Aanvraagnummer: 659
Organisatie: Gemeente Houten
Locatie: Houten
Uren per week: 32 per week
Tarief: €80 per uur
Duur van de opdracht: 1 juli 2024
Regio: Utrecht
Startdatum: 11-04-2024
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 03-04-2024 09:00
LET OP! Deze opdracht is gesloten.
Deel deze opdracht
Organisatie
De gemeente Houten is onderdeel van de stadsregio Utrecht en de laatste decennia volop in ontwikkeling. Van een dorp van 7.000 inwoners in 1975 groeide Houten uit tot een middelgrote stad van bijna 50.000 inwoners. Stedelijk van karakter in het centrum en dorps in de mooie en rustige woonwijken en de drie kleine kernen ’t Goy, Schalkwijk en Tull en ’t Waal. Behalve dat Houten mooi, groen, veilig en landelijk gelegen is, kent de gemeente ook veel sociale, culturele en economische activiteit. Deze kenmerken vormen samen de kracht en de kwaliteit van Houten. In de organisatie van de gemeente Houten dragen iedere dag 330 collega’s eraan bij dat inwoners Houten een prettige plek vinden om te wonen. Je krijgt bij ons eigen verantwoordelijkheden en ruimte om zelf invulling te geven aan je taken. Er heerst een fijne sfeer, waarbij collega’s sterk betrokken zijn bij het werk en bij elkaar.
Opdracht
De senior procesadviseur/architect is verantwoordelijk voor het ontwerpen/herrijken, beschrijven en inrichten van de primaire, besturende en ondersteunende processen. Er ligt een belangrijke opgave om processen in de organisatie op orde te brengen. Jij neemt de organisatie daarin mee op sleeptouw. Ook ben je mede verantwoordelijk voor de visie op procesbeheer en de implementatie van het systeem Engage. De werkzaamheden dienen uitgevoerd te worden binnen de kaders die gesteld worden door concern-control. Het accent ligt op processen die van belang zijn voor de rechtmatigheidsverklaring. Je werkt in jouw opdracht veel samen met onze interne procesadviseur, de adviseurs AO/IC en medewerkers die betrokken zijn bij de aan te pakken processen.
Taken en resultaatgebieden:
- Processen in kaart brengen en beschrijven (kennis van Engage is een pre)
- Processen stroomlijnen, inclusief controlepunten bijvoorbeeld (financiële) rechtmatigheid en informatieveiligheid etc.
- Adoptie van gestroomlijnde processen
- Processen overdragen aan de proceseigenaar
- Samenwerkingsafspraken maken met stakeholders/leveranciers
- Kennisoverdracht aan (interne) klanten en stakeholders/leveranciers.
Verder zet je een intern werkoverleg op, gericht op de beoordeling van processen (met hierin de adviseur AO/IC, privacy-adviseur, CISO, archiefinspecteur en een adviseur/medewerker WOO). Onderdeel van jouw opdracht is ook het delen van jouw kennis en ervaring (o.a. met de interne procesadviseur), zodat de organisatie na afloop van jouw opdracht beter in staat zelf de benodigde stappen te zetten.
Competenties
- Klantgericht
- Communicatief vaardig
- Samenwerken
- Analyseren
- Resultaatgericht
- Coachen en begeleiden
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelorniveau in de richting van Bestuurskunde (10 punten);
5. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het optimaliseren van processen (30 punten);
6. Een Lean-certificering op minimaal Green Belt niveau (5 punten);
7. Aantoonbare kennis van gemeentelijke processen i.r.t. de rechtmatigheidsverantwoording (benoem waar dit is opgedaan) (15 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met implementatie en inrichting van applicaties en systemen bij een gemeente (15 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met Engage Process (5 punten);
10. Aantoonbare werkervaring met het coachen en ondersteunen van collega’s (10 punten);
11. Een maximum uurtarief van €80,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk en fee Flextender (10 punten).
Vereisten / knock-outcriteria
1.
‘
Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
2. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als procesadviseur bij een gemeente.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg, ma – di – wo – do – vr.
Planning
De gesprekken zijn gepland op vrijdag 5 april 2024
.
De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 4 april 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Overige informatie
- De kandidaat dient over een geldige Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) te beschikken en het origineel te kunnen tonen, maximaal 6 maanden oud.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
- Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.