Fraud Blocker Senior medewerker Omgevingsloket - Freelance Opdrachten

Senior medewerker Omgevingsloket

Logo van alphen aan den rijn, met de naam in blauwe tekst met een gestileerde blauwe boog over de laatste drie woorden.

Aanvraagnummer: 1570
Organisatie: Gemeente Alphen aan den Rijn
Locatie: Alphen aan den Rijn
Uren per week: 36 per week
Tarief: Geen maximum
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: Zo snel mogelijk
Optie tot verlenging: Nee
Sluitingsdatum: 27-05-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie

Wij zijn een 100.000 plus gemeente, onderdeel van het regionaal samenwerkingsverband Holland Rijnland en deelnemer aan de G40.

In de groen-blauwe stad midden in het Groene Hart vind je een unieke combinatie van stedelijke projecten en ruimtelijke vraagstukken in een landelijk gebied. 132,5 km², waarvan 6 km² water en 8 kernen, midden in het Groene Hart: dat is Alphen aan den Rijn. Binnen het fysieke domein heeft team Vergunningen, Veiligheid en Inspectie een belangrijke rol bij onder meer de omgevingsvergunningen.

Onze organisatie bestaat uit meerdere onderdelen die allen een unieke bijdrage leveren aan onze opgaven en gemeentelijke dienstverlening. Je zit binnen onze organisatie altijd in een thuisteam met vakcollega’s en een teamleider. Een groot aantal collega’s werkt aan maatschappelijke opgaven in uiteenlopende vakgebieden. Je krijgt bij ons de kans om op basis van je talent ingezet te worden voor die opgaven en deel uit te maken van diverse samengestelde teams.


Opdracht

Als Senior Medewerker Omgevingsloket heb jij een belangrijke rol in de uitvoering én verbetering van onze dienstverlening op het gebied van de Omgevingswet. Wekelijks krijgen wij +- 90 aanvragen binnen, voornamelijk per mail. Deze variëren van aanvragen voor verbouwingen en verduurzaming van woningen tot vragen over de openbare orde en veiligheid. De ene (aan)vraag is complexer dan de andere. Iedere dag starten wij met een kick-off, waarbij we de (aan)vragen verdelen op basis van inhoud en expertise.

Jij bent verantwoordelijk voor het beantwoorden van de complexere aanvragen. Je doet waar nodig onderzoek naar de betreffende wet- en regelgeving en hebt een heel kort lijntje naar de experts op het onderwerp. Je leest goed, interpreteert, vraagt goed door, denkt logisch na en legt de (soms complexe) puzzel.

Je speelt een belangrijke rol in de doorontwikkeling van ons team OLA. Ons team is relatief nieuw, dus er liggen tal van kansen om op te pakken. Denk hierbij aan informatievoorziening naar buiten toe, om ervoor te zorgen dat de initiatiefnemer soms niet eens een (aan)vraag hoeft in te dienen. Ontwikkel bijvoorbeeld een pagina met veel-gestelde vragen, of verwijs naar informatie elders. Ga aan de slag met het opstellen van standaard antwoordteksten voor de vragen die wij regelmatiger krijgen. Heb jij andere ideeën die onze dienstverlening verbeteren? Top! Stel ze voor, spar met je collega’s en implementeer ze.


Vereisten / knock-outcriteria

1. Detavast constructie: kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na initiële duur kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden (minimaal 1040 uur);
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als vergunningverlener (bouwplantoetser) binnen een gemeente.


Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)

3. Een afgeronde opleiding op minimaal HBO-bachelor niveau in de richting bouwkunde (10 punten);
4. Behaalde diploma ABW 1 (20 punten);
5. Behaalde diploma ABW 2 (20 punten);
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als vergunningverlener binnen een gemeente (50 punten);

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.


Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11.


Benodigd aantal professionals

1.


CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.


Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen:


Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 30 mei 2024, 11:30 uur tot 14:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 28 mei 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.