Service Delivery Manager

Logo van gemeente zeist met een abstract ontwerp met blauwgroen strepen die een gestileerde 'z' vormen boven de tekst 'gemeente zeist.

Aanvraagnummer: 4261
Organisatie: Gemeente Zeist
Locatie: Zeist
Uren per week: 32 uur
Tarief: €110 per uur
Regio: Utrecht
Startdatum: 1-11-2024
Optie tot verlenging: 2 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 11-10-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie
De gemeente Zeist is een moderne werkgever met betrokken medewerkers. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 60.000 inwoners. Daardoor zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Onze cultuur is informeel, onze werkwijze integraal en interactief. Als organisatie weten wat er in de samenleving speelt en spelen we daar flexibel op in.

Als medewerker van de gemeente Zeist voel je je echt betrokken bij Zeist en haar inwoners. Er is veel te doen om onze gemeente nu en in de toekomst aantrekkelijk te houden. Samen met je collega’s werk je er continu aan om dat voor elkaar te krijgen. We staan voor de uitdaging om de dienstverlening aan de inwoners, bedrijven en instanties van Zeist te blijven verbeteren. Dat doen we samen en richten ons op onze klant. Sterker nog, we vertrekken vanuit de klant. In onze organisatie vormen we op een eigentijdse manier de schakel tussen politiek en burger.

Team
Je wordt onderdeel van het team Informatievoorziening, bestaande uit circa 50 medewerkers. Ongeveer een derde van het team richt zich op de technische kant. Als service manager fungeer jij als aanvoerder van twee clusters: ICT-regie en backoffice servicedesk. Je werkt onder verantwoordelijkheid van de leidinggevende van het team Informatievoorziening. Samen met de aanvoerder functioneel beheer/technisch applicatiebeheer vorm je een koppel in de inhoudelijke aansturing van dit onderdeel van het team.

Opdracht
Zeist staat aan het begin van de overgang van het datacentrum naar de publieke cloud. We bewegen steeds meer naar een ICT-regieorganisatie, wat vraagt om professionalisering van processen en rollen. De rol van service delivery manager is hierin belangrijk. Als aanvoerder van zowel de backoffice ICT-servicedesk als de ICT-regisseurs ben jij een cruciale schakel voor het beheren en optimaliseren van processen.

Wat ga je doen?

  • Aanspreekpunt zijn voor zowel interne afdelingen als externe leveranciers.
  • Coördineren van de dienstverlening van de backoffice servicedesk en externe leveranciers op ICT-gebied en ervoor zorgen dat deze voldoet aan de afgesproken kwaliteitsnormen.
  • Opstellen, beheren en bewaken van Service Level Agreements (SLA’s) met externe dienstverleners.
  • ITSM-processen verbeteren en fungeren als incident- en change manager.
  • Projecten leiden zoals de invoering van role-based access en mogelijke vervanging van onze service management software.
  • Fungeren als acceptant van het project implementatie datacentrum en deel uitmaken van de projectgroep.

Ondertussen spelen er ook andere vraagstukken die aandacht vragen. De delivery manager stuurt medewerkers inhoudelijk aan en coacht hen.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met de aansturing van ICT-servicedesk en/of ICT-beheerafdelingen;
3. Aantoonbare werkervaring op het gebied van ITSM-processen en ITIL-management;
4. Aantoonbare werkervaring met incident-, probleem- en changemanagement;
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring op ICT-gerelateerde werkzaamheden bij een gemeente;
6. Uiterlijk beschikbaar per 1 november 2024 voor 32 uur per week;

Gunningscriteria
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van ICT-projectleiding; (30 punten)
8. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met de aansturing van ICT-servicedesk en/of ICT-beheerafdelingen; (30 punten)
9. Maximum uurtarief van € 110,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk en fee Flextender. (40 punten)

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre de kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Kunnen schakelen met zowel de organisatie als de specialisten binnen het team Informatievoorziening;
  • Bekend zijn met de dynamiek en de complexiteit van IV-beheer in een overheidsorganisatie;
  • Organisatorisch sensitief en strategisch, tactisch en context-afhankelijk kunnen opereren;
  • Goed kunnen samenwerken en verbinden en stelling weten te nemen;
  • Voortvarend kunnen optreden en grenzen duidelijk aangeven;
  • Resultaat- en procesgericht zijn;
  • Overzicht behouden op het geheel.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja

Planning
De gesprekken zijn gepland op woensdag 16 oktober 2024 van 13:00 uur tot 15:00 uur. Kandidaten die hiervoor zijn uitgenodigd ontvangen uiterlijk dinsdag 15 oktober 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • De gemeente stelt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht. De VOG moet binnen 4 weken na de start worden aangeleverd bij Flextender.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, moet deze in het handelsregister geregistreerd staan als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot vrijdag 11 oktober 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.