Aanvraagnummer: 6506
Organisatie: Gemeente Krimpen aan den Ijssel
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Uren per week: 36 uur
Tarief: €72,50 per uur
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: 01-02-2025
Optie tot verlenging: 3 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 23-01-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.
Organisatie
Krimpen aan den IJssel is een ondernemende gemeente die graag vooruit denkt en doet. Met zo'n 180 medewerkers zorgen we voor een gemeente waar het fijn wonen, werken en leven is. Onze organisatie is continu in beweging. We zoeken naar nieuwe manieren van (samen)werken, gaan uit van zelforganisatie en zijn steeds meer gericht op resultaat in plaats van tijd. De organisatie is verdeeld in 25 thuisteams die gevormd zijn rondom inhoudelijke thema’s. We zoeken naar nieuwe manieren van (samen)werken, gaan uit van zelforganisatie en zijn steeds meer gericht op resultaat in plaats van tijd.
Organisatie
Krimpen aan den IJssel is een ondernemende gemeente die graag vooruitdenkt en doet. Met zo'n 180 medewerkers zorgen we voor een gemeente waar het fijn wonen, werken en leven is. Onze organisatie is continu in beweging. We zoeken naar nieuwe manieren van (samen)werken, gaan uit van zelforganisatie en zijn steeds meer gericht op resultaat in plaats van tijd. De organisatie is verdeeld in 25 thuisteams die gevormd zijn rondom inhoudelijke thema’s. We zoeken naar nieuwe manieren van (samen)werken, gaan uit van zelforganisatie en zijn steeds meer gericht op resultaat in plaats van tijd.
Krimpen aan den IJssel heeft momenteel twee locaties voor de opvang van vluchtelingen uit Oekraïne. Daarnaast worden diverse vluchtelingen opgevangen bij gastgezinnen. In tegenstelling tot de reguliere vluchtelingenopvang wordt deze opvang niet door het COA gecoördineerd. Dit betekent dat wij de opvang zelf organiseren. We doen dit met de inzet van een multidisciplinair team, waarin een Sociotherapeut een belangrijke rol speelt.
Opdracht
De sociotherapeut is verantwoordelijk voor het op methodische wijze creëren van een therapeutisch woon- en leefklimaat voor bewoners met complexe hulpvragen. Je werkt samen met het team om de sociale, psychische en fysieke gezondheid van bewoners te bevorderen en te ondersteunen in hun herstel- en integratieproces. Je stelt op maat gemaakte ondersteuningsplannen op en coördineert de benodigde hulpverlening, met als doel het welzijn, de persoonlijke en sociale ontwikkeling van bewoners te verbeteren en zo de zelfredzaamheid te kunnen vergroten.
Taken en verantwoordelijkheden
- Coördineren van de benodigde psychosociale zorg voor bewoners met complexe hulpvragen en het begeleiden van passende hulpverlening.
- Het begeleiden van een maandelijkse casuïstiek bespreking.
- Fungeren als eerste aanspreekpunt voor het Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG) en het Krimpen Sociaal Team (KST), en zorgen voor de juiste doorverwijzingen naar relevante hulpverlenende instanties.
- Gezondheidszorg en zorgcoördinatie: In kaart brengen van de hulpvragen en (zorg)behoeften van bewoners, zorgdragen voor doorverwijzingen naar zorgprofessionals, en bewoners ondersteunen bij het verkrijgen van medische zorg en/of hulpverlening.
- Signaleren van vroegtijdige hulpvragen, problemen en mogelijke overlast, en hierover adviseren binnen het team om preventief op te treden.
- Actief deelnemen aan de intakeprocedure van nieuwe bewoners door het ondersteunen van het eerste gesprek en het verstrekken van informatie over de opvang en het ondersteuningsplan.
- Opstellen van ondersteuningsplannen en hierbij de bijbehorende acties op uitzetten.
Vereisten
1. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
2. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als sociotherapeut en/of persoonlijk begeleider;
3. Beschikbaar om in de avonden én in de weekenden te werken;
4. Beschikbaar per 1 februari 2025, voor 36 uur per week gedurende gehele opdracht;
5. Aantoonbaar in het bezit van een BHV-diploma.
Gunningscriteria
6. Aantoonbare afgeronde opleiding op het gebied van maatschappelijke zorg op hbo bachelor niveau (30 punten);
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als sociotherapeut, psychosociaal begeleider of casusregisseur binnen de (vluchtelingen)opvang en/of GGZ (20 punten);
8. Aantoonbare werkervaring in het begeleiden van bewoners op cultureel- en traumasensitief vlak. (30 punten);
9. Een maximum uurtarief van € 72,50,- exclusief BTW/ inclusief reiskosten woon-werkverkeer en fee Flextender (15 punten);
10. Aantoonbaar kennis van de Sociale Kaart in Krimpen aan den IJssel (5 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u/ de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Sensitief;
- Nieuwsgierig;
- Open;
- Opmerkzaam;
- Assertief;
- Proactief;
- Zelfstandig en een teamplayer;
- Planmatig;
- Flexibel;
- Creatief;
- Praktisch.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Planning
De gesprekken bij de gemeente worden gepland in overleg met de best passende kandidaat en gebeurt via Teams. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 23 januari 2025, in de middag bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 23 januari 2025 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.