Senior Planningsadviseur

Logo van de gemeente Haarlemmermeer met kleurrijke abstracte iconen, waaronder een boom, fiets en gebouwen.

Aanvraagnummer: 3084
Organisatie: Gemeente Haarlemmermeer
Locatie: Gemeente Haarlemmermeer
Uren per week: 28 per week
Tarief: €125 per uur
Regio: Noord-Holland
Startdatum: 01-10-2024
Optie tot verlenging: 4 x 12 maanden
Sluitingsdatum: 20-08-2024 14:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Opdrachtomschrijving

In de Gemeente Haarlemmermeer is het uniek wonen en werken. De polder wordt gekenmerkt door het gemaal Cruquius, de Stelling van Amsterdam, de bruggen van Calatrava en de luchthaven Schiphol. De Gemeente Haarlemmermeer is een opvallend onderdeel van de Metropoolregio door de centrale ligging tussen Amsterdam, Haarlem en Leiden.

Cluster Projecten
Cluster Projecten werkt momenteel aan een groot aantal interessante en complexe gebiedsontwikkelingsprojecten en programma's binnen het fysiek domein. Dit doe je samen met 1.250 collega's vanuit ons gemeentehuis in Hoofddorp. Onze gemeente kent zowel stedelijke dynamiek als een dorps karakter. Dat betekent dat je in je werk in aanraking komt met allerlei onderwerpen, belangen en uitdagingen. De komende jaren blijft Haarlemmermeer sterk groeien en ook onze maatschappij staat niet stil. Enkele voorbeelden van ambitieuze projecten waar we nu aan werken zijn de ontwikkelingen van het centrum van Badhoevedorp, Hydepark in het centrum van Hoofddorp, het verbreden van de Weg om de Zuid, woningbouw in Bols- Pionier, Lisserbroek, Stadscentrum Hoofddorp en recreatie in PARK21.

De planningsadviseurs zijn ondergebracht in team PMO. Team PMO bestaat uit verschillende functiegroepen: projectadviseurs, projectsecretarissen en projectassistenten. Het team is verantwoordelijk voor het adviseren en ondersteunen van de (senior) projectmanagers, opdrachtgevers en het management van het cluster Projecten.


De kern van de functie
Het bouwen aan de Gemeente Haarlemmermeer en het plannen van onze ontwikkelingsopgaven vraagt om een enthousiaste en ervaren senior planningsadviseur met een stevige persoonlijkheid. Iemand die past binnen het team van planningsadviseurs, houdt van structureren, scherp is, goed kan communiceren en rust en overzicht bewaart.

Je brengt de projectonzekerheden en de hierbij horende oorzaken, gevolgen en oplossingen in beeld. Je kent de inhoudelijke processtappen van woningbouwgebiedsontwikkeling, ontwikkelen van bedrijventerreinen, infrastructuur en/of vastgoed ontwikkelingen. Als senior planningsadviseur ben je in staat de dwarsverbanden in de gehele projecten portefeuille te herkennen. Het visualiseren en presenteren van deze dwarsverbanden met planningen, afbeeldingen en schema’s doe je met plezier. Je bent een prettige gesprekspartner voor intern en extern betrokkenen en geeft gevraagd en ongevraagd advies.

Bij cluster Projecten werk je samen met vijf andere collega’s binnen de vakgroep planningsadviseurs. In 2024 wordt de stap gezet naar het uitbouwen van risicomanagement en projectbeheersing. Gezien de samenstelling in het team hebben wij voorkeur voor een kandidaat met een civieltechnische achtergrond.

Jouw rol

· Je werkt samen met andere planningsadviseurs binnen het fysiek domein;

. Je bent een verbindende schakel tussen projectteamleden en/of adviseurs op het gebied van tijd en projectfasering;

· Je stelt een integrale projectplanning op die de projectstrategie visualiseert;

. Je combineert complexe projectstructuren, (beleidsmatige en juridische) procedures en besluitmomenten tot een overzichtelijk planproces, inclusief tijdsplanning;

. Je werkt ook aan scenario’s, risicoanalyses, netwerkanalyses en uitvoeringsfaseringen;

· Je agendeert in projectteam-overleggen de planning;

· Je geeft advies aan de projectmanager;

· Je adviseert over de projectstrategie, coördinatie en afstemming;

· Je bent op hoogte van nieuwe regelgeving rondom ruimtelijke projecten en verwerkt deze in de planningen.


Kandidaatomschrijving

Ben jij:

. een ervaren planningsadviseur van ruimtelijke projecten bij voorkeur met een civieltechnische achtergrond?

· een teamspeler met organisatiesensitiviteit?

· proactief, stressbestendig en sta jij stevig in je schoenen?

· goed in het bewaren van overzicht en rust?

· een gestructureerde werker met oog voor details?

Aanvullende informatie

· er geldt een wederzijdse opzegtermijn van vier weken en een proefperiode van vier weken;

· facturering met betrekking tot inhuurkrachten aan de gemeente Haarlemmermeer dient digitaal en per kalendermaand te geschieden;

· het uurtarief is inclusief reis- en verblijfkosten (woon-/werkverkeer) en exclusief btw;

· de uitvraag betreft een all-in uurtarief;

· eventuele indexering vindt plaats op 1 januari na minimaal 1 jaar inhuurovereenkomst conform CBS, CAO lonen per uur particuliere bedrijven;

· van toepassing zijn de Gemeente Haarlemmermeer VNG-model algemene inkoopvoorwaarden voor Leveringen en Diensten - Versie 2021;

· de kandidaat voldoet aan de gevraagde inzet en is beschikbaar op de gewenste startdatum of eerder;

· de kandidaat is flexibel ten aanzien van het aantal te werken uren en werktijden;

· de kandidaat gedraagt zich integer en houdt zich aan correcte omgangsvormen (bereid tot ondertekening integriteitverklaring conform de gedragscode van de gemeente Haarlemmermeer);

· detacherings-/payrollbureau, intermediair of ZZP: Bent u een detacherings-/payrollbureau en/of intermediair of zzp’er? In verband met de Wet Deregulering Arbeidsverhoudingen (Wet DBA) is beoordeeld of sprake is van een arbeidsovereenkomst indien een zzp’er de opdracht zou verwerven. Aangezien er een aanmerkelijk risico op de aanwezigheid van een gezagsverhouding is en vrije vervanging van de inhuurkracht niet wenselijk/realistisch is, is gemeente Haarlemmermeer van oordeel dat het risico op een arbeidsovereenkomst te hoog is. Daarom kan een zzp’er niet rechtstreeks inschrijven op deze opdracht. Het begrip zzp’er dekt de lading overigens niet geheel. Hieronder wordt bijvoorbeeld ook een BV begrepen, die de directeur/groot aandeelhouder (DGA) wil detacheren, zonder dat er een gezagsverhouding bestaat tussen de BV en de te detacheren persoon. In verband met de Wet Deregulering Arbeidsverhoudingen (Wet DBA) moet de te plaatsen medewerker bij de opdrachtnemer in dienst zijn op basis van een arbeidsovereenkomst of de opdrachtnemer heeft met de te plaatsen medewerker een door de fiscus goedgekeurde tussenkomstovereenkomst gesloten.


Eisen

Afgeronde HBO of WO opleiding
De kandidaat heeft, op CV aantoonbaar, een HBO of WO opleiding afgerond, bij voorkeur in de richting van planologie / sociale geografie / ruimtelijk bestuursrecht / bouwkunde / weg- en waterbouwkunde en/of civiele techniek.
Werkervaring bij overheidsinstellingen
De kandidaat heeft, op CV aantoonbaar, minimaal 5 jaar werkervaring bij of met (lokale) overheidsinstellingen of verwante organisaties als planningsadviseur binnen het fysiek domein.
Motivatiebrief.
De motivatiebrief heeft ten minste een score van 10% van de 20% gekregen in de beoordeling door de toetsingscommissie.
Gevraagde documenten
Aanleveren na gunning
  • Ingevulde en getekende integriteitsverklaring externen
  • Bewijs van inschrijving als uitlener in KvK (print van www.waadicheck.nl)
  • VOG (niet ouder dan 6 maanden)
  • Blanco factuur

Gunningscriteria

Weging prijsdeel: 20 %


Motivatiebrief
Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

- Waarom wil je werken bij de gemeente Haarlemmermeer?
- Waarom spreekt de functie je aan?
- Waarom denk je geschikt te zijn voor deze functie?

Wij beoordelen de brief daarnaast op:
- Heldere schrijfstijl;
- Mate van overtuigingskracht.


Weging: 15 %


Planning van gebiedsontwikkelingsprojecten
De kandidaat heeft, op CV aantoonbaar, ervaring met het opstellen van integrale planningen van gebiedsontwikkelingsprojecten.
  • 1 - 3 jaar (5 %)
  • 3 - 6 jaar (10 %)
  • minimaal 6 jaar (15 %)
Weging: 15 %


Ervaring MS Project
De kandidaat heeft, op CV aantoonbaar, ervaring met MS Project.
  • Ervaring op project niveau van WBS, fasering en producten (5 %)
  • Ervaring op programma niveau samenstellen samenvattingsplanningen, rapportages en exportfiles (10 %)
  • Ervaring op functioneel beheer en expert niveau, Project online, waaronder onderneming gegevens kalenders, machtigingen wachtrij en database beheer, project professional, waaronder koppeling project online, cache instellingen sjablonen customfields (15 %)
Weging: 15 %


Ervaring overtuigend adviseren
De kandidaat heeft, op CV aantoonbaar, sturend durven optreden bij complexe planningsvraagstukken op alle niveaus binnen de organisatie. Geef daarvan een voorbeeld in het CV: Leg uit om welk complex planningsvraagstuk het ging, hoe je optrad, welke functies betrokken waren (bijvoorbeeld: teammanager, ambtelijk opdrachtgever, directeur) en waar je optreden toe heeft geleid.
  • Een of twee voorbeelden (5 %)
  • Ten minste drie voorbeelden (10 %)
Weging: 10 %


Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

- Mate van enthousiasme;
- Kennis en ervaring advisering;
- Mate van aansluiting/match met het team;
- Werken in teamverband;
- Houding en gedrag;
- Flexibiliteit.


Weging: 25 %

Interviewplanning

De sollicitatiegesprekken vinden plaats in week 35 op maandag 26 augustus en dinsdag 27 augustus. Aan kandidaten wordt vriendelijk verzocht bij inschrijving deze data vrij te houden.
De exacte tijdstippen worden na de selectie doorgegeven.