Senior vergunningverlener omgevingsvergunningen

Aanvraagnummer: 13832
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Westerveld
Locatie: Diever
Uren per week: 36 per week
Tarief: 95 per uur
Duur van de opdracht: 5 maanden
Regio: Drenthe
Startdatum: 01-08-2025
Optie tot verlenging: 1 x 12 maanden
Sluitingsdatum: 08-07-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Westerveld mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Westerveld. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is'.
Organisatie
Werken voor de Gemeente Westerveld betekent dat je terecht komt in een plattelandsgemeente in Zuidwest-Drenthe. Een gemeente waar bestuur en organisatie samen streven naar een hoogwaardige dienstverlening waarbij we initiatieven van inwoners, ondernemers en organisaties stimuleren én faciliteren. Wat kenmerkend is voor de Gemeente Westerveld zijn de korte lijnen, een informele werksfeer en weinig hiërarchie. Na een warm onthaal introduceert jouw nieuwe team de organisatie en collega’s bij je. Een team dat bestaat uit een mix van lerende en ervaren collega’s. En natuurlijk lopen we dan ook even langs onze koffiecorners, het bedrijfsrestaurant en de verschillende lounge- en overlegplekken. Nieuwsgierig geworden? Bekijk dan onze Promotiefilm.
Opdracht
Wat ga je doen?
Als senior vergunningverlener ben jij de proceseigenaar van (complexe) vergunningsprocessen en ben je verantwoordelijk voor de complete behandeling van de vergunningaanvraag binnen de geldende termijnen. Je herkent dwarsverbanden met andere processen en weet wanneer je (externe) adviseurs moet inschakelen in het proces, je neemt daarin een proactieve rol aan. Voor sommige plannen schuif je aan bij de omgevingstafel, om de beste strategie op het gebied van vergunningverlening te bepalen. Dat kan ook al in de fase van het vooroverleg zijn. Ook bij de behandeling van bezwaar- en beroepschriften lever je indien gewenst een bijdrage.
Je bent het aanspreekpunt voor inwoners, collega’s, leiding en geeft input omtrent stand van zaken van jouw caseload aan de coördinator. Je bent toegankelijk en reageert vlot op contactverzoeken. Als senior vergunningverlener breng je ook je expertise in bij integrale projecten. Dat kan door rechtstreekse deelname in het projectteam of door onderlinge afstemming met collega vergunningverleners. Ook het geven van voorlichting en informatie aan inwoners en ondernemers over regelgeving en procedures behoort tot je takenpakket. Als senior vergunningverlener omgevingsvergunningen werk je onder andere samen met collega vergunningverleners, casemanagers, toezichthouders en planjuristen. Binnen het team vindt je veel collegialiteit en wordt nauw samengewerkt.
Vereisten
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als vergunningverlener Omgevingsvergunningen binnen een gemeente;
3. Een afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4;
4. Aantoonbaar in het bezit van een ABW1 diploma;
5. Aantoonbare werkervaring met de omgevingswet en omgevingsrecht, maak duidelijk aantoonbaar waar deze werkervaring opgedaan is;
6. Uurtarief maximaal €95,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werkverkeer, werk-werk verkeer;
Gunningscriteria
7. Een afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4 in de richting van Bouw of Juridisch (10 punten);
8. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als vergunningverlener Omgevingsvergunningen binnen een gemeente (50 punten);
9. Aantoonbaar in het bezit van een ABW2 diploma (25punten);
10. Aantoonbare werkervaring met het zaaksysteem InProces en Centric Leefomgeving, maak duidelijk aantoonbaar in het cv waar deze werkervaring opgedaan is (15 punten);
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u of de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
Jij hebt ruime ervaring als vergunningverlener. Je hebt lef en durft scherpe vragen te stellen met een oplossingsgerichte aanpak.
In deze rol werk je niet alleen met inwoners maar ben je ook intern een senior gesprekspartner. Integriteit, dienstverlening en passende communicatie horen daar voor ons bij.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld op een uurtarief van €95,- (excl. btw/incl. reiskosten). Dit uurtarief is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Minimaal 50% op kantoor aanwezig, werkdagen in overleg.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 23 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 22 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 8 juli 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.