Specialisten Backoffice Burgerzaken

Logo van de gemeente achtkarspelen, met gestileerde menselijke profielen in blauwe contouren boven de naam "achtkarspelen" in blauwe letters.

Aanvraagnummer: 4016
Organisatie: Gemeente Achtkarspelen & Tytsjerksteradiel
Locatie: gemeenten Achtkarspelen & Tytsjerksteradiel
Uren per week: 24
Tarief: €90,00 per uur
Regio: Friesland
Startdatum: 21-10-2024
Optie tot verlenging: 4 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 02-10-2024 23:59

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Opdracht omschrijving

De gemeenten Achtkarspelen en Tytsjerksteradiel werken sinds 2016 samen via een gemeenschappelijke regeling met de naam Werkmaatschappij 8KTD. Op dit moment is de organisatie druk bezig met het ontvlechten van deze werkmaatschappij en de opbouw van twee nieuwe gemeentelijke organisaties. Achtkarspelen en Tytsjerksteradiel gaan namelijk per 1 januari 2025 zelfstandig verder. Op dit moment is nog niet duidelijk vanuit welke gemeente de werkzaamheden van de Specialist backoffice burgerzaken vanaf 1 januari 2025 plaatsvinden.

De specialist backoffice burgerzaken is dé professional als het gaat om het juist, betrouwbaar en actueel houden van de Basisregistratie Personen. Daarnaast levert hij of zij maatwerk en kwaliteit bij complexe vraagstukken rondom afstamming, nationaliteit, naamrecht, identiteit, (buitenlandse) brondocumenten en verzoeken.

De functie Specialist backoffice burgerzaken is in ons functieboek opgenomen in schaal 8.


Verantwoordelijkheden

Taken met betrekking tot de Basisregistratie Personen (BRP):

  • Draagt zorg voor de dagelijkse werkzaamheden zoals het berichtenverkeer en het inklaren van

waardedocumenten;

  • Verwerkt, corrigeert en controleert (complexe) mutaties in de BRP;
  • Beoordeelt en beslist zelfstandig op aangiften briefadres;
  • Voert adresonderzoeken uit;
  • Draagt zorg voor de uitvoering van eerste inschrijving, hervestiging uit het buitenland en emigratie;
  • Beoordeelt (buitenlandse) brondocumenten op vormvereisten, inhoud en echtheidskenmerken;
  • Neemt zelfstandig de Verklaring Onder Ede (VOE) af.

Taken met betrekking tot de Burgerlijke Stand:

  • Draagt zorg voor de informatievoorziening over en afhandeling van (complexe) producten en vraagstukken op het gebied van Burgerlijke Stand en Internationaal Privaatrecht (IPR);
  • Is in staat alle voorkomende akten en latere vermeldingen van de Burgerlijke Stand op te maken;
  • Voert de werkzaamheden uit die verband houden met het bijhouden van de registers;
  • Geeft uitvoering aan de Wet op de Lijkbezorging binnen het taakveld Burgerzaken.

Overige taken:

  • Verricht uitvoerende werkzaamheden binnen de organisatie van verkiezingen;
  • Is adviserend en behulpzaam aan frontofficemedewerkers bij complexe(re) burgerzaken aangelegenheden;
  • Neemt naturalisatie- en optieverzoeken in behandeling en organiseert de naturalisatie- en optieceremonies;
  • Voert erfgenamenonderzoeken uit voor notarissen;
  • Behandelt (complexe) verzoeken van gegevensverstrekking;
  • Ondersteunt de BRP-beheerder bij het uitvoeren van de jaarlijkse zelfevaluatie BRP en Reisdocumenten;
  • Toetst aangiften en verzoeken met toepassing van nationale en internationale wet- en regelgeving en handelt deze zelfstandig af, met inachtneming van de Algemene Wet Bestuursrecht (Awb).

Beschikbaarheid

De kandidaten zijn inzetbaar vanaf 21 oktober 2024 tot en met 31 december 2024 voor 3 x 24 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De opdracht is voor 3 x 24 uur per week. Opdrachtgever heeft de bevoegdheid om gedurende de looptijd van de overeenkomst de inzet te verhogen tot maximaal 36 uren per week waarbij het uurtarief ongewijzigd zal blijven, tenzij partijen bij urenuitbreiding een lager uurtarief overeenkomen vanwege de verhoging van de inzet. Een hoger uurtarief is uiteraard niet mogelijk. Deze urenuitbreiding is optioneel, opdrachtnemer kan hier geen rechten aan ontlenen. Uitbreiding geschiedt in overleg met opdrachtnemer en wordt indien van toepassing nader schriftelijk vastgelegd. Bij inschrijving dient u uit te gaan van het minimaal aantal uren per week. De gesprekken vinden plaats op 8 of 10 oktober 2024. We vragen hier rekening mee te houden.


Kwaliteit (eisen)

U voegt een CV van maximaal 3 pagina's A4 toe.

U voegt een motivatiebrief van de kandidaat van maximaal 2 pagina's A4 toe.

HBO werk en denk niveau

Beheersing van Engelse taal

Positieve houding van de Friese taal

Aantoonbare werkervaring als BRP specialist

Kandidaat is in het bezit van een geldige VOG (maximaal 3 maanden oud en relevant voor de functie) ofwel bereid deze aan te vragen.


Prijs (eisen)

Maximaal: € 90,00

Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Gunningscriteria

Sortering
Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van prijs : 25 %
Gewicht van kwaliteit : 75 %
Uitleg gunningscriteria

Op basis van de economisch meest voordelige inschrijving (EMVI) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.

De EMVI komt als volgt tot stand:

prijs score = 100 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) * ( 100 / ( hoogste prijs - laagste prijs ) ) )
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )


Gunningscriteria (wensen)

34 %

Relevante opleidingen en cursussen op het gebied van BRP en Burgerlijke Stand

33 %

Ervaring en feeling met software applicaties als IZRM en IBurgerzaken.

33 %

Minimaal 5 jaar werkervaring binnen het vakgebied Burgerzaken


Het interview

Beschrijving (uitleg)

Als Inschrijver in de top 5 is geëindigd, ontvangt inschrijver een uitnodiging voor het interview. Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is wordt de kandidaat beoordeeld op basis van criteria. De criteria zijn hieronder te raadplegen ter voorbereiding op het interview. Bij de terugkoppeling op de offertes (gunningsbeslissing) worden de resultaten bekendgemaakt in deze applicatie.

Indien er geen klik is, of de kandidaten niet voldoen, houdt de opdrachtgever zich het recht voor om in gesprek te gaan met de kandidaten op plek ​6,7 of 8.