Aanvraagnummer: 6973
Organisatie: Gemeente Alphen aan den Rijn
Locatie: Alphen aan den Rijn
Uren per week: 24 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 3 maanden
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 3 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 11-02-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Detachering) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt
Organisatie
Wij zijn een 100.000 plus gemeente, onderdeel van het regionaal samenwerkingsverband Holland Rijnland en deelnemer aan de G40. In de groen-blauwe stad midden in het Groene Hart vind je een unieke combinatie van stedelijke projecten en ruimtelijke vraagstukken in een landelijk gebied.132,5 km², waarvan 6 km² water en 8 kernen, midden in het Groene Hart: dat is Alphen aan den Rijn.
De gemeentelijke organisatie heeft een platte structuur. De organisatie wordt aangestuurd door een concerndirectie (met ieder hun eigen portefeuille) met direct daaronder teammanagers en opgavemanagers.
Op dit moment bevindt de gemeente zich in een uitdagende transitie. De afgelopen periode werkte de organisatie aan de voorbereiding van een beter sturingsmodel binnen een nieuwe structuur. Hiermee ontstaat een flexibele en tegelijkertijd robuuste organisatie. Met meer aandacht voor strategie en focus enerzijds en professionaliteit en welzijn van medewerkers anderzijds. Op korte termijn gaan we deze positie vast invullen.
Innoveren, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.
Een groot aantal collega’s werkt aan maatschappelijke opgaven in uiteenlopende vakgebieden. Je krijgt bij ons de kans om op basis van je talent ingezet te worden voor die opgaven en deel uit te maken van diverse samengestelde teams.
Opdracht
Langeroode is de buitendienst van de Gemeente Alphen aan den Rijn. Wij zorgen dat onze wijken en buurten altijd netjes, schoon en veilig zijn voor alle inwoners de gemeente. De missie van Langeroode is een trotse, slagvaardige en zichtbare’ uitvoeringsorganisatie die een bijdrage levert aan een ‘veilige en verzorgde buitenruimte’. De teams van Langeroode bestaan uit Inzameling & Begraven, Groen & Schoon, Civiel & Toezicht en bedrijfsbureau. Dagelijks zijn 140 collega’s in vier teams aan het werk om met elkaar te zorgen voor vitale buurten en dorpen.
Het team Bedrijfsbureau Langeroode bestaat uit ongeveer 35 medewerkers met verschillende functies zoals terreinbeheer, administratief medewerker, officemanager, planner, werkvoorbereider, en recentelijk maakt datamanagement onderdeel uit van dit team. Langeroode heeft de opdracht de zorg voor het totale (beheer en) onderhoud van de buitenruimte te doen. Deze opdracht komt voort uit de Beheervisie Openbare Ruimte. Het Bedrijfsbureau heeft een trekkende rol in het vervullen van de ambities uit deze beheervisie en het leveren van capaciteit hiervoor. Je werkt daarom nauw samen met het team Beheer Openbare Ruimte, de collega teams van Langeroode en andere teamsop het Gemeentehuis.
Belangrijke uitdagingen binnen het Bedrijfsbureau Langeroode zijn het verder optimaliseren en structureren van werkprocessen, het op orde brengen van data, efficiënter werken door het inzetten van technologieën. Dit vraagt ook een andere manier van werken van medewerkers waar je als leidinggevende een stimulerende en faciliterende rol in hebt.
In je stijl van leidinggeven schakel je gemakkelijk, je inspireert, stimuleert en geeft medewerkers het vertrouwen om zelf het verschil te maken. Als coachend leidinggevende ben je zichtbaar voor de medewerkers en heb je affiniteit met de inhoud, maar geef je je medewerkers zelf veel ruimte en verantwoordelijkheid het werk naar eigen inzicht op te pakken. Je geeft kaders aan en faciliteert de collega’s in het pakken van de juiste rol. In de samenwerking met collega teammanagers in de keten ben je constructief en ga je voor de gezamenlijke koers en resultaat. Als integraal manager ben je benaderbaar en zorg je ervoor dat er een betere onderlinge samenwerking ontstaat, zowel in het team, als tussen de verschillende teams binnen de organisatie. Als teammanager ben je verantwoordelijk voor een portfolio van 27 miljoen op jaarbasis.
Vereisten
1. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in een gemeentelijke organisatie;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in een leidinggevende functie;
3. Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
4. Aantoonbaar uiterlijk beschikbaar per 1 maart 2025 voor minimaal 32 uur per week;
Gunningscriteria
5. Minimaal 10 jaar aantoonbare management werkervaring op het gebied van openbare ruimte, projecten en gebiedsontwikkeling (40 punten);
6. Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring met opdrachtgeverschap voor projecten openbare ruimte en gebiedsontwikkeling (40 punten);
7. Aantoonbare werkervaring in het optimaliseren en structureren van werkprocessen, het op orde brengen van data, efficiënter werken ( 20 punten).
Competenties
- Resultaatgericht
- Samenwerkingsgericht
- Klantgericht
- Veranderingsbereid
- Inspirerend vermogen
- Empathisch
- Besluitvaardig
- Politieke sensitiviteit
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg, ma – di - wo – do – vr.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op 18 februari 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 11 februari 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.