Fraud Blocker Senior Medewerker Grootboek | Gemeente Heerenveen | ZZP

Senior Medewerker Grootboek

Logo van gemeente heerenveen met gestileerde rode en grijze verticale lijnen tussen de tekst "gemeente" en "heerenveen.

Aanvraagnummer: 7442
Organisatie: Gemeente Heerenveen
Locatie: gemeente Heerenveen
Uren per week: 32-36
Tarief: €60 - €85 per uur
Duur van de opdracht: 5 maanden
Regio: Friesland
Startdatum: 17-03-2025
Optie tot verlenging: 3x 2 maanden
Sluitingsdatum: 06-03-2025 23:59

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Opdracht omschrijving

De gemeente Heerenveen is op zoek naar een allround tijdelijk senior medewerker grootboek voor de financiële administratie. We zijn dit jaar druk bezig met de implementatie van een nieuwe financieel systeem, waarvoor de inzet van diverse bestaande medewerkers nodig is. We hebben daardoor extra capaciteit nodig voor het kunnen blijven uitvoeren van onze reguliere activiteiten. Daarnaast zijn we nog aan het werven voor een vaste functie die nu nog open staat waardoor er nu onderbezetting is. We zoeken dus iemand die meerdere werkzaamheden binnen de financiële administratie kan overnemen en breed inzetbaar is.

Bij de senior medewerker grootboek ligt de nadruk op de beheersing en administratieve behandeling van alle zaken omtrent de balans, zoals het aanmaken van kredieten, verwerken van begrotingswijzigingen en het beheer van het grootboek. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het debiteuren- en crediteurenproces, bankzaken, tussenrekeningen en het deurwaardersproces. Je taken bestaan uit:

  • Debiteurenbeheer: reguliere invorderingswerkzaamheden en regelen van het deurwaardersproces.
  • Aanmaken en onderhouden van stamgegevens in het financieel systeem, zoals het aanmaken van grootboekrekeningen, kostensoorten, crediteurenrelaties en het verwerken van mutaties in kredietbeheerders en budgethouders.
  • Controle en accorderen van aanslagen gemeentelijke belasting en waterschapsbelasting.
  • Verwerken van begrotingen en begrotingswijzigingen.
  • Controleren en opstellen van saldoverklaringen van verschillende tussenrekeningen.
  • Controle op en aangifte van BTW, BCF en dividendbelasting.
  • Aanleveren van informatie voor de accountant bij de jaarrekening en interim-controle.
  • Overige werkzaamheden zoals memoriaalboekingen, gebruikersbeheer banken, opstellen van jaarlijkse nota’s, controle op aanslagen gemeentelijke belasting en ondersteuning van de medewerkers grootboek.

Verantwoordelijkheden

Het team Financiën & Belastingen is onderdeel van de directie Bedrijfsvoering en bestaat uit ongeveer 25 personen, die een administratieve, adviserende en beleidsmatige functie uitoefenen. In ons team dragen we zorg voor het juist, tijdig en volledig verwerken van alle financiële gegevens. We gaan op een open en informele manier met elkaar om en hebben de nodige humor. We staan echt voor elkaar klaar en je zult je meteen welkom voelen.

Wij zoeken een collega die zelfstandig kan werken, breed inzetbaar is en gemotiveerd is om onze gemeente en ons team beter te maken, samen met de collega's.


Beschikbaarheid

De kandidaat is inzetbaar vanaf 17-3-2025 tot en met 31-8-2025 voor 32-36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 3x 2 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.


Kwaliteit (eisen)

U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.

Minimaal MBO+ werk- en denkniveau op het gebied van Financiën.

Minimaal 2 jaar recente werkervaring in een vergelijkbare functie.

Aanwezig kunnen zijn op kantoor in Heerenveen voor minimaal 3 dagen per week.


Prijs (eisen)

Minimaal: € 60,00
Maximaal: € 85,00

Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Gunningscriteria

Sortering
Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van prijs : 20 %
Gewicht van kwaliteit : 80 %
Uitleg gunningscriteria

Op basis van de economisch meest voordelige inschrijving (EMVI) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.

De EMVI komt als volgt tot stand:

prijs score = 100 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) * ( 100 / ( hoogste prijs - laagste prijs ) ) )
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )


Gunningscriteria (wensen)

25 %

Ervaring binnen het lokaal bestuur (gemeente, provincie, waterschap, GR) in een vergelijkbare functie.

25 %

Kennis van het BBV en de relevante financiële wet- en regelgeving.

25 %

Ervaring met geautomatiseerde processen, in het bijzonder Key2Finance en Excel.

25 %

Aantoonbare boekhoudkundige kennis en ervaring vanuit de praktijk (vanuit een coördinerende rol is een pré).


Het interview

Beschrijving (uitleg)

Als Inschrijver in de top 3 is geëindigd, ontvangt inschrijver een uitnodiging voor het interview. Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is wordt de kandidaat beoordeeld op basis van criteria. De criteria zijn hieronder te raadplegen ter voorbereiding op het interview. Bij de terugkoppeling op de offertes (gunningsbeslissing) worden de resultaten bekendgemaakt in deze applicatie.