Aanvraagnummer: 5855
Organisatie: Gemeente Katwijk
Locatie: Katwijk aan Zee
Uren per week: 16-24 uur
Tarief: €100 per uur
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: 15-01-2025
Optie tot verlenging: Afhankelijk van werving vaste invulling, maximaal 2 x met 3 maanden
Sluitingsdatum: 02-01-2025 23:59
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Opdracht omschrijving
Opdrachtgever
Met ruim 65.000 inwoners vormt Gemeente Katwijk een krachtige gemeentelijke organisatie en is zij tegelijk in staat om dichtbij en samen met de inwoners van de vier kernen Katwijk aan Zee, Katwijk aan den Rijn, Rijnsburg en Valkenburg te werken aan de kwaliteit van werken, wonen en leven. Meer informatie is te vinden op www.katwijk.nl.
Opdrachtomschrijving
In verband met het vertrek van de vaste medewerker zijn we op zoek voor tijdelijke invulling naar een ervaren projectbeheerser.
Als projectbeheerser bij cluster Projecten, Programma's en Opgaven (PPO) beheer je een veelzijdige portefeuille van complexe projecten. Samen met projectleiders zorg je dat projecten op alle GROTIK-aspecten (Geld, Risico’s, Organisatie, Tijd, Informatie, Kwaliteit) goed beheerst worden. Je weet dat je een project vooral tijdens voorbereidingsfase ‘in control’ krijgt. Juist dan stel je gerichte, kritische vragen om tot een goede inrichting van de projectadministratie te komen. Bij lopende complexe projecten stuur je op het naleven van de projectopdracht en het projectplan. Je zorgt daarbij voor volledig, juist en tijdig inzicht in de planning, financiële stand van zaken en de risico’s van projecten (rapportages). Je deelt deze informatie met de projectleiders, ambtelijk opdrachtgevers, clustermanager en de afdeling Financiën (P&C) en de accountant (indien noodzakelijk). Uit alles blijkt dat je niet alleen jezelf, maar ook de bedrijfsvoering van onze projecten voortdurend kritisch bekijkt en jij je uitgedaagd voelt om de kwaliteit ervan te verbeteren.
Verantwoordelijkheden
- Financiën beheren: Je richt de projectadministratie in, bewaakt budgetten en zorgt dat begrotingen en realisaties in balans blijven.
- Planning opstellen : Je maakt projectplanningen met fasen en mijlpalen (capaciteit en financiën) en bewaakt de tijdslijnen samen met de projectleider.
- Risico’s beheersen: Je inventariseert risico’s, documenteert deze en denkt actief mee over beheersmaatregelen.
- Capaciteitsramingen beheersen : Je richt het tijdschrijfsysteem in, stuurt op budgeturen en koppelt capaciteit aan planning en financiën.
- Rapporteren en adviseren : Je zorgt voor duidelijke rapportages en geeft projectleiders en stakeholders inzicht in de status en voortgang.
- Structuur aanbrengen : Je richt een overzichtelijke documentenstructuur in en levert informatie voor de planning- en controlcyclus, zoals begrotingen en jaarrekeningstukken.
Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 15-1-2025 tot en met 14-7-2025 voor 16 a 24 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de start- en einddatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Kwaliteit (eisen)
U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe.
'Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop cq iPad.
Welk type overeenkomst is op de kandidaat van toepassing? (Overeenkomst inhuur arbeidskrachten, tussenkomst ZZP’er of (modelovereenkomst) met ZZP’er?)
Wie is tekenbevoegd (naam en functie)?
Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding
Prijs (eisen)
Maximaal: € 100,00
Gunningscriteria
Op basis van de economisch meest voordelige inschrijving (EMVI) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.
De EMVI komt als volgt tot stand:
prijs score = 1 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) / laagste prijs ) ) * 100
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )
Gunningscriteria (wensen)
30 %Afgeronde hbo opleiding in een bedrijfseconomische achtergrond, zoals bedrijfseconomie, finance & control of risicomanagement.
40 %Minimaal 5 jaar aantoonbare projectmatige werkervaring in de afgelopen 7 jaar als projectbeheerser/projectcontroller in een beheersmatige rol bij een gemeente of overheid.
30 %Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar in het ruimtelijk domein
Competenties te toetsen in interviewfase
- Proactief
- Nauwkeurig
- Samenwerkingsgericht
- Organisatorisch sterk
- Politiek sensitief
Het interview
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen.
De cv’s worden beoordeeld op de Kwaliteit (eisen) die hierboven zijn benoemd in de (offerte)aanvraag. Dit zijn de minimumeisen/knock-outcriteria. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen worden geselecteerd voor stap 2. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie van cv’s
Bij stap 2 worden de punten/percentage(s) toegekend. Per gunningscriterium (wens) staat de (maximaal) te behalen score/percentage aangegeven. Indien aan alle “Gunningscriteria (wensen)” wordt voldaan zal de totaal te behalen score (100%) worden gegeven. Als er een bepaalde wens niet (geheel) voldoet zal er voor die wens geen (volledige) score worden toegekend. Het voldoen aan de wens(en) moet duidelijk uit het cv blijken.
Op basis van de economisch meest voordelige inschrijving (EMVI) wordt de top van kandidaten samengesteld. De tien (10) kandidaten die het beste scoren worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:
- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De opdrachtgever streeft ernaar drie (3) kandidaten uit te nodigen voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Interview
In het interview wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het interview wordt gevoerd door twee of meerdere vertegenwoordigers van de opdrachtgever. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de gemeente Katwijk het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Opdrachtgever behoudt het recht om (de opdracht) niet te gunnen.
Gesprekken vinden woensdag 8-1 in de middag plaats