Specialist Financiën

Logo van belcombinatie, met de letters "bel" in rood en blauw binnen een grijze rechthoekige rand met daaronder het woord "combinatie".

Aanvraagnummer: 10635
Contractvorm: Detachering ZZP
Organisatie: BEL Combinatie
Locatie: Eemnes
Uren per week: 36 per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 3 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: 01-06-2026
Optie tot verlenging: 3 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 14-05-2025 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten



Organisatie
De BEL Combinatie is een uniek samenwerkingsverband tussen de gemeenten Blaricum, Eemnes en Laren. In deze constructie zijn de drie gemeenten zelfstandig en maken ze alle drie gebruik van één grote, professionele en flexibele ambtelijke organisatie, de BEL Combinatie. Wij werken vanuit de volgende vier kerncompetenties: Professionaliteit, Openheid, Samenwerken en Publiek Ondernemerschap. 

Opdracht
Als Specialist Financiën heeft een gemeentelijke administratie weinig geheimen voor jou. Een superdiverse job, want jij voert je werkzaamheden uit voor drie verschillende gemeentes: Blaricum, Eemnes en Laren! Als Specialist Financiën houd je je bezig met complexe administratieve en financiële werkzaamheden, waaronder:

- Verwerken van complexe boekingen;
- Beheren van de staat van activa;
- Opstellen en aanleveren iV3-aangifte;
- Opleveren van financiële overzichten;
- Opstellen en aanleveren aangifte BTW en BCF;
- Periodiek afsluiten van de administratie;
- Aansluiting van de verschillende sub-administraties;
- Opstellen van het balansdossier voor de accountant;

Maar ook:
- Beheer van financieel administratieve processen;
- Input leveren voor planning & control instrumenten;
- Aanspreekpunt voor collega's binnen financiën en P&C;
- Signaleren en uitvoeren van verbeteringen in financiële processen;
- Adviseren over nieuwe ontwikkelingen en bijdragen aan beleid;
- Contact onderhouden met interne en externe partijen.

Vereisten
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als financieel medewerker binnen een gemeente;
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met Key2Finance;
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met gemeentelijke financiën en het toepassen van het BBV;

Gunningscriteria
5. Aantoonbare afgeronde hbo opleiding in de richting van financiën en/of bedrijfseconomie; (25 punten)
6. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van maand-, kwartaal- en jaarsluitingen;(25 punten)
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van debiteurenbeheer;(25 punten)
8. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het verzorgen van BTW- aangiften;(25 punten)

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
Jij weet hoe je een goede financiële administratie voert binnen een moderne planning & control-organisatie, die aan alle wettelijke eisen en verantwoordingsplichten voldoet. Als persoon straal je rust uit en werk je graag doel- en resultaatgericht. Je doorziet processen en weet waar de knelpunten zich bevinden en bent in staat deze te verbeteren. Je weet wie en wat ervoor nodig is om slimme oplossingen te vinden en doelen te bereiken. Daarnaast geloof je in de kracht van samenwerken en beschik je over goede communicatieve en coachende vaardigheden. Verder breng jij mee:

- Stressbestendig;
- Nauwkeurig;
- Een goed gevoel voor humor;
- Proactief;
- Communicatief vaardig

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Maandag t/m vrijdag

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden gepland in overleg met de best passende kandidaten. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 15 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot woensdag 14 mei 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.