Teamleider Financiën

Logo van gemeente heerenveen met gestileerde rode en grijze verticale lijnen tussen de tekst "gemeente" en "heerenveen.

Aanvraagnummer: 2302
Organisatie: Gemeente Heerenveen
Locatie: gemeente Heerenveen
Uren per week: 28 - 30
Tarief: €125 - €150 per uur
Regio: Friesland
Startdatum: 15-07-2024
Optie tot verlenging: ja
Sluitingsdatum: 30-06-2024 23:59

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Opdracht omschrijving

De Gemeente Heerenveen is op zoek naar een interim teamleider Financiën die per 15 juli 2024 kan starten.

  • Leiderschap: Je geeft leiding aan het team Financiën, hierbij draag je zorg voor de professionele ontwikkeling van het team. Het team bestaat uit financieel advies, financiële administratie en auditing. Leiding geven aan dit team omvat het motiveren en inspireren van je teamleden, het zorgen voor hun professionele ontwikkeling, en het behouden van een positieve en productieve werksfeer.

  • Financiën: Je hebt de leiding over alle aspecten met betrekking tot financiën, inclusief begrotingsplanning, financiële analyse en rapportage. Je zorgt ervoor dat alle financiële activiteiten voldoen aan de wettelijke eisen en de beste praktijken op het gebied van financiën. Daarnaast lopen er een aantal grotere projecten, hierbij kun je denken aan de aanbesteding van een nieuw financieel systeem per 2026.

  • Verandermanagement: Je leidt en implementeert organisatorische veranderingen binnen team F&A. Hierbij kun je denken aan het implementeren van nieuwe processen, systemen, of structuren om de efficiëntie en effectiviteit van team Financiën te verbeteren. Daarnaast ben je betrokken bij de bredere organisatie en organisatieverandering.

We zijn op zoek naar een kandidaat die bewezen ervaring heeft binnen het financiële taakveld, beschikt over politieke sensitiviteit en ervaring heeft binnen gemeentelijke organisaties.


Verantwoordelijkheden

  • Leiderschap en Teammanagement: Je bent verantwoordelijk voor het leiden, coachen en ontwikkelen van het team Financiën.

  • Strategische Financiële Planning: Je ontwikkelt en implementeert samen met de financiële strategen de financiële strategieën en plannen om de financiële prestaties te optimaliseren en de groei te bevorderen. Daarnaast zorgen jullie voor de uitlijning van de financiële strategieën met betrekking tot de bredere organisatorische doelstellingen.

  • Risicomanagement: In nauwe samenwerkeing met de concercontroller ben je verantwoordelijk voor het risicomanagement van onze gemeente.

  • Relatiebeheer: Je werkt nauw samen met andere afdelingen en teams, belangrijke stakeholders en externe partners om ervoor te zorgen dat de financiële functie de bredere organisatie effectief ondersteunt.


Beschikbaarheid

De kandidaat is inzetbaar vanaf 15 juli 2024 tot en met 31 januari 2025 voor 28 tot 30 uur per week .De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.


Kwaliteit (eisen)

U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe.

Minimaal 5 jaar recente managementervaring binnen een Gemeentelijke organisatie

Minimaal 10 jaar recente werkervaring op het gebied van Financiën

Minimaal afgeronde bachelor's degree in de richting van Financiën (bijvoorbeeld Economie, Finance & Control of vergelijkbaar)


Prijs (eisen)

Minimaal: € 125,00
Maximaal: € 150,00

Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Gunningscriteria

Sortering
Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van prijs : 20 %
Gewicht van kwaliteit : 80 %
Uitleg gunningscriteria

Op basis van de economisch meest voordelige inschrijving (EMVI) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.

De EMVI komt als volgt tot stand:

prijs score = 100 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) * ( 100 / ( hoogste prijs - laagste prijs ) ) )
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )


Gunningscriteria (wensen)

40 %

Aantoonbare recente management ervaring binnen een gemeentelijke organisatie op het gebied van financiën.

40 %

Gecertificeerd op het gebied van Bestuurskunde / Planning & Control, Bedrijfsvoering of vergelijkbaar

20 %

Aantoonbare ervaring met advisering aan directie en wethouders


Het interview

Beschrijving (uitleg)

Als Inschrijver in de top 3 is geëindigd, ontvangt inschrijver een uitnodiging voor het interview. De 1e ronde van de interviews zal plaatsvinden op donderdag 4 juli in de middag en de tweede ronde zal dinsdag 9 juli in de ochtend plaatsvinden. Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is wordt de kandidaat beoordeeld op basis van criteria. De criteria zijn hieronder te raadplegen ter voorbereiding op het interview. Bij de terugkoppeling op de offertes (gunningsbeslissing) worden de resultaten bekendgemaakt in deze applicatie.