Social media specialist

Tekstlogo met de tekst "gm gooisemeren" in kleine letters, gestileerd in een paars verloopkleurenschema.

Aanvraagnummer: 3441
Organisatie: Gemeente Gooise Meren
Locatie: Gooise Meren
Uren per week: 24 per week
Tarief: Geen maximum
Regio: Noord-Holland
Startdatum: Zo snel mogelijk
Optie tot verlenging: 2 maal 4 maand(en)
Sluitingsdatum: 29-08-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie

Bussum, Naarden en Muiden vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s.

We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Als je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.

Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede eigenaar van de oplossing.

We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.


Opdracht

Als social media specialist kom jij het Gooise Meren communicatieteam versterken. Je ontwikkelt en implementeert communicatiecampagnes die gericht zijn op een optimale, innovatieve gemeentelijke dienstverlening voor onze inwoners. Je ondersteunt verschillende afdelingen bij het vinden van de beste online communicatiekanalen om onze inwoners te bereiken en te betrekken. Daarbij hoort ook het monitoren en analyseren van feedback van inwoners om communicatieprocessen te verbeteren en de dienstverlening te optimaliseren.

Wat ga je doen?

  • Je zorgt voor een optimale inzet van gemeentelijke social media kanalen (zoals Facebook, Instagram, LinkedIn);
  • Je brengt onze boodschappen op een aantrekkelijke en begrijpelijke manier over, bijvoorbeeld via foto’s, video's en infographics;
  • Je bekijkt het effect van onze campagnes en deelt je inzichten om ons succes te vergroten;
  • Je schakelt met onze partners om samen de beste content te maken.


Minimumeisen / knock-outcriteria

1. Aantoonbare afgerondeopleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van communicatie of journalistiek;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar op het gebied van social media management;
3. Aantoonbare werkervaring in ontwikkeling en beheer social media platforms en tools Meta Business Suite en Spotler (OBI4wan);
4. Aantoonbare kennis van Canva en de Adobe Creative Suite (Photoshop, Illustrator, InDesign, etc.) ;
5. Aantoonbare werkervaring in het maken van foto's en video's (wanneer een kandidaat op gesprek mag zullen er voorbeelden gevraagd worden);
6. Aantoonbare werkervaring met omgevingsanalyses en resultaten uitlezen en duiden;
7. Aantoonbare kennis van digitale toegankelijkheid WCAG;
8. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als online communicatieadviseur binnen een publieke sector;


Gunningscriteria (weging totaal 100 punten)

9. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar op het gebied van social media management (35 punten);
10 Aantoonbare werkervaring met het ontwikkelen van audiovisueel materiaal (20 punten);
11.Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als online communicatieadviseur binnen een gemeente (30 punten);
12. Aantoonbare werkervaring in het maken van beleid het gebied van social media strategie (15 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.


Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functie is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.


Benodigd aantal professionals

1.


CV-eisen


Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.


Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg met opdrachtgever en kandidaat.

Gooise Meren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffende thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Als afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/ op kantoor plaats vinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.


Planning


De gesprekken bij de gemeente zijn gepland van op woensdag 4 september 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn (standaard 3), ontvangen uiterlijk op dinsdag 3 september 2024 bericht. De gesprekken vinden bij voorkeur fysiek/digitaal plaats. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van de inhuuropdracht.