Senior medewerker Burgerzaken

Aanvraagnummer: 14482
Contractvorm: Detachering ZZP
Organisatie: Gemeente Wierden
Locatie: Wierden
Uren per week: 24 per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 5 maanden
Regio: Overijssel
Startdatum: 01-08-2025
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 11-07-2025 09:00
LET OP! Reacties dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Gemeente Wierden
Welkom in Wierden! Een gemeente met 25.000 inwoners, op de grens van stad en platteland. Hier staat noaberschap centraal: we kijken naar elkaar om, zijn betrokken en werken samen. Dat geldt voor onze inwoners én organisatie. Onder de noemer ‘Expeditie Wierden’ willen we onze organisatie nog beter laten aansluiten op de wensen van onze inwoners. Want dat is tenslotte waar we het allemaal voor doen! Samen werken we aan een mooie, leefbare en toegankelijke gemeente waar iedereen zich thuis voelt!
Opdracht
Voor een aantal specifieke taken binnen team burgerzaken hebben wij iemand nodig die de volgende zaken zal verwerken;
- Het opleiden van medewerkers Burgerzaken op verschillende burgerzakenproducten
- Actief meedenken over het verbeteren van processen en de vragenlijst van de zelfevaluatie
- Zorgdragen voor het verhogen van de kwaliteit in algehele zin door gevraagd en ongevraagd advies uit te brengen aan medewerkers van de afdeling burgerzaken
- Uitvoeren van steekproeven om de kwaliteit te toetsen en waar nodig te verhogen
- Overdracht van opgedane kennis en vaardigheden aan vaste medewerkers
Resultaat
Dat de algehele kwaliteit van uitgevoerde werkzaamheden die verband houden met de Basisregistratie Personen en de burgerlijke stand naar een hoger niveau is gebracht en de zelfevaluatie op hoofdlijnen is afgerond. Hierdoor bereiken we ook dat medewerkers vanaf 2026 zelfstandig hun werkzaamheden kunnen uitvoeren.
Vereisten
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen de afdeling burgerzaken van een gemeente;
3. Aantoonbare werkervaring met een iBurgerzaken;
4. Een afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau;
Gunningscriteria
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar binnen Burgerzaken bij een gemeente (45 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met naturalisaties en hervestigingen (30 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met coachen en ondersteunen in de burgerlijke stand van collega's (25 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u of de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
Je beschikt over relevante kennis en ervaring op het gebied van Burgerzaken. Je bent in staat om zelfstandig beslissingen te nemen. Ook ben je oplossingsgericht en hebt een proactieve houding, zowel richting de burger als richting de (interne) klant. Je beschikt over brede kennis en ervaring met diverse applicaties. Je bent klantgericht, accuraat, stressbestendig, hebt inlevingsvermogen en beschikt over uitstekende communicatieve en contactuele vaardigheden in woord en geschrift.
Benodigd aantal professionals
1.
- Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
- Uitzend- en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie zoals gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
- BYOD (bring your own device) is voor deze opdracht niet van toepassing.
Indien de opdrachtnemer een uitzend- of uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
Indien de opdrachtnemer een uitzend- of uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Een korte motivatie is gewenst.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen:
Is hybride werken mogelijk: Bespreekbaar
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden gepland in overleg. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 11 juli 2025 09:00. Tot die tijd kunt u reageren.