Senior verwerver vastgoed

Logo van Gemeente Arnhem met tekst "Gemeente Arnhem" in blauw met aan de rechterkant een gestileerd adelaarswapen.

Aanvraagnummer: 3943
Organisatie: Gemeente Arnhem
Locatie: Arnhem
Uren per week: 24
Tarief: €115 per uur
Duur van de opdracht: 1 jaar
Regio: Gelderland
Startdatum: 14-10-2024
Optie tot verlenging: Ja, tot maximaal 12 maanden
Sluitingsdatum: 30-09-2024 08:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Deel deze opdracht


Opdracht omschrijving

Kun jij, als Senior verwerver, vastgoed voor de gemeente Arnhem verwerven?

Wij hebben de ambitie om uiterlijk in 2040 16.000 woningen te bouwen. Daarvoor hebben we ruimte nodig binnen de bestaande stadsgrenzen. Als Senior verwerver ben jij degene die voor ons de deal sluit inclusief de voorbereidende onderhandelingen en het aankoopdossier. Jouw doel? Geen kans onbenut laten en bijdragen aan toekomstbestendige stedelijke ontwikkeling. Word jij onze nieuwe aanwinst? Lees snel verder en ontdek deze uitdagende rol!

Wat ga je doen?

Als Senior verwerver ben je werkzaam voor projecten zodat het te her-ontwikkelen vastgoed tijdig in eigendom van de gemeente is. Jouw rol is tweeledig: je adviseert projectmanagers en anderen bij strategische aan- en verkopen van gronden en vastgoed. Daarnaast handel je actief als de markt daarom vraagt.

Je werkt daarbij nauw samen met externe adviseurs (taxateurs), het management en de medewerkers van de afdeling. Je adviseert de ontwikkel- en projectmanagers.  Daarbij overweeg je alle opties passend binnen de nota grondbeleid 2023, van minnelijke verwerving tot onteigening, binnen de kaders van project- en beleidsdoelstellingen om de verstedelijkingsopgave te realiseren.

Wie zijn wij?

De afdeling Grondbedrijf bestaat uit ongeveer 20 medewerkers en valt binnen het cluster Gebiedsrelatie & Vastgoed. De afdeling houdt zich specifiek bezig met het kopen, transformeren en verkopen van grond en vastgoed. Daarnaast beheren wij de erfpachtportefeuille van de gemeente Arnhem. Binnen onze gebieds- en gebouwprojecten en programma’s adviseren we vanuit een financieel en juridisch perspectief, van het eerste initiatief naar planontwikkeling en realisatie. Wij geven actief invulling aan het verwerven van grond en vastgoed, en verzorgen de administratie.


Gezien de aard van de werkzaamheden en de wet DBA leent deze aanvraag zich niet voor ZPP 'ers.


Verantwoordelijkheden

Actief contact zoeken en onderhouden met de eigenaren van vastgoed binnen de aan jou toevertrouwde projecten, op basis van een door jou te ontwikkelen wervingsstrategie.

Kansen en risico’s binnen de vastgoedmarkt signaleren voor de gemeente Arnhem. Onderhandelen, contracten opstellen en de administratieve en notariële afhandeling verzorgen.

Strategische aankopen van vastgoed (voor een specifieke doelgroep) begeleiden en zorgen dat deze in onze beheerportefeuille terechtkomen.

Bijdragen aan stedelijke herontwikkeling, duurzame projecten en de ontwikkeling van het team met jouw expertise.

Regelmatig afstemmen met de verantwoordelijke project- en procesmanagers.


Beschikbaarheid

De kandidaat is inzetbaar vanaf 14 oktober 2024 tot en met 14 oktober 2025 voor 24 uur per week. De kandidaat is beschikbaar voor een interview op 4 oktober 2024 tussen 9.00 uur en 12.00 uur. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.


Overige eisen

Eis 1. U voegt een cv van maximaal 7 pagina's A4 toe. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld evenals een uitgebreide toelichting op de eisen en wensen zoals bij de betreffende eis/wens wordt aangegeven. Indien gewenst kunt u gebruik maken van het template cv van de Gemeente.

Eis 2. De kandidaat heeft aantoonbaar minimaal een afgerond, volledig en erkend Bachelor (hbo) diploma. Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over het gevraagde werk- en denkniveau beschikt, zal uw bieding terzijde worden gelegd.

Eis 3. De kandidaat heeft aantoonbaar minimaal 8 jaar werkervaring opgedaan als ververwer vastgoed en of makelaar en of gelijkwaardig. Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jj t/m mm-jj).

Eis 4. Hierbij verklaar ik akkoord te gaan met de algemene inhuurvoorwaarden van de Gemeente Arnhem. Gemeente Arnhem werkt met een eigen inhuurapplicatie waarin een leverancier zich, na gunning, dient in te schrijven. In deze applicatie worden ook de urenregistratie en facturatie geregistreerd


Gunningscriteria

Sortering
Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van prijs : 20 %
Gewicht van kwaliteit : 80 %
Uitleg gunningscriteria

Top

Op basis van de beste kwaliteit-prijsverhouding (BKPV) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.

De BKPV komt als volgt tot stand:

prijs score = ( 1 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) / laagste prijs ) ) * 100 , maar nooit lager dan 0
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )

Offertes die onder de maat scoren, lager dan 50% zullen wij niet beoordelen en kunnen worden afgewezen op basis van een te lage kwaliteit.

De Gemeente Arnhem behoudt zich het recht voor om offertes terzijde te leggen indien er overmatig veel taal -en/of spelfouten voorkomen.


Gunningscriteria Kwaliteit

40 %

Wens 1. De kandidaat heeft aantoonbaar een erkend volledig afgeronde opleiding richting makelaardij of rentmeester. Dit is een wens en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5 = De kandidaat is niet in het bezit van een erkend volledig afgeronde opleiding richting makelaardij of rentmeester. 5/5 = De kandidaat is aantoonbaar in het bezit van erkend volledig afgeronde opleiding richting makelaardij of rentmeester.

30 %

Wens 2. De kandidaat heeft minimaal 2 jaar werkervaring opgedaan binnen een gemeentelijke organisatie met verwervingsopgaven voor binnenstedelijk vastgoed. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt Middels deze toelichting zal de mate van vakbekwaamheid worden beoordeeld d.m.v. een puntenverdeling. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5 = onvoldoende t.a.v. andere biedingen 1/5 = matig t.a.v. andere biedingen 2/5 = voldoende t.a.v. andere biedingen 3/5 = ruim voldoende t.a.v. andere biedingen 4/5 = goed t.a.v. andere biedingen 5/5 = uitstekend t.a.v. andere biedingen

30 %

Wens 3. Vereiste competenties en vaardigheden: Initiatief Netwerken Overtuigingskracht Deze competenties zijn terug te vinden in de Competentiegids van het Rijk; https://www.functiegebouwrijksoverheid.nl/mijn-loopbaan/competentietaal-rijk Per competentie / vaardigheid kan een score van maximaal 10% behaald worden Bovenstaande competenties / vaardigheden hoeven niet benoemd te worden in het CV maar dienen middels concrete voorbeelden duidelijk uit te komen tijdens het verificatiegesprek.


Gunningscriterium Prijs

Maximaal: € 115,00

Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Competenties te toetsen in interviewfase

Beschrijving (uitleg)

Competenties / vaardigheden hoeven niet benoemd te worden in het CV maar dienen middels concrete voorbeelden duidelijk uit te komen tijdens het verificatiegesprek.


Interviewfase

Beschrijving (uitleg)

De interviews zullen plaatsvinden op 4 oktober tussen 9.00 uur en 12.00 uur fysiek op locatie. U wordt hierover tijdens de uitnodiging over geïnformeerd.

Uitsluitend de externen die na een schriftelijke beoordeling van de offertes in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen worden uitgenodigd voor een interview.

Indien na de schriftelijke beoordeling van de offertes blijkt dat er meer dan drie externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal de score op (sub)gunningcriterium kwaliteit van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal het (sub)gunningcriterium prijs van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen alle betrokken externen worden uitgenodigd voor een interview.


Reageer nu op deze opdracht!

3943 - Senior verwerver vastgoed