Servicemanager

Aanvraagnummer: 11994
Contractvorm: Detachering ZZP
Organisatie: Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Locatie: Den Haag
Uren per week: 36 per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 7 maanden
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: 01-06-2025
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 09-06-2025 12:26
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Opdrachtomschrijving
Opdrachtgever IRealisatie is onderdeel van de directie informatiebeleid en ontwikkelt in opdracht van beleidsafdelingen van VWS, maatwerk software en tools die bijdragen aan het versnellen van de digitalisering in de zorg. Denk daarbij aan:
Team Servicemanagement
Je komt te werken in team servicemanagement waar momenteel twee andere servicemanagers en een informatieadviseur (inkoop) werkzaam zijn. iRealisatie werkt in opdracht van opdrachtgevers (veelal beleidsdirecties) aan ICT oplossingen, door deze project gestuurde werkwijze is team servicemanagement continu in beweging en is de gevraagde capaciteit aan team servicemanagement mede afhankelijk van het aantal (en de grote van) opdrachten.
De opdracht
Als ervaren ICT Servicemanager vervul je een brugfunctie tussen het ontwikkelteam, het beheerteam en de verschillende IT dienstverleners. Als Servicemanager draag je zorg voor borging en continue verbetering van de kwaliteit van de geleverde dienstverlening. Je komt te werken in een dynamische omgeving waarbij er momenteel wordt gewerkt aan het professionaliseren van de dienstverlening. Jij bent in staat om met jouw ervaring en kennis zowel het team servicemanagement als de organisatie te helpen groeien naar een hoger dienstverleningsniveau. Binnen het team betekent dat, dat je zorg draagt voor het inrichten, uitschrijven en uitvoeren van de servicemanagementprocessen. Jij gedeid goed in een dynamische en complexe ontwikkel- en beheeromgeving. Je bent in staat servicemanagementprocessen aan te sturen, te denken valt aan incident-, en changemanagement. Ook is jouw betrokkenheid nodig bij compliance processen zoals de uitvoering van audits. Tevens ben jij betrokken bij behoeftestellings- en inkoopprocessen en behoort contract- en leveranciersmanagement bij jouw takenpakket.
Verantwoordelijkheden:
Activiteiten
Gewenste profiel en vaardigheden
Je hebt oog voor de verschillende posities en krachtenvelden binnen en buiten de organisatie en je herkent ontwikkelingen en gevoeligheden en handelt hiernaar. Voor een goede functievervulling is het van belang dat je snel kunt schakelen, concrete doelen en prioriteiten kan stellen. Je kunt meerdere ballen tegelijk in de lucht houden en in een hectische omgeving overzicht en koers houden. Wij zoeken dus iemand met een proactieve houding, je weet van aanpakken, je bent bereid om zelf gaten dicht te lopen. Jij kan daardoor zowel sturen op servicemanagement processen als ze inrichten (en beschrijven).
Gevraagd
Opdrachtwensen
Competenties
Eisen
- Kandidaat beschikt over WO-werk en denkniveau
- Kandidaat beschikt over minimaal 5 jaar werkervaring als ICT Servicemanager bij voorkeur binnen de Rijksoverheid
- Kandidaat heeft binnen software ontwikkeltrajecten ervaring met het inrichten van, beschrijven van en sturen op servicemanagementprocessen en tevens ervaring met het opstellen van SLAs en DAP's (aantoonbaar in voorstel)
Wensen
- Kandidaat beschikt over relevante certificering(en) passend bij de functie, zoals ITIL, BiSL, agile certificering, e.d;
- Mate waarin de kandidaat beschikt over ervaring met het opstellen en het inrichten van sturingsrapportages voor het management en opdrachtgevers
- Mate waarin de kandidaat beschikt over ervaring bij het begeleiden en uitvoeren van inkoopprocessen en contract- en leveranciersmanagement, bij voorkeur binnen de Rijksoverheid
- Mate waarin de kandidaat beschikt over ervaring met het werken in een agile software ontwikkelomgeving en bekend is met moderne service technologieën en methodieken (Opensource code, Github, SaaS, containerisatie, defense in depth, rest, CMDB als Ansible, etc.)
Aanvullende Informatie
Wanneer u bij ons als leverancier een professional aanbiedt en deze wordt geplaatst, hebben we informatie van u als contractpartij nodig, onder andere met betrekking tot de Wet keten- en inlenersaansprakelijkheid. De ‘WKA’ heeft als doel om misbruik te voorkomen bij de afdracht van loonheffingen bij alle schakels in de keten; van leverancier tot opdrachtgever. Wij dekken deze risico’s voor onze opdrachtgevers af middels een geblokkeerde rekening, de G-rekening. Dit is een rekening waarop een gedeelte van het factuurbedrag wordt gestort en waarvan u de loonheffingen en BTW kunt betalen aan de Belastingdienst. Het af te storten % hangt ervan af of u een SNA-certificering (NEN-4400-1 of NEN-4400-2) heeft of niet en of uw bedrijf in Nederland of daarbuiten is gevestigd. De G-rekening kunt u aanvragen bij de Belastingdienst. Indien u geen G-rekening kunt krijgen (en u kunt hier bewijs van de Belastingdienst van overleggen) dan heeft u ook de mogelijkheid elk kwartaal een accountantsverklaring (assurance report inzake inlening personeel) aan te leveren. Hierin zal een gecertificeerd accountant (AA of RA) een verklaring afgeven over de juistheid, volledigheid en tijdigheid van de afdrachten. Let wel, de kosten voor deze verklaring komen voor uw eigen rekening.