Senior Salarisadministrateur / Payroll specialist

Aanvraagnummer: 10749
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Samenwerkingsverband Noord-Nederland (SNN)
Locatie: Groningen
Uren per week: 32 - 36 per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 3 maanden
Regio: Groningen
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 2 x 3 maanden
Sluitingsdatum: 21-05-2025 09:00
LET OP! Deze opdracht is gesloten
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en het SNN mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van het SNN. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Het SNN merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Organisatie
SNN is een samenwerkingsverband van de drie noordelijke provincies. Wij stimuleren, faciliteren en verbinden ambities gericht op de ontwikkeling van Noord-Nederland. Wij voeren diverse subsidieprogramma’s uit, faciliteren noordelijke samenwerking en behartigen de belangen van het Noorden in Den Haag en Brussel. Met ruim 200 collega’s zetten we ons dagelijks in om Noord-Nederland nóg mooier en sterker te maken. Als proactieve dienstverlener staan we dicht bij onze klanten, opdrachtgevers en samenwerkingspartners.
Je maakt deel uit van team Mens & Organisatie (M&O) van het SNN. Binnen dit team zijn een teamleider/adviseur, een adviseur en vier medewerkers werkzaam onder leiding van de manager Bedrijfsvoering.
Opdracht
Voor onze organisatie zijn wij op zoek naar een ervaren en zelfstandige Senior Salarisadministrateur / Payroll Specialist met aantoonbare ervaring in AFAS Profit en InSite.
Je bent verantwoordelijk voor het analyseren, beheren en optimaliseren van de volledige salarisadministratie. Je implementeert verbeteringen in AFAS, beheert workflows, voert controles uit op mutaties en verzorgt tijdige en correcte verwerkingen van lonen, afdrachten, pensioenen en loonaangifte.
Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het zorgvuldig vastleggen en documenteren van werkprocessen, zodat kennis geborgd wordt en overdraagbaar is binnen het team.
Verantwoordelijkheden
- Analyseren, optimaliseren en beheren van payrollprocessen
- Inrichten, onderhouden en verbeteren van workflows binnen AFAS Profit en InSite (Payroll)
- Signaleren en oplossen van knelpunten
- Uitvoeren van de volledige salarisverwerking, inclusief loonaangifte, belastingen, afdrachten en pensioenverplichtingen
- Waarborgen van een correcte toepassing van wet- en regelgeving
- Afstemming met M&O, financiën en relevante externe partijen
- Vastleggen en actualiseren van werkprocessen en procedures
Vereisten
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag.
2. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Een afgeronde PDL opleiding;
4. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als salarisadministrateur;
Gunningscriteria
5. Aantoonbare werkervaring met AFAS Profit en InSite; (25 punten)
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als salarisadministrateur; (30 punten)
7. Aantoonbare werkervaring met de CAO Provincies; (15 punten)
8. Een afgeronde VPS opleiding; (10 punten)
9. Aantoonbare werkervaring met belastingwetgeving, sociale verzekeringen en de pensioenwet; (20 punten)
Competenties
- Je bent een toegankelijke en sociale collega.
- Je bent erg zorgvuldig en hebt oog voor detail.
- Je werkt zelfstandig, maar weet je collega’s op te zoeken wanneer nodig.
- Je werkt procesgericht en bent proactief in het signaleren en doorvoeren van verbeteringen.
Functieschaal
Deze opdracht is ingedeeld in functieschaal 10/11
Benodigd aantal professionals
1
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 21 mei 2025 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.