Aanvraagnummer: 6390
Organisatie: Gemeente Wijdemeren
Locatie: Loosdrecht
Uren per week: 32 tot 36 uur
Tarief: €105 per uur
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Noord-Holland
Startdatum: 01-02-2025
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 17-01-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Organisatie
Wij zijn #WijvanWijdemeren! Met ongeveer 200 mensen zetten wij ons in voor ruim 25.000 inwoners. We zijn een uitdagende werkgever die continue in ontwikkeling is. Kenmerkend zijn de prettige informele werksfeer, de korte lijnen en de diverse ontwikkelingsmogelijkheden. Omdat we relatief klein zijn, weten collega’s elkaar snel te vinden en kun je nog echt een verschil maken. Ook schakel je regelmatig tussen diverse rollen. Zo organiseer, adviseer én voer je vaak ook uit. Het verder ontwikkelen van onze organisatie staat de komende jaren bij ons centraal. Ons doel? Binnen de mogelijkheden zo goed mogelijk aansluiten bij de behoeften van onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties. Onze kernwaarden zijn: eigenaarschap, eigentijds en vernieuwend, inclusief, benaderbaar en professioneel.
Wijdemeren is een schitterende groene gemeente in Gooi & Vecht tussen Amsterdam en Utrecht. De dorpen die samen de gemeente vormen, liggen tussen prachtige wateren en ongeëvenaard natuurschoon waaronder de Loosdrechtse Plassen. De combinatie van natuur en kleine dorpen dichtbij de Randstad geeft precies weer hoe het werken bij ons is: afwisselend!
Opdracht
Voor de periode dat wij de uitstaande (vaste) vacature nog niet hebben vervuld, zoeken wij een sr. Vergunningverlener Omgevingswet voor het toetsen van 50 complexe aanvragen omgevingsvergunning en verzoeken om vooroverleg. Je toetst bouwplannen aan de wet- en regelgeving. Je behandelt aanvragen omgevingsvergunningen, verzoeken om vooroverleg en stelt beschikkingen op. Als een aanvraag niet past binnen het omgevingsplan zoek je naar mogelijkheden die wel zouden passen in overleg met de aanvrager. Hierbij stem je af met je collega’s en ben je in staat om aan veel uiteenlopende juridische kaders te toetsen.
Vereisten
1. Uiterlijk beschikbaar per 1 februari 2025 voor minimaal 32 uur per week gedurende de duur van de opdracht;
2. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Een aantoonbare afgeronde opleiding ‘Ambtenaar Bouw- en Woningtoezicht 2’ (ABW2);
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als casemanager/vergunningverlener op het gebied van het omgevingsrecht (Wabo en Omgevingswet) binnen een gemeentelijke organisatie;
5. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar bij een 100.000+ gemeente;
6. Aantoonbare werkervaring bij een fusiegemeente (benoem dit duidelijk in het cv).
Gunningscriteria
7. Een afgeronde bouwkundige opleiding op minimaal hbo bachelor niveau; (15 punten)
8. Een aantoonbare afgeronde opleiding ‘Ambtenaar Bouw- en Woningtoezicht 2’ (ABW2); (15 punten)
9. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als casemanager/vergunningverlener op het gebied van het omgevingsrecht (Wabo en Omgevingswet) binnen een gemeentelijke organisatie; (35 punten)
10. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met RX Mission; (15 punten)
11. Maximaal uurtarief van € 105,- exclusief BTW / inclusief reiskostenvergoeding woon- en werk verkeer. (20 punten)
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Je bent in staat om aanvragen zelfstandig te verwerken;
- Ruime ervaring met de technische en juridische aspecten van vergunningverlening;
- Een frisse blik en neemt eigenaarschap over je eigen werk;
- Oplossingsgerichte en flexibele instelling;
- Uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden;
- Doorzettingsvermogen, collegialiteit en je weet van aanpakken.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal vijf pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal twee referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
De gemeente Wijdemeren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffende thuiswerken en op kantoor werken.
Planning
De gesprekken bij de gemeente Wijdemeren zijn gepland op donderdag 23 januari 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 20 januari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 17 januari 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.