Aanvraagnummer: 7413
Organisatie: Gemeente Hardenberg
Locatie: Hardenberg
Uren per week: 28-32 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 31 December 2025
Regio: Overijssel
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 4 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 07-03-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Let op! āOmdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzpāer toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzpāer uit te voeren. Zzpāers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzpāer gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het āopmerkingenā veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.ā
Organisatie
Werken voor de gemeente Hardenberg: Groei en bloei met ons mee
De gemeente Hardenberg is een fantastische plek om te wonen en te werken. Hier geniet je van het mooie platteland langs de Vecht Ć©n van de gezelligheid van een stad. Terwijl veel andere gemeenten kleiner worden, blijft de gemeente Hardenberg juist groeien. Inmiddels hebben we meer dan 62.935 inwoners.
We willen Hardenberg verder laten groeien en ontwikkelen tot een moderne stad in een landelijke omgeving. Dit betekent dat we de regio willen versterken, het buitengebied aantrekkelijker willen maken en de voorzieningen willen verbeteren. We bouwen aan een duurzame economie die klaar is voor de toekomst, waarbij lokaal ondernemen een belangrijke rol speelt.
Bij ons werk je met plezier aan deze plannen, samen met 550 enthousiaste collegaās. We hechten veel waarde aan vriendelijkheid, betrouwbaarheid en een goede samenwerking. We geloven in de āDe Kracht van Gewoon Doenā en pakken dingen praktisch aan.
Opdracht
Als Specialist Burgerzaken ben je verantwoordelijk voor een breed scala aan taken binnen het team Burgerzaken. Denk hierbij aan eerste inschrijving, hervestiging, beoordeling van buitenlandse brondocumenten, beoordeling aanvraag optie en naturalisatie. Je bent ook betrokken bij de naturalisatie ceremonies. Je hebt aantoonbare ervaring met bezwaar- en beroepszaken
Het team bestaat uit een volledig opgeleid, maar jong team. Je speelt een cruciale rol in het vakinhoudelijk begeleiden en coachen van collega-specialisten. We behandelen complexe (internationale) zaken zoals correcties en actualiseringen waarbij kennis van internationaal privaatrecht van belang is. Je bent eindverantwoordelijk voor diverse Burgerzaken producten en diensten.
Vereisten
1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als Specialist Burgerzaken binnen een gemeentelijke organisatie;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar in het begelieden en coachen van collega specialisten;
3. Aantoonbare werkervaring met Iburgerzaken (maak duidelijk aantoonbaar in het cv waar deze werkervaring opgedaan is);
4. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4;
5. Beheerst de Engelse taal in woord en geschrift (dit zal in het gesprek getoetst worden);
Gunningscriteria
6. Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding (10 punten);
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als Specialist Burgerzaken binnen een gemeentelijke organisatie (50 punten);
8. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar in het begelieden en coachen van collega specialisten (40 punten).
Competenties
Jij bent enthousiast, zelfstandig maar ook een teamplayer en hebt aandacht voor details. Je blinkt uit in je nauwkeurigheid en resultaatgerichtheid en hebt uitstekende communicatieve vaardigheden. Jij voelt je verantwoordelijk voor je werk, neemt initiatief en bewaart de rust als het druk is. Kwaliteit staat bij jou altijd voorop. Daarom bekijk je wat we doen (en leveren) met een positief-kritische blik. Je vindt het leuk om collegaās te betrekken bij de ontwikkelingen op jouw vakgebied. Zodat zij hun werk uitstekend kunnen doen.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 paginaās, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: nee
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 14 maart 2025 vanaf 09.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 12 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 7 maart 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.