Tactisch inkoopadviseur fysiek domein

Logo van alphen aan den rijn, met de naam in blauwe tekst met een gestileerde blauwe boog over de laatste drie woorden.

Aanvraagnummer: 2485
Organisatie: Gemeente Alphen aan den Rijn
Locatie: Alphen aan den Rijn
Uren per week: 36 per week
Tarief: €110 per uur
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: Zo snel mogelijk
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 08-07-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie

Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.

Onze organisatie bestaat uit meerdere onderdelen die allen een unieke bijdrage leveren aan onze opgaven en gemeentelijke dienstverlening. Je zit binnen onze organisatie altijd in een thuisteam met vakcollega’s en een teamleider. Een groot aantal collega’s werkt aan maatschappelijke opgaven in uiteenlopende vakgebieden. Je krijgt bij ons de kans om op basis van je talent ingezet te worden voor die opgaven en deel uit te maken van diverse samengestelde teams.

De functie maakt onderdeel uit van het Team Juridische Zaken en Inkoop - Ruimte. We zorgen vanuit dit team voor integrale JZI-advisering op het gebied van contracten, aansprakelijkstellingen, verzekeringen, aanbestedingen en het fysieke domein.


Opdracht

De tactisch inkoopadviseur is verantwoordelijk voor het zelfstandig uitvoeren en begeleiden van (complexe) inkooptrajecten met een contractwaarde hoger dan de Europese aanbestedingsgrens conform wet- en regelgeving op het gebied van Werken, Leveringen en Diensten met name gericht op het fysieke domein, waarbinnen bijvoorbeeld de reconstructie van wegen, het vervangen van de riolering en het plaatsen van ondergrondse containers vallen. Hierin is de inkoopadviseur betrokken bij alle facetten van het aanbestedingstraject.

Bovendien ga je collega’s helpen in de hele organisatie om meervoudig onderhandse aanbestedingen en enkelvoudige inkopen zelfstandig uit te voeren. Bij je advisering vertaal je het beleid naar de dagelijkse inkooppraktijk. Daarbij breng je het belang van inkoop over het voetlicht en heb je oog voor een goede verbinding tussen inkoop en de juridische discipline.

In een veranderende omgeving weet jij jouw daadkracht, deskundigheid en klantgerichtheid te combineren met flexibiliteit, resultaatgerichtheid en een pragmatische insteek. Daarbij weet je nieuwe vraagstukken met lef en verantwoordelijkheidsgevoel op te lossen en je gaat daarin graag de samenwerking aan. Als geen ander ben je breed georiënteerd en dat is ook wat je zoekt in een opdracht.

Je brengt zaken in beweging en kunt moeiteloos schakelen in beïnvloedingsstijlen om je doel te bereiken. Je beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden en bent daarbij een stevige gesprekspartner op de verschillende (strategische) niveaus binnen de gemeentelijke organisatie.


Vereisten / knock-outcriteria

1. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Maximaal uurtarief van € 110,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werkverkeer;
3. Aantoonbare werkervaring in advisering aangaande (Europees) inkopen en aanbesteden binnen een politiek-bestuurlijke organisatie;


Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)

4. Afgeronde opleidingen op het gebied van inkoop en (Europees) aanbesteden zoals NEVI 2 en/of verdiepende/gevorderde opleidingen aanbestedingsrecht (30 punten);
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar binnen een 100.000+ gemeente (20 punten);
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als inkoopadviseur binnen het fysieke domein (20 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het gebruik van het digitale inkoopplatform Mercell en in het bezit van certificaten daaromtrent (30 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.


Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11.


Benodigd aantal professionals

1.


CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.


Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja


Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 11 juli 2024, tussen 10:30 en 13:30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 9 juli 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.