Service- en contractmanager

Logo van de gemeente midden-delfland, voorzien van een gestileerd blauw schild met golven en de naam in blauwe tekst.

Aanvraagnummer: 2908
Organisatie: Gemeente Midden-Delfland
Locatie: Midden-Delfland
Uren per week: 36 per week
Tarief: €125 per uur
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: 01-08-2024
Optie tot verlenging: 2 maal 12 maand(en)
Sluitingsdatum: 23-07-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie


De opdracht voer je uit namens team Informatievoorziening van de gemeente Midden-Delfland. Midden-Delfland is niet zomaar ‘een gemeente’. Het grijze pak past ons niet. We hebben oog voor onze inwoners, het landschap, de karakteristieke dorpen en elkaar.

We zijn geïnteresseerd in jou
Bij ons werken mensen met idealen, goede ideeën, empathie, kennis en kunde. Inwoners en medewerkers voelen zich begrepen, geholpen, betrokken en thuis. We zijn benaderbaar, tonen oprechte belangstelling en luisteren écht. Naar elkaars verhalen, wensen en vragen. We kijken naar het geheel en zoeken naar een passend antwoord. Ook als we daarvoor van de gebaande paden moeten wijken.


Opdracht

Als Servicemanager ben je verantwoordelijk voor het waarborgen van de kwaliteit, continuïteit en efficiëntie van de ICT-diensten die aan onze organisatie worden geleverd. Je belangrijkste taak is het vertalen van de behoefte van onze organisatie naar concrete contractafspraken, waarbij je nauw samenwerkt met de interne organisatie en leveranciers. Ook begeleid je inkoop-, selectie- en acceptatieprocessen voor IT-oplossingen en heb je aandacht voor de borging van de gemaakte afspraken.

Je beheert de dagelijkse operationele aspecten van de dienstverlening, je adviseert betrokken teams bij inkooptrajecten, je onderhoudt relaties met stakeholders, en bent continu bezig met het verbeteren van de processen om aan de veranderende behoeften en verwachtingen van de organisatie (en indirect haar klanten) te voldoen.

Je onderhoudt proactief contacten met stakeholders om ervoor te zorgen dat de diensten voldoen aan hun behoeften en verwachtingen. Je stelt voortgangsrapportages en kostenoverzichten op en rapporteert volgens de afgesproken governance. Het is jouw verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat de dienstverlening binnen de gestelde kaders blijft en dat verbeterpunten tijdig worden geïdentificeerd en doorgevoerd.

Daarnaast voer je evaluaties uit en stel je rapportages op om de organisatie continu te verbeteren. Als vakbekwaam Servicemanager heb je ideeën en strategieën om bij te dragen aan een moderne en efficiënte informatievoorziening die de gemeenten Midden-Delfland.

Als Service- en contractmanager van Midden-Delfland heb je 4 grote partijen waar je intensief mee samenwerkt:

  1. Interne organisatie
    Je waarborgt de kwaliteit van de IT-Diensten namens onze interne organisatie. Hiervoor zul je regelmatig moeten schakelen met de interne stakeholders. Je belangrijkste stakeholders zijn de teamleiders (producteigenaren). Ook stem je regelmatig af binnen je eigen team om te polsen of de afspraken voldoen aan randvoorwaarden rondom beveiliging, architectuur en overeenkomt met de visie van de gemeente Midden-Delfland.
  2. Gemeente Westland
    In 2015 zijn wij een samenwerkingsverband aangegaan met de gemeente Westland om de continuïteit van ons IT-beheer te borgen. De gemeente Westland is dus ook een van de voornaamste leveranciers, maar ook stakeholder in onze organisatie. Je zult dan ook regelmatig om tafel zitten met de Servicemanager, changemanager, CTO en manager van de Front-Office van de gemeente Westland.
  3. Protinus IT
    Wij werken sinds 2022 met softwarebroker Protinus IT. Zij bemiddelen namens onze organisatie in de softwaremarkt. Zij voorzien ons van advies, doen een gedeelte licentiebeheer (met name Microsoft), brengen ons in contact met leveranciers als we naar specifieke oplossing zoeken en onderhandelen namens ons in contracten. Je zult bijna dagelijks contact hebben met deze organisatie.
  4. Centric
    Alhoewel Centric binnen de contracten valt die we met Protinus IT hebben afgesloten, vraagt deze leverancier toch extra aandacht. Wij hebben veel software van Centric op bedrijf kritische applicaties. Dit contract vraagt dan ook extra aandacht van jou als Servicemanager.


Minimumeisen / knock-outcriteria

1. Een maximaal uurtarief van €125,- inclusief Flextender fee en reiskosten, excl. BTW;
2. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau gerelateerd aan servicemanagement;
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als Servicemanager ICT;
4. Beschikbaar per 2 september 2024 voor 36 uur per week;
5. Aantoonbare werkervaring met servicemanagement binnen ICT samenwerkingsverbanden;
6. Aantoonbare kennis van of werkervaring met ITIL.


Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)

7. Minimaal 2 jaar werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Servicemanager ICT binnen een overheidsorganisatie (25 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met inkoop- en aanbestedingstrajecten voor ICT projecten (of IT componenten binnen overige projecten) binnen een overheidsorganisatie (20 punten);
9. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met servicemanagementprocessen en projectmatige oplevering van IT-services (15 punten);
10. Aantoonbare ervaring met het opstellen van SLA’s én overeenkomsten voor IT-dienstverlening; (benoem dit duidelijk in het cv) (15 punten);
11. Aantoonbare werkervaring in een IT samenwerking tussen overheidsorganisaties (25 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.


Functieschaal


Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functie wordt opnieuw gewaardeerd.


Benodigd aantal professionals

1


CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.


Werkdagen

In nader overleg


Planning


De gesprekken bij de gemeente zijn gepland in week 30. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk hierover bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.