Fraud Blocker Teamcoördinator IT - Freelance Opdrachten

Teamcoördinator IT

Logo met het woord "nieuwegein" naast een abstract wervelontwerp in paars en grijs.

Aanvraagnummer: 2635
Organisatie: Gemeente Nieuwegein
Locatie: Nieuwegein
Uren per week: 24 per week
Tarief: Geen maximum
Regio: Utrecht
Startdatum: 22-07-2024
Optie tot verlenging: 1 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 12-07-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie

Nieuwegein is een jonge, levendige stad met historische accenten. Een complete stad met veel ruimte en groen, uitstekende voorzieningen en moderne woningen. Nieuwegein ligt centraal gelegen en heeft eigen aansluitingen op de doorgaande autowegen A27, A2 en A12 en beschikt over efficiënt openbaar vervoer, waaronder een sneltramverbinding met de buurgemeenten IJsselstein en Utrecht. In deze complete stad ligt voor de Gemeente Nieuwegein ook een taak in het verduurzamen van de stad.


Opdracht


De gemeente zoekt een ervaren professional die de teamleider ondersteunt door een deel van de dagelijkse aansturing over te nemen. De opgave voor de teamleider is om binnen een periode van 3 tot 6 maanden een vernieuwde structuur voor het team op te zetten. Om dat te kunnen doen is ondersteuning nodig om de dagelijkse werkzaamheden goed te laten verlopen en te laten integreren met de noodzakelijke vernieuwingen. De professional zal nauw samenwerken met de teamleider en overige leden van het IT-team om ervoor te zorgen dat de dienstverlening efficiënt en effectief blijft verlopen tijdens deze transitiefase. Een aantal belangrijke en grote veranderingen die nu spelen zijn:

  • migratie van ons datacenter naar een private IAAS;
  • migratie integratiedomein (ESB en API Gateway) van on-premise naar cloud;
  • van zelf beheren naar regie op uitvoering.

Uit te voeren werkzaamheden bestaan onder andere uit voeren periodieke werkoverleggen met beheer en helpdesk, individuele overleggen met medewerkers, aansturing van beheer en helpdesk in transitie datacenter, verbeteringen signaleren en doorvoeren, rol in het opzetten en uitdragen van ITIL processen.


Vereisten / knock-outcriteria

1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als teamcoördinator ICT;
2. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;


Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)

3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als teamcoördinator ICT binnen een gemeentelijke instelling (50 punten);
4. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Informatica (10 punten);
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als teamcoördinator in een transitiefase (Maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld) (20 punten);
6. Aantoonbare afgeronde ITIL certificaat (10 punten);
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar in het begeleiden van projecten op het gebied van verandermanagement (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.


Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.


Benodigd aantal professionals

1.


CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.


Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg.


Planning

De fysieke/ gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 17 juli 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 15 juli 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.