Aanvraagnummer: 5584
Organisatie: Gemeente Hardenberg
Locatie: Hardenberg
Uren per week: 24 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Overijssel
Startdatum: 01-01-2025
Optie tot verlenging: 3 maal 12 maand(en)
Sluitingsdatum: 19-12-2024 09:00
Deel deze opdracht
Organisatie
Werken voor de gemeente Hardenberg: Groei en bloei met ons mee
De gemeente Hardenberg is een geweldige plek om te wonen en te werken. Hier geniet je van het mooie platteland langs de Vecht én van de gezelligheid van een stad. Terwijl veel andere gemeenten kleiner worden, blijft de gemeente Hardenberg juist groeien. Inmiddels hebben we meer dan 62.935 inwoners. We willen Hardenberg verder laten groeien en ontwikkelen tot een moderne stad in een landelijke omgeving. Dit betekent dat we de regio willen versterken, het buitengebied aantrekkelijker willen maken en de voorzieningen verbeteren. We bouwen aan een duurzame economie die toekomstbestendig is, waarbij lokaal ondernemen een belangrijke rol speelt.
Bij ons werk je met plezier aan deze plannen, samen met 550 enthousiaste collega’s. We hechten veel waarde aan vriendelijkheid, betrouwbaarheid en samenwerking. We geloven in “De Kracht van Gewoon Doen” en pakken dingen praktisch aan.
Opdracht
Het Team Beleid en Gebiedseconomie geeft invulling aan de groei- en transitieopgaven in onze gemeente. Onze kennis en ervaring zetten wij binnen de organisatie in om kansen te benutten en bij te dragen aan ruimtelijke en economische opgaven. Ook zet de gemeente Hardenberg de stap naar een comfortabel en betaalbaar energiesysteem in 2050. In het Energieprogramma staat wat we hiervoor doen. Als Strategisch juridisch adviseur Vastgoed en Grondzaken ben je onderdeel van het team dat zich richt op gebiedsontwikkelingsprojecten en de implementatie van het meerjarenprogramma Energietransitie en -innovatie. Je vertaalt complexe vraagstukken naar praktische (juridische) oplossingen en bent sparringpartner voor de projectmanagers, het MT en eventueel het college en/of bestuur.
Jouw werkzaamheden
- Adviseren over publiek-private samenwerking bij gebiedsontwikkelingsprojecten en over de werkvelden grondzaken, vastgoed, privaatrecht en aanbestedingsrecht.
- Opstellen van overeenkomsten binnen gebiedsontwikkeling en vastgoedverkoop (zoals koop- en verkoopovereenkomsten, samenwerkingsovereenkomsten en kostenverhaalovereenkomsten).
- Beoordelen van overeenkomsten en adviezen van collega’s.
- Meedenken over gemeentelijke rol in energietransitieprojecten en adviseren over samenwerkingsmogelijkheden en constructies.
- Bewaken van dossiervorming en controleren van procesadministratie.
- Voorbereiding en verkoop van bijzondere gronduitgiftes, tenders en aanbestedingen.
- Advisering en uitvoering van verkoopvoorbereiding voor landbouwgronden en gebouwen.
- Analyseren van vakgebiedontwikkelingen en vertalen naar advies voor gemeentelijke keuzes.
Vereisten / Knock-outcriteria
- Aantoonbaar afgeronde opleiding op wo-master niveau.
- Aantoonbaar afgeronde opleiding makelaar vastgoed.
- Kennis van en ervaring met zowel publiek- als privaatrecht.
- Minimaal 8 jaar ervaring in de afgelopen 15 jaar met juridische vraagstukken in ruimtelijke opgaven en gemeenten.
- Minimaal 5 jaar ervaring in de afgelopen 10 jaar met juridische vraagstukken rondom de energietransitie.
- Minimaal 15 jaar ervaring in juridische advisering binnen gebiedsontwikkeling.
Gunningscriteria (weging totaal 100 punten)
- Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal wo-master niveau in Nederlands Recht, Economisch Publiek- en Bedrijfsrecht of Belastingrecht (10 punten).
- Minimaal 5 jaar ervaring in de afgelopen 10 jaar met juridische vraagstukken rondom de energietransitie (20 punten).
- Werkervaring met vastgoedrekenen (20 punten).
- Werkervaring met juridische advisering rondom de opvang van vluchtelingen en asielzoekers (15 punten).
- Ervaring met het opstellen en begeleiden van marktselectieprocedures (25 punten).
Geef in het CV aan hoe u voldoet aan bovengenoemd profiel.
Competenties
- Communicatief vaardig.
- Schakelen tussen diverse gesprekspartners zoals bestuurders, management en inwoners.
- Nuchter en praktisch ingesteld.
- Gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen.
- Zoekt actief verbinding binnen de organisatie en is benaderbaar.
- Proactieve houding en neemt verantwoordelijkheid.
- Uitstekend besluitvormer die knopen durft door te hakken.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in schaal 13 volgens de CAO van de opdrachtgever.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, inclusief minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Hybride werken is mogelijk. De opdracht wordt uitgevoerd van maandag t/m vrijdag.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 23 december 2024 vanaf 13.00 uur. U ontvangt uiterlijk op vrijdag 20 december 2024 bericht bij uitnodiging. Overige kandidaten worden na de gesprekken geïnformeerd.
Overige informatie
- De opdrachtgever vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).
- Geheimhoudingsverklaring vereist.
- Uittreksel Kamer van Koophandel vereist.
- Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vereist.
- Indien personeel ter beschikking wordt gesteld, dient opdrachtnemer geregistreerd te staan conform de Waadi.
Reactietermijn
Reageren kan tot donderdag 19 december 2027, 09.00 uur.