Aanvraagnummer: 6847
Organisatie: Gemeente Dronten
Locatie: Dronten
Uren per week: 28 - 32 uur uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 9
Regio: Flevoland
Startdatum: 17-02-2025
Optie tot verlenging: 1 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 04-02-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Let op! “Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.”
Organisatie
Dronten is een dynamische en ambitieuze gemeente, gelegen in het hart van Flevoland, waar rust en ruimte hand in hand gaan met innovatie en ontwikkeling. Met haar groene landschappen en bruisende dorpskernen is Dronten een plek waar gezinnen, ondernemers en natuurliefhebbers zich thuis voelen. Gemeente Dronten staat voor innovatie, inclusiviteit en het bouwen aan een toekomstbestendige gemeenschap richting 2050. Waar we nu op ruim 44.000 inwoners zitten, willen we in 2050 richting de 60.000 inwoners gegroeid zijn. Onze visie is gebaseerd op de principes van midden in de samenleving staan, verbinden, dienstverlenend zijn, vertrouwen, en werken aan gemeenschappelijke opgaven. De lijnen zijn kort en bij alles wat we doen gaan we voor toegevoegde waarde en verbetering. Een lerende organisatie: dat willen wij zijn en uitdragen. We staan open voor feedback en geven onze medewerkers de ruimte om te ontwikkelen.
Opdracht
De gemeente Dronten zoekt een ervaren projectleider voor twee strategische ontwikkelprojecten: de uitbreiding van bedrijventerrein Poort van Dronten en de realisatie van flexwoningen in Dronten-Zuid.
Als Senior Projectleider Gebiedsontwikkeling ga jij je bezig houden binnen onze gemeente met twee belangrijke opgaven; de uitbreiding van een bedrijventerrein en de ontwikkeling van modulaire woningen als oplossing voor de woningnood.
Context project 1:
De Poort van Dronten ontwikkelt zich als toonaangevend bedrijventerrein in het noordwesten van Dronten. Na succesvolle realisatie van fasen 1 en 2 staat de ontwikkeling van fasen 3 en 4 voor de deur, waarbij de vestiging van Domeinen Roerende Zaken (DRZ) een belangrijke katalysator vormt.
Context project 2:
Als onderdeel van de ambitieuze groei naar 60.000 inwoners in 2050 realiseert Dronten een nieuwe woonwijk in Dronten-Zuid. De eerste fase omvat 300 modulaire woningen, waarvan 230 voor reguliere woningzoekenden en 70 voor ontheemden, te realiseren in 2025-2026.
Taken en verantwoordelijkheden
Poort van Dronten:
- Leiding geven aan het projectteam voor de ontwikkeling van fasen 3 en 4
- Ontwikkelen van een integraal inrichtingsplan en beeldkwaliteitsplan
- Coördineren van de samenwerking met het Rijksvastgoedbedrijf voor de DRZ-vestiging
- Realiseren van een kwalitatief hoogwaardig werklandschap
- Opstellen en bewaken van de verkeerskundige inrichting
Flexwoningen Dronten-Zuid:
- Eindverantwoordelijk voor de ontwikkeling en realisatie van 300 flexwoningen
- Ontwikkelen en begeleiden van tenders voor realiserende marktpartijen
- Waarborgen van de kwaliteit en uitstraling conform de Drontense principes
- Beheren van het projectbudget van €26,5 miljoen (BZK/J&V-bijdrage)
- Bewaken van kritische deadlines in relatie tot subsidievoorwaarden
Algemene verantwoordelijkheden:
- Verzorgen van stakeholdermanagement met alle betrokken partijen
- Rapporteren aan bestuurlijk en ambtelijk opdrachtgevers
- Bewaken van planning en budget voor beide projecten
- Fungeren als eerste aanspreekpunt en gezicht van de projecten
- Adviseren van ambtelijk en bestuurlijk opdrachtgevers
- Verzorgen van bestuurlijke besluitvorming
Vereisten
1. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement en laptop c.q. ipad moet meenemen voor alle zakelijke contacten;
2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo- bachelor niveau;
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar met complexe gebiedsontwkkelingen of projectontwikkelingen (beschrijf separaat in de motivatie 2 voorbeelden);
4. Aantoonbare werkervaring met het aansturen van projectteams (beschrijf separaat en beknopt in de motivatie 1 voorbeeld););
5. 28 - 32 uur per week beschikbaar voor de duur van de opdracht inclusief verleningen;
6. Aantoonbare werkervaring als projectleider/ -manager met minimaal één soortgelijk traject (omvang van projecten) getrokken (beschrijf separaat en beknopt in de motivatie 1 voorbeeld)).
Gunningscriteria
7. Aantoonbare afgeronde opleiding op wo master niveau richting planologie, sociale geografie of ruimtelijke ordening (10 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met zowel bedrijventerreinen als (modulaire) woningbouwprojecten met een budgetbeheer van meer dan €20 miljoen (benoem dit duidelijk in het cv) (25 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met innovatieve woonconcepten (focus op bijvoorbeeld: gemeenschapsvorming, duurzaamheid, materiaalgebruik, etc.) (beschrijf separaat en beknopt in de motivatie 2 voorbeelden)) (25 punten);
10. Aantoonbare werkervaring met het parallel managen van complexe projecten (beschrijf separaat en beknopt in de motivatie 1 voorbeeld) (15 punten);
11. Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider gebiedsontwikkeling in de afgelopen 15 jaar binnen een overheidsinstelling (25 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Je hebt een heldere visie op gebiedsontwikkeling en/of projectontwikkeling voor woonomgevingen en werklandschappen waarbij hoogwaardige kwaliteit centraal staat.
- Je bent iemand die overwicht uitstraalt, verbindend is, actief op zoek gaat naar draagvlak en input van de andere betrokken (externe) partijen.
- Je vraagt door en je hebt de kritische factoren om tot ontwikkeling te komen snel in beeld.
- Je bent inspirerend en enthousiasmerend en je hebt het vermogen de samenwerking tussen overheden en andere samenwerkende partijen aan te jagen en te houden.
- Je bent creatief en kan conceptueel nadenken. Hierdoor kan je ideeën vertalen naar de praktijk.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11/12. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma- Di - Woe - Don
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 6 februari 2025 vanaf 09.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 5 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 4 februari 2025, 09:00. Tot die tijd kunt u reageren.