Senior Projectleider civieltechnische werken

Tekstlogo met de tekst "gm gooisemeren" in kleine letters, gestileerd in een paars verloopkleurenschema.

Aanvraagnummer: 11346
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Gooise Meren
Locatie: Bussum
Uren per week: 24 per week
Tarief: 135 per uur
Duur van de opdracht: 12 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 2 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 02-06-2025 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Uitvoeringsvoorwaarde 
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Gooise Meren mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Gooise Meren. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is). 

Organisatie
Bussum, Naarden, Muiden en Muiderberg vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s.

We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Wanneer je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.

Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede-eigenaar van de oplossing.

We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.

Opdracht
De projectleider is verantwoordelijk voor de realisatie van een aantal grote civieltechnische infrastructuur projecten rond Muiden. Het gaat daarbij onder andere om:

  • Het beoordelen van ontwerpen, bestekken en onderzoeken van de openbare ruimte die projectontwikkelaars realiseert in nieuwe ontwikkelgebieden en het verzorgen van de overdracht van de opgeleverde openbare ruimte naar de beheerafdeling;
  • Het projectmanagement voor de realisatie van recreatief fietspad inclusief de afstemming met de projectontwikkelaar
  • Het projectmanagement voor de realisatie van civieltechnische projecten uit het programma Verder met de Vesting;

Daarnaast is het mogelijk dat de projectleider gedurende de looptijd van de opdracht wordt ingezet op andere projecten waar zijn (m/v) specifieke deskundigheid op dat moment nodig is.

Vereisten
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van civiele techniek;
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 157 jaar als civieltechnisch projectleider binnen een gemeente;
4. Uiterlijk beschikbaar op 23 juni 2025 voor 36 uur per week;
5. Tarief maximaal € 135,- exclusief btw, inclusief alle overige bijkomende kosten.

Gunningscriteria
6. Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 20 jaar als technisch projectmanager van civiele projecten binnen een gemeente (40%);
7. Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring het zelfstandig opzetten en doorlopen van bestuurlijke besluitvormingsprocessen (30%);
8. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar met ontwikkelprojecten op het gebied van woningbouw binnen een gemeente (20%);
9. Aantoonbare werkervaring met verzorgen, bewaken en vaststellen van subsidies of externe financiering (10%).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre je of de door jou aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
- Je bent aantoonbaar proactief in de aanpak van je projecten;
- Je bent een stevige onderhandelingspartner, constructief en vasthoudend;
- Je bent omgevingsbewust en hebt een goed ontwikkelde bestuurlijke antenne en gevoel voor de politiek-bestuurlijke verhoudingen;
- Je beschikt over goede mondelinge en schriftelijke adviesvaardigheden;
- Je kunt de verschillende belangen goed inschatten en verwerken in een integraal advies;
- Je kunt strategisch denken en een strategie vertalen in concrete activiteiten en deelprojecten;
- Het creëren van draagvlak en het betrekken van inwoners en externe partijen is voor jou vanzelfsprekend;
- Je bent goed in het enthousiasmeren van andere partijen en weet projecten op een aansprekende manier te presenteren;
- Je hebt humor.

Indexering tarief
De looptijd van deze opdracht is meer dan 12 maanden en kan bij gebruikmaking van de verlengopties maximaal 36 maanden beslaan. In verband hiermee is het volgende ten aanzien van de indexering van het uurtarief van toepassing:

  1. Het uurtarief kan worden geïndexeerd. Voor het eerst op de eerste dag van de maand volgend op de datum 12 maanden na aanvang van de opdracht en vervolgens na elke 12 maanden zolang de opdracht loopt en eventueel verlengd wordt.
  2. De indexering van het uurtarief is gelijk aan de jaarmutatie volgens het indexcijfer zoals gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek op StatLine - Dienstenprijzen; commerciële dienstverlening en transport, index 2015=100 (cbs.nl) 71121 Ingenieurs.
  3. Het indexeringspercentage wordt bepaald aan de hand van de definitieve jaarmutatie van het genoemde indexcijfer zoals gepubliceerd op de eerste dag van de maand voorafgaand aan het moment dat het tarief overeenkomstig dit artikel kan worden geïndexeerd.
  4. De berekende indexering bedraagt minimaal 2%.
  5. Indien dit cijfer niet langer gepubliceerd wordt door het CBS, komen opdrachtgever en opdrachtnemer een vergelijkbare regeling overeen.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja

Planning
De data voor de gesprekken worden op een later moment gecommuniceerd. De kandidaten die hiervoor worden uitgenodigd, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 2 juni 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.


Reageer nu op deze opdracht!

(Bijna) evenveel verdienen vanuit Detachering?!

Let-op: Deze opdracht betreft een detacheringsopdracht. Deze opdracht kan niet als ZZP'er worden uitgevoerd.