Aanvraagnummer: 4445
Organisatie: Gemeente Gooise Meren
Locatie: Gooise Meren
Uren per week: 24-32 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Noord-Holland
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 2 maal 1 maand(en)
Sluitingsdatum: 22-10-2024 09:00
Deel deze opdracht
Organisatie
Bussum, Naarden en Muiden vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s.
We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Als je leergierig bent, zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.
Ook Gooise Meren staat voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede-eigenaar van de oplossing.
We hebben een stevige organisatie die zichzelf continu ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.
Opdracht
We zijn op zoek naar een taxateur die ons kan ondersteunen bij het afhandelen van bezwaarschriften niet-woningen, PMA niet-woningen, herwaarderingen niet-woningen. Kennis en ervaring niet-woningen (courant en incourant) is een vereiste. Je kunt zelfstandig werken en hebt ervaring met Gouw. Je hebt een proactieve houding en weet van aanpakken. Thuiswerken is mogelijk, maar je bent minimaal één keer per week op kantoor.
De werkzaamheden bestaan uit:
- Taxatietechnisch afhandelen van de bezwaarschriften;
- Beantwoorden in Gouw-it van de door belanghebbenden ingediende grieven;
- Plannen en houden van hoorzittingen (zowel telefonisch als fysiek op het gemeentehuis);
- Indien nodig het doen van inpandige opnames en belanghebbenden te woord staan;
- Voeren van vooroverleg met groot belanghebbenden ten behoeve van aanslagoplegging 2025;
- Taxeren van courante en incourante objecten ten behoeve van de herwaardering 2025.
Minimumeisen / knock-outcriteria
1. Aantoonbare werkervaring als taxateur niet-woningen;
2. Uiterlijk beschikbaar per 1 november 2024 voor minimaal 24 - 32 uur per week gedurende de gehele inhuurperiode.
Gunningscriteria
3. Aantoonbaar afgeronde opleiding WOZ taxateur (20 punten);
4. Aantoonbare werkervaring met Gouw 7/R2 (benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten);
5. Aantoonbare werkervaring als taxateur niet-woningen bij een gemeente met minimaal 50.000 inwoners (benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met groot belanghebbenden (objecten met een grote WOZ-waarde, groot financieel belang of niet-standaard objectafbakening) (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u/de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Kwaliteit: je werkt nauwkeurig en levert goed werk in achtneming van de geldende wettelijke regels en daaraan gestelde eisen van de waarderingskamer;
- Juridisch: je bent op de hoogte van de laatste jurisprudentie en hebt voldoende algemene juridische kennis die nodig is bij het afhandelen van bezwaarschriften;
- Analytisch: systematisch ontleden, onderzoeken en verbanden leggen tussen gegevens;
- Communicatie: ideeën, informatie en adviezen in heldere en concrete taal uitwisselen, zodanig dat de kern bij anderen overkomt en wordt begrepen;
- Flexibel: indien zich kansen of problemen voordoen de eigen gedragsstijl veranderen;
- Samenwerken: de verbinding willen zoeken met de collega inhuur en de leden van het WOZ team;
- Stressbestendig: onder druk goed blijven presteren, durft nee te zeggen en is assertief;
- Gezonde dosis humor!
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functie is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in nauw overleg, waarbij minimaal 1 dag op kantoor.
Gooise Meren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffende thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Als afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/op kantoor plaatsvinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 24 oktober 2024 tussen 10.30 uur en 12.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 25 oktober 2024 bericht. De gesprekken vinden bij voorkeur digitaal plaats. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van de inhuuropdracht.
Overige informatie
1. Opdrachtnemer moet na gunning een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. Voor start van de opdracht voldoet een bewijs van aanvraag van de VOG. De kosten voor de aanvraag van een VOG zijn voor opdrachtnemer.
2. De integriteitsverklaring dient binnen 24 uur na gunning ingevuld én ondertekend bij Flextender te worden aangeleverd. Indien dit document niet tijdig wordt aangeleverd, heeft dit consequenties voor de beoogde startdatum.
3. Opdrachtnemer zal maandelijks achteraf opgaaf doen van het daadwerkelijk aantal gewerkte uren.
4. OPTIONEEL: Deze opdracht kan uitgebreid worden tot maximaal 36 uren per week als dit past bij de functie/rol of omdat collega's uit het team (deels) uitvallen.
6. We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Gooise Meren komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.
7. Uitzend- en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2023/1062M.
o U dient te beschikken over een G-rekening en NEN-certificering, 25% wordt er gestort op deze rekening. Bij geen NEN-certificering wordt er 55% gestort op deze rekening.
8. 'Bring your own device' is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
9. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (Conform Waadi).
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 22 oktober 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.