Specialist Burgerzaken

Logo van de gemeente Oosterhout. Het heeft drie oranje halvemaanvormen boven het woord "Oosterhout" in vet, met "gemeente" in kleiner lettertype aan de linkerkant.

Aanvraagnummer: 8340
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Oosterhout
Locatie: Stadhuis
Uren per week: 32
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 4 maanden
Regio: Noord-Brabant
Startdatum: 14-04-2025
Optie tot verlenging: ja
Sluitingsdatum: 06-04-2025 13:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Wat je misschien niet verwacht

We krijgen het heus wel eens te horen: werken bij een gemeente zal wel voorspelbaar zijn. Maar niets is minder waar. Dat roepen we niet, maar laten we zien. Door de lat wat hoger te leggen dan mensen van ons verwachten. Ook onderling, als collega’s, doen we meer voor elkaar. We werken niet alleen samen, we voelen ons ook met elkaar verbonden. Dat doen we goed, want we kwamen op de shortlist van de Verkiezing tot Beste Overheidsorganisatie van het Jaar 2022. Met 57.925 inwoners en 550 collega’s biedt de gemeente Oosterhout de uitdagingen en kansen van een grote gemeente en de slagvaardigheid en geborgenheid van een kleinere gemeente.

Bij Oosterhout realiseer je onze ambities voor 2030. Het is fijn wonen in Oosterhout. Dat willen we zo houden en ons duurzaam voorbereiden op de toekomst. Tegelijk trekken we bedrijven door onze gunstige ligging en zorgen we daarmee voor werkgelegenheid. En bezoekers kunnen in onze gemeente hun hart ophalen in de prachtige parken en bossen, de historische Heilige Driehoek en bij de vele evenementen. Samen met inwoners, ondernemers, maatschappelijke partners en buurgemeenten kleuren we onze toekomst in. Als jij bij ons komt werken, krijgen we nóg meer voor elkaar!
Specialist Burgerzaken 
28-32 uur per week 

Voor het team Eerste lijn & burgerzaken zijn wij op zoek naar een Specialist Burgerzaken. 

De werkzaamheden bestaan uit: 
  • het behandelen van hervestigingen vanuit het buitenland; 
  • eerste inschrijvingen verzorgen vanuit het buitenland;
  • buitenlandse brondocumenten verwerken op de persoonslijst. 
Wij vragen 
  • Minimaal een MBO-diploma; 
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring op burgerzaken; 
  • 1-3 jaar ervaring met de werkzaamheden zoals beschreven; 
  • Je kan zelfstandig de beschreven werkzaamheden uitvoeren; 
  • Je bent communicatief vaardig; 
  • Je bent coöperatief ingesteld. Je kan daarnaast zelfstandig en in teamverband werken.  
Overige informatie 
  • Aanleveren van een VOG verklaring is verplicht; 
  • De functie is ingeschaald in salarisschaal 8 van de CAO Gemeenten; 
  • Het niet naar waarheid invullen van de beoordelingscriteria leidt automatisch tot uitsluiting van de procedure; 
  • In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP’er.

Vereisten / Knock-out criteria

  1. In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP’er. Bent u daarmee akkoord? (bij akkoord wordt aan de eis voldaan).
    • Akkoord (0 Punten)
    • Niet akkoord (0 Punten)
  2. De kandidaat is verplicht om een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) aan te leveren. De leverancier vraagt een nieuwe VOG aan bij Justis op screeningsprofiel 11, 12, 13 en 41 en kan deze eenmalig declareren via inhoudingen/vergoedingen in de opdracht. De VOG dient op naam van de leverancier te staan en de functietitel genoemd in deze aanvraag moet opgenomen zijn in de VOG. Bij aanlevering mag de VOG niet ouder zijn dan 2 maanden. Als de VOG niet aan deze criteria voldoet wordt deze afgewezen en dient er op eigen kosten een nieuwe VOG aangevraagd te worden door de leverancier.Indien drie weken na start dossiervorming nog geen VOG is aangeleverd volgt een automatische urenrestrictie. Uren kunnen dan niet meer geschreven en uitbetaald worden.
  3. De kandidaat heeft minimaal een afgeronde MBO opleiding. Dit moet blijken uit het CV.
  4. De kandidaat heeft minimaal 3 jaar werkervaring op een afdeling Burgerzaken. Dit moet blijken uit het CV.
  5. De kandidaat heeft 1-3 jaar ervaring met de genoemde werkzaamheden. Dit moet blijken uit het CV.
  6. Het maximum uurtarief bedraagt €90,-.
  7. De kandidaat past binnen het team (wordt tijdens evt. intakegesprek beoordeeld).

Gunningscriteria / Wensen
  1. De kandidaat heeft 1 tot 5 jaar werkervaring bij een gemeente. Dit moet blijken uit het CV.
    • 1-3 jaar ervaring (2 Punten)
    • 3 of meer jaar ervaring (5 Punten)
  2. Mate waarin kandidaat aan de volgende competenties voldoet (wordt tijdens evt. intakegesprek beoordeeld): - Coöperatief - Pro-actief - Communicatief vaardig - Zelfstandig - Stressbestendig - Integer - Zorgvuldig - Digivaardig - Klantgericht - Plannen en organiseren - Samenwerken


Reageer nu op deze opdracht!

(Bijna) evenveel verdienen vanuit Detachering?!

Let-op: Deze opdracht betreft een detacheringsopdracht. Deze opdracht kan niet als ZZP'er worden uitgevoerd.