Fraud Blocker Stedenbouwkundige | Gemeente Soest | Freelance Opdrachten

Stedenbouwkundige


Aanvraagnummer: 5446
Organisatie: Gemeente Soest
Locatie: Soest
Uren per week: 24 - 32 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Utrecht
Startdatum: 02-01-2025
Optie tot verlenging: 3 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 09-12-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie
De gemeente Soest bestaat al bijna 1.000 jaar en telt momenteel zo’n 47.000 inwoners. Het ligt aan de rand van de Utrechtse Heuvelrug, midden in de prachtige natuur van de Soester Duinen, en is rijk aan bossen, heide en weilanden.

Bij ons staan de kernwaarden vertrouwen, samen en leren centraal. Werken aan een toekomstbestendig Soest doe je samen met collega’s, bestuur, de samenleving en partners, met vertrouwen in elkaar. Daarbij leer je van de dingen die je doet en je omgeving. Als gemeentelijke organisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is.

Doel van de opdracht
De Stedenbouwkundige biedt tijdelijke expertise en versterking aan het team door integraal advies te geven over ruimtelijke plannen en actief deel te nemen aan de strategische overlegstructuren van de gemeente. De adviseur draagt bij aan het realiseren van de ambities rondom woningbouw en ruimtelijke kwaliteit, met een focus op het versterken van de samenhang tussen initiatieven en de gemeentelijke visie. De Stedenbouwkundige voert de opdracht zelfstandig uit en is verantwoordelijk voor het behalen van de afgesproken resultaten. De gemeente fungeert als opdrachtgever en toetst op vooraf afgesproken resultaten.

Te behalen resultaten

  • Binnen 2 weken na ontvangst van een nieuw ruimtelijk initiatief een stedenbouwkundig advies leveren aan het team en de betrokken stakeholders (inclusief ruimtelijke kwaliteit en integratie met de gemeentelijke visie);
  • Deelname aan minimaal 3 intake- en omgevingstafels per maand, met actieve inbreng en advisering voor minimaal 6 ruimtelijke initiatieven gedurende de opdracht;
  • Afdeling handhaving en vergunningen 1 à 2 keer per week voorzien van advies over 2 tot 3 kleine stedenbouwkundige afwijkingen;
  • Opstellen van documenten met stedenbouwkundige uitgangspunten voor ruimtelijke gebiedsontwikkelingen in woord en beeld.

Vereisten / kock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal wo-bachelor niveau;
2. Aantoonbare werkervaring op het gebied van stedenbouw binnen en buiten overheidsinstanties;
3. Uiterlijk beschikbaar per 2 januari 2025 voor minimaal 24 uur per week.

Gunningscriteria
4. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het thema stedenbouw (30 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met integrale advisering over ruimtelijke plannen in de vorm van een omgevingstafel (beschrijf dit duidelijk in het cv) (25 punten);
6. Aantoonbare kennis van of affiniteit met de vertaling van ruimtelijk beleid naar advisering over initiatieven (beschrijf dit duidelijk in een korte toelichting in het cv) (20 punten);
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar bij of voor een gemeente (15 punten);
8. Beschikbaar op maandagen en donderdagen in verband met overleg portefeuillehouder en omgevingstafel (10 punten).

Competenties

  • Gestructureerd;
  • Oplossingsgericht;
  • Communicatief vaardig;
  • Initiatiefrijk;
  • Besluitvaardig.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10a. Deze functieschaal is verbonden aan de CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag.
Hybride werken is mogelijk in overleg.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 16 december 2024 tussen 10:00 en 11:30 uur. Kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 13 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG);
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 9 december 2024, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.