Senior medewerker WOZ

Logo's van Gemeente De Wolden en Gemeente Hoogeveen met groen en blauw golfmotief onder elk logo.

Aanvraagnummer: 14574
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Samenwerkingsorganisatie de Wolden/Hoogeveen
Locatie: Hoogeveen
Uren per week: 24 per week
Tarief: 75 per uur
Duur van de opdracht: 3 maanden
Regio: Drenthe
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 15-07-2025 09:00

LET OP! Reacties dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Samenwerkingsorganisatie de Wolden-Hoogeveen mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Samenwerkingsorganisatie de Wolden-Hoogeveen. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De Samenwerkingsorganisatie de Wolden-Hoogeveen merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
 
Organisatie 
Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen (SWO) geeft met ruim 900 medewerkers uitvoering aan de gemeentelijke taken en verleent diensten aan ongeveer 80.000 inwoners van de twee gemeenten. Dit maakt ons de op één na grootste gemeentelijke organisatie in Drenthe. Daarnaast zijn wij een unieke organisatie door het werken voor 2 heel verschillende gemeenten. We zijn centraal gelegen en goed bereikbaar, zowel met de auto als het openbaar vervoer. Kijk voor meer informatie over onze organisatie op www.werkenbijdeswo.nl
 
Opdracht 
In deze functie ben je senior medewerker WOZ en ben je de spin in het web van het volledige WOZ-proces binnen onze beide gemeentes.

Je voert beleid uit binnen het terrein van de WOZ-basisregistratie en je bewaakt de voortgang en de kwaliteit van de uitvoering. Je zorgt mede voor een correcte, transparante en rechtvaardige WOZ-waardevaststelling. Dit doe je door werkprocessen in te richten, te documenteren, te borgen én door samen met collega’s actief te signaleren welke landelijke ontwikkelingen invloed hebben op ons werk. Je communiceert pro actief met collega’s over de ontwikkelingen binnen het vakgebied. Je denkt mee over relevante rapportages en analyseert deze. Ook signaleer je knelpunten in processen, waarbij je met verbetervoorstellen komt.

Daarnaast:

  • Voer je analyses uit ten behoeve van de kwaliteit van het bestand en voor het bepalen van het OZB-tarief;
  • Heb je kennis van objectafbakening en het muteren hiervan
  • Heb je kennis van de verschillende processen op de afdeling WOZ;
  • Hou je je binnen de WOZ bezig met de gegevensuitwisseling zowel intern als extern als naar landelijke voorzieningen;
  • Bewaak je de kwaliteit en de volledigheid van de WOZ-administratie en de consistentie tussen verschillende administraties en de landelijke voorziening. Hier heb je aantoonbare ervaring mee;
  • Steek je je handen uit de mouwen als er (bulk) mutaties moeten worden verricht;
  • Heb je aantoonbare kennis van Civision. Ervaring met iBezwaar, Vris en Zaaksysteem Decos Join zijn een duidelijke pre.

Vereisten 
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag; 
2. Aantoonbare werkervaring met en kennis van Civision. Benoem dit duidelijk in het CV;
3. Een maximum uurtarief van € 75,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten.
 

Gunningscriteria 
4. Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4 (10 punten);
5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen de WOZ. Benoem in het CV waar deze werkervaring is opgedaan (20 punten);
6. Per direct beschikbaar voor 24 uur per week (10 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met iBezwaar. Benoem in het CV waar deze werkervaring is opgedaan (10 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met Vris. Benoem in het CV waar deze werkervaring is opgedaan (10 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van processen en het coördineren van werkzaamheden binnen de WOZ, bij een gemeente. Benoem in het CV waar deze werkervaring is opgedaan (40 punten).
 
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet. 
 
Competenties 
- Sterke analytische vaardigheden;
- Probleemoplossend vermogen;
- Resultaatgericht werken
- Uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden;
- Zelfstandig en nauwkeurigheid in je werk;
- Samenwerken.
 
Benodigd aantal professionals 
1.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: dinsdag, woensdag, donderdag.
Hybride werken is mogelijk.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 17 juli 2025 van 13:00 tot 17:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd worden, ontvangen uiterlijk op 16-07-2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 15 juli 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.


Reageer nu op deze opdracht!

(Bijna) evenveel verdienen vanuit Detachering?!

Let-op: Deze opdracht betreft een detacheringsopdracht. Deze opdracht kan niet als ZZP'er worden uitgevoerd.