven

1 Onvoldoende
Omschrijving: Onderwerp voldoet in zijn geheel niet

2 Matig
Omschrijving: Onderwerp of aspect is niet (volledig) behandeld of voldoet op onderdelen niet aan de wensen van het Kadaster

3 Voldoende
Omschrijving: Onderwerp of aspect is volledig behandeld en sluit aan bij de wensen van het Kadaster. Er is geen sprake van meerwaarde.

4 Goed
Omschrijving: Onderwerp of aspect is volledig behandeld, sluit aan bij de wensen van het Kadaster en bevat enkele positief onderscheidende kenmerken er is sprake van enige meerwaarde

5 Uitstekend
Omschrijving: Onderwerp of aspect is volledig behandeld, sluit aan bij de wensen van het Kadaster, bevat positief onderscheidende kenmerken en overtreft hiermee in ruime mate de verwachtingen van de opdrachtgever. Er is sprake van aanzienlijk meerwaarde.

De EMVI komt als volgt tot stand:

prijs score = ( 1 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) / laagste prijs ) ) * 100, maar nooit lager dan 0
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )

Indien er meer informatie wordt gegeven dan gevraagd zal alleen het maximaal aantal toegestane woorden worden beoordeeld. Alle woorden vanaf het maximaal toegestane aantal zullen niet aan de beoordelaars worden doorgegeven.


Gunningscriteria Kwaliteit

40 %

U toont duidelijk aan welke wijze de door u geleverde expertise en competenties (soft en hard skills) binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten. (max. 300 woorden) (zie ook Opdracht omschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: Hoe beter de expertise en competenties aansluiten bij de wensen van het Kadaster en de geschetste situatie hoe hoger de score.

60 %

U geeft een beschrijving van aanpak (max. 400 woorden) voor een project waaruit blijkt dat u ervaring heeft transitietrajecten binnen complexe IT omgevingen met nadruk op transitie van de applicatieomgeving. Beoordeling: De mate waarin de beschrijving van aanpak aansluit bij de wensen van het Kadaster.


Gunningscriterium Prijs

Maximaal: € 140,00

Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Competenties te toetsen in interviewfase

Beschrijving (uitleg)

Het verificatiegesprek betreft een toetsing van de ingediende offerte. Waarbij de nadruk ligt op de eisen en de kwalitatieve gunningscriteria.


Interviewfase

Beschrijving (uitleg)

Uitsluitend de Kandidaten die na een schriftelijke beoordeling van de Offertes in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek.

Indien na de schriftelijke beoordeling van de Offertes blijkt dat er meer dan drie Kandidaten in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal de score op (sub)gunningscriterium kwaliteit van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie Kandidaten in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal het (sub)gunningscriterium prijs van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie Kandidaten in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen alle betrokken Kandidaten worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek.

De verificatiegesprekken zullen plaatsvinden op 24 oktober 2024 in Apeldoorn. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken.