Sociaal Werker Werk & Inkomen

Logo van de gemeente achtkarspelen, met gestileerde menselijke profielen in blauwe contouren boven de naam "achtkarspelen" in blauwe letters.

Aanvraagnummer: 9041
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Achtkarspelen
Locatie: Buitenpost
Uren per week: 28 per week
Tarief: 80 per uur
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Noord-Holland
Startdatum: 01-05-2025
Optie tot verlenging: 4 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 22-04-2025 11:30

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Opdracht omschrijving

Ben jij een betrokken professional met hart voor mensen? Voor een tijdelijke periode van een half jaar zoeken wij een Sociaal werker Werk  & Inkomen die inwoners begeleidt naar werk of maatschappelijke deelname. Meedoen is daarbij de norm, werken het doel. Je voert daarvoor regie op een eigen caseload waarbij jij écht het verschil maakt voor onze inwoners.  

Deze functie is ingeschaald in schaal 9 cao SGO.

De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking. Zelfstandigen zonder personeel (ZZP’ers, maar ook BV's met enkel een directeur-grootaandeelhouder) kunnen om deze reden niet inschrijven op deze opdracht. Als een zelfstandige zonder personeel of een BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder zich inschrijft leidt dit uitsluiting tot van de opdracht. 

Verantwoordelijkheden

Als Sociaal Werker Werk & Inkomen ben jij degene die de inwoners van onze gemeenten begeleidt naar werk en maatschappelijke betrokkenheid. Met jouw deskundigheid en enthousiasme zet je de inwoner in zijn of haar kracht. Door jouw werk help je mee aan een inclusieve samenleving, waarbij iedereen de kans krijgt om een bijdrage te leveren en zichzelf te ontwikkelen. 

Op hoofdlijnen gaat het om de volgende rollen en taken: 

  • Je ondersteunt en motiveert inwoners die onder de Participatiewet vallen richting werk of maatschappelijke participatie;
  • Je bepaalt prioriteiten en zet acties uit op basis van de situatie van de inwoner;
  • Je werkt samen met collega’s en externe partijen om een breedbeeld te krijgen van de ondersteuningsbehoefte;
  • Je stelt plannen van aanpak op, gebaseerd op de situatie van de inwoner; wat kunnen inwoners zelf of met ondersteuning uit hun eigen netwerk;
  • Je beslist over de inzet van re-integratiemiddelen om participatie van de inwoner in te bevorderen;
  • Je volgt de inwoner voor langere tijd en legt dit vast in het systeem;
  • Je hebt affiniteit met inwoners met een afstand tot de arbeidsmarkt;
  • Jij helpt de organisatie om elke dag vooruitgang te boeken. 
     

III. Eisen en gunningscriteria


Beschikbaarheid

De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 mei 2025 tot en met 31 oktober 2025 voor 28 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De opdracht is voor 28 uur per week. Opdrachtgever heeft de bevoegdheid om gedurende de looptijd van de overeenkomst de inzet te verhogen tot maximaal 36 uren per week waarbij het uurtarief ongewijzigd zal blijven, tenzij partijen bij urenuitbreiding een lager uurtarief overeenkomen vanwege de verhoging van de inzet. Een hoger uurtarief is uiteraard niet mogelijk. Deze urenuitbreiding is optioneel, opdrachtnemer kan hier geen rechten aan ontlenen. Uitbreiding geschiedt in overleg met opdrachtnemer en wordt indien van toepassing nader schriftelijk vastgelegd. Bij inschrijving dient u uit te gaan van het minimaal aantal uren per week. De gesprekken vinden plaats op 24 april 2025. We vragen hier rekening mee te houden.

Kwaliteit (eisen)

U voegt een CV van maximaal 3 pagina's A4 toe.
U voegt een motivatiebrief van de kandidaat van maximaal 2 pagina's A4 toe.
Kandidaat heeft een afgeronde hbo-opleiding relevant voor de opdracht.
Kandidaat heeft minimaal 2 jaar relevante en recente werkervaring in het ondersteunen en begeleiden van mensen richting participatie en werk in de afgelopen 5 jaar.
Kandidaat is in het bezit van een geldige VOG (maximaal 3 maanden oud en relevant voor de functie) ofwel bereid deze aan te vragen.
De kandidaat heeft ervaring in werken met de Participatiewet en met andere relevante wet- en regelgeving.
De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking. Zelfstandigen zonder personeel (ZZP’ers, maar ook BV's met enkel een directeur-grootaandeelhouder) kunnen om deze reden niet inschrijven op deze opdracht. Als een zelfstandige zonder personeel of een BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder zich inschrijft leidt dit uitsluiting tot van de opdracht. Is de aangeboden kandidaat een ZZP'er zoals hiervoor benoemd?

Gunningscriteria

Sortering

Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van prijs : 20 %
Gewicht van kwaliteit : 80 %


Uitleg gunningscriteria

Op basis van de economisch meest voordelige inschrijving (EMVI) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.

De EMVI komt als volgt tot stand:

prijs score = 100 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) * ( 100 / ( hoogste prijs - laagste prijs ) ) )
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )


Gunningscriteria (wensen)

40 %
Mate van werkervaring bij een gemeentelijke organisatie.
40 %
Mate van ervaring als sociaal werker werk en inkomen.
20 %
Kennis van VSO/PRO

Prijs (eisen)

Maximaal: € 80,00
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Competenties te toetsen in interviewfase

Beschrijving (uitleg)

1. Empathisch en gericht op samenwerking met anderen binnen en buiten de organisatie.

2. Een goede beheersing van gesprekstechnieken en zorgdragen voor een sluitende administratie.

3. Lef en creativiteit om nieuwe oplossingen te vinden voor complexe vraagstukken.

Fase 2: Het interview

Beschrijving (uitleg)

Als Inschrijver in de top 3 is geëindigd, ontvangt inschrijver een uitnodiging voor het interview. Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is wordt de kandidaat beoordeeld op basis van criteria. De criteria zijn hieronder te raadplegen ter voorbereiding op het interview. Bij de terugkoppeling op de offertes (gunningsbeslissing) worden de resultaten bekendgemaakt in deze applicatie.

Indien er geen klik is, of de kandidaten niet voldoen, houdt de opdrachtgever zich het recht voor om in gesprek te gaan met de kandidaten op plek ​4, 5 en 6.


Reageer nu op deze opdracht!

(Bijna) evenveel verdienen vanuit Detachering?!

Let-op: Deze opdracht betreft een detacheringsopdracht. Deze opdracht kan niet als ZZP'er worden uitgevoerd.