Senior medewerker vergunningen

Aanvraagnummer: 11755
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Rhenen
Locatie: Rhenen
Uren per week: 16 - 24 per week
Tarief: 90 per uur
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 04-06-2025 09:00
LET OP! Deze opdracht is gesloten
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Rhenen mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Gemeente Rhenen. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.
Organisatie
Wat leuk dat je geïnteresseerd bent in de gemeente Rhenen!
Rhenen is een prachtige historische vestingstad, gelegen op het uiterste zuidoosten van de provincie Utrecht. Met de Nederrijn aan je voeten en de groene bossen van de Utrechtse Heuvelrug om je heen, is het hier heerlijk wonen en werken. Gemeente Rhenen staat bekend om Ouwehands Dierenpark, de Grebbeberg en natuurlijk de gezellige Rijnweek.
De gemeente heeft veel te bieden: prachtige monumentale natuur, uitgebreide wandel- en fietsroutes en mooie ruiterpaden. Of je nu door de stad Rhenen zelf wandelt of de kernen Elst en Achterberg ontdekt, in Rhenen beleef je zowel rust als avontuur! Rhenen is goed bereikbaar met trein, bus en auto en vervult een belangrijke toeristische rol. Meer informatie over de gemeente Rhenen vind je via www.rhenen.nl.
We werken waarderend en vanuit de bedoeling
In Rhenen werken we voortdurend aan het verbeteren van onze dienstverlening en het versterken van onze rol in de regio. We streven er naar om een aantrekkelijke werkgever te zijn en te blijven, met een stevig fundament van flexibiliteit, vertrouwen, samenwerking en verantwoordelijkheid. We werken vanuit de bedoeling en op een waarderende manier, wat dagelijks zichtbaar is in ons werk. We denken in mogelijkheden, leveren maatwerk en doen dit voor zowel onze inwoners als medewerkers. We geven ruimte voor talent, stimuleren samenwerking en werken resultaatgericht. We ontwikkelen ons richting zelforganisatie. Zo maken we het verschil voor Rhenen en voegen we echte waarde toe!
Kom jij ons tijdelijk versterken?
Opdracht
Ervaren Senior Vergunningverlener(s) voor 48 uur per week in totaal, dit mogen meerdere kandidaten zijn.
Doel van de opdracht:
- Zelfstandig behandelen van aanvragen voor omgevingsvergunningen conform de Omgevingswet.
- Toetsen van aanvragen aan het omgevingsplan, welstandseisen, bouwregelgeving en overige relevante wet- en regelgeving.
- Controleren van ingediende bouwplannen op volledigheid, technische haalbaarheid en juridische correctheid.
- Informeren en adviseren van burgers, bedrijven, architecten en andere externe partijen over:
de haalbaarheid van plannen,
vergunningprocedures,
beleidsregels en wetgeving.
- Opstellen van ontwerp- en definitieve beschikkingen met heldere en juridisch onderbouwde motivering.
- Zorgdragen voor een tijdige en zorgvuldige afhandeling van vergunningsaanvragen binnen de gestelde wettelijke termijnen.
- Intensief afstemmen met collega’s binnen het fysieke domein, zoals stedenbouwkundigen, juristen, toezichthouders en RO-adviseurs.
- Beoordelen en verwerken van binnenkomende bezwaren, meldingen en zienswijzen binnen het vergunningstraject.
- Signaleren van knelpunten in wet- en regelgeving of procedures en het doen van verbetervoorstellen.
- Beheren van dossiers in het zaaksysteem en uitvoeren van administratieve taken ten behoeve van correcte documentatie en archivering.
Vereisten
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Aantoonbaar in het bezit van een ABW1 en ABW2;
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente;
5. Aantoonbare werkervaring met omgevingsvergunningen;
6. Maximaal uurtartief van €90,- per uur exclusief BTW / inclusief reiskosten woon- werkverkeer;
Gunningscriteria
7. Minimaal 5 jaar Aantoonbare werkervaring als Bouwplantoetser/ Casemanager binnen de gemeente in de afgelopen 10 jaar;
8. Per direct beschikbaar voor 16 uur per week:
Competenties
- Proactieve en doelgerichte houding.
- Sterke communicatieve vaardigheden om effectief te overleggen en samen te werken met verschillende partijen.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is eventueel verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1-3.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op vrijdag 6 juni 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 4 juni 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kan je reageren.