Senior vergunningverlener omgevingswet

Aanvraagnummer: 10091
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Bunnik
Locatie: Odijk
Uren per week: 16 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 5 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 1 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 09-05-2025 09:00
LET OP! Deze opdracht is gesloten
“Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Bunnik mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Gemeente Bunnik. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.”
Organisatie
Gemeente Bunnik is een veelzijdige en ambitieuze gemeente die zich graag als een krachtige partner opstelt in regionale netwerken. Al onze medewerkers leveren hun bijdrage aan de Bunnikse kwaliteit in een groene, gezonde en slimme regio. Dat doen wij aan de hand van het collegeprogramma ‘Bunnik bouwen voor elkaar’ waarin voor de komende jaren de belangrijkste opgaven voor gemeente Bunnik staan geformuleerd.
Werken bij gemeente Bunnik betekent steengoed zijn in je vak. We worden geïnspireerd en uitgedaagd door de rol van de lokale overheid in het midden van de samenleving. We durven nieuwe wegen te bewandelen, houden van aanpakken en kunnen snel inspelen op relevante geluiden in onze samenleving. In dialoog zoeken we naar oplossingen. Dat doen we met inwoners, ondernemers en de partners in de regio.
Opdracht
Jouw taken bestaan primair uit het behandelen en begeleiden van omgevingsverzoeken en -aanvragen en vooroverleggen onder de oude en nieuwe wetgeving. dit doe je zowel zelfstandig als binnen het team. Jij bent zowel inhoudelijk, als procesmatig van A-tot-Z verantwoordelijk voor de tijdige en goede afhandeling van deze verzoeken. Je voert hierover gesprekken met de verzoekers en gaat hiervoor ook op locatie om zo het beste beeld te krijgen. Je bent klantgericht en werkt en denkt vanuit mogelijkheden en oplossingen (“Ja, mits….” in plaats van “Nee, tenzij….”). Je bewaakt de termijnen en zorgt voor een duidelijke en kwalitatief goede afhandeling van de verzoeken/aanvragen. Tevens begeleid je nieuwe medewerkers in het team, help je ze met jouw kennis en kunde. Dit doe je samen met de coördinator.
Vereisten
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Aantoonbaar in het bezit van een ABW1 diploma;
3. Een afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4;
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als vergunningverlener Omgevingsvergunningen binnen een gemeente;
5. Minimaal 1 dag per week op kantoor in Bunnik. Overige uren flexibel inzetbaar.
Gunningscriteria
6. Aantoonbaar in het bezit van een ABW2 diploma (30 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met Mozard als systeem voor beheersing vergunningenproces (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);
8. Aantoonbare werkervaring als vergunningverlener/casemanager omgevingsvergunningen bij een kleine gemeente (minder dan 25.000 inwoners (40 punten);
Competenties
- Je bent klant-, resultaat- en kwaliteitsgericht;
- Je bent accuraat;
- Je bent sociaal- en communicatief vaardig, zowel mondeling als schriftelijk;
- Je bent creatief in het vinden van oplossingen en past dit ook toe;
- Je denkt en werkt in oplossingen en/of mogelijkheden;
- Je kan goed zelfstandig werken, maar je bent daarnaast ook een netwerker, zowel binnen de organisatie als daarbuiten, ofwel je bent in staat verbindingen te leggen;
- Je bent organisatie- en bestuurlijk sensitief en werkt graag samen;
- Je bent besluitvaardig, je stelt prioriteiten en je werkt gestructureerd;
- Je bent integer en bereid een integriteitsverklaring te ondertekenen.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr, dagen in afstemming met opdrachtgever
Is hybride werken mogelijk: ja
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 14 mei 2025 van 12.00 uur tot 14.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 12 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot vrijdag 9 mei 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kun je reageren.