Aanvraagnummer: 758
Organisatie: Gemeente Midden-Delfland
Locatie: Schipluiden
Uren per week: 32 tot 36 per week per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 3 maanden
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: Zo snel mogelijk
Optie tot verlenging: 2 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 15-04-2024 09:00
LET OP! Deze opdracht is gesloten.
Deel deze opdracht
Organisatie
Midden-Delfland is niet zomaar ‘een gemeente’. Het grijze pak past ons niet. We hebben oog voor onze inwoners, het landschap, de karakteristieke dorpen en elkaar.
We zijn geïnteresseerd in jou
Bij ons werken mensen met idealen, goede ideeën, empathie, kennis en kunde. Inwoners en medewerkers voelen zich begrepen, geholpen, betrokken en thuis. We zijn benaderbaar, tonen oprechte belangstelling en luisteren écht. Naar elkaars verhalen, wensen en vragen. We kijken naar het geheel en zoeken naar een passend antwoord. Ook als we daarvoor van de gebaande paden moeten wijken.
Opdracht
Als juridisch adviseur ben je primair verantwoordelijk voor het afhandelen van de handhavingsprocedures op het gebied van onder andere bouwen en wonen, ruimtelijke ordening, APV, bijzondere wetten en openbare orde en veiligheid. Je treedt in dat kader bestuursrechtelijk, strafrechtelijk en in aantal gevallen privaatrechtelijk op en werkt daarbij integraal. Daarnaast vertegenwoordig je de gemeente in bezwaar- en (hogere) beroepszaken.
Werkzaamheden die bij deze functie horen, zijn onder meer:
- Juridische ondersteuning bieden op het gebied van handhaving (vraagbaakfunctie);(Bemiddelings)gesprekken voeren met overtreders en handhavingstaken afstemmen met partners als politie, hoogheemraadschap en omgevingsdienst;
- Ontwikkelen en onderhouden van juridische handhavingskaders.
Competenties
- Dienstverlenend;
- Nauwkeurig;
- Hoog verantwoordelijkheidsgevoel;
- Drive en enthousiasme;
- Teamplayer;
- Communicatief vaardig;
- Flexibele duizendpoot.
Minimumeisen / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal WO bachelor niveau;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als handhavingsjurist;
3. Aantoonbare werkervaring met de behandeling van bezwaarschriften;
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente;
5. Beschikbaar uiterlijk per 22 april 2024 voor minimaal 32 tot maximaal 36 uur per week.
Gunningscriteria (weging)
6. Afgeronde opleiding op mimimaal WO bachelor niveau op het gebied van Staats- en Bestuursrecht; (35 punten);
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als juridisch adviseur; (30 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met de behandeling van bezwaarschriften binnen een overheidsinstelling (20 punten);
9. Afgeronde aanvullende opleidingen/cursussen op het gebied van handhaving en toezicht (15 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 7/8. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
In deze functie werk je in goed overleg tussen maandag en vrijdag, de werktijden zijn bespreekbaar.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 16 april van 09.00 tot 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandagmiddag 15 april 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Overige informatie
- De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
- Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.
- Bij gunning zal er om een Verklaring betalingsgedrag nakoming fiscale verplichtingen gevraagd worden.