Teamleider informatievoorziening

Logo van veiligheidsregio utrecht met een gestileerd rood en geel schild naast de naam van de organisatie in zwarte tekst.

Aanvraagnummer: 10977
Contractvorm: Detachering ZZP
Organisatie: Veiligheidsregio Utrecht
Locatie: Houten
Uren per week: 32 - 36 per week
Tarief: 100 per uur
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: 01-06-2025
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 21-05-2025 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten



Organisatie
Uw veiligheid, Ons werk
Veiligheidsregio Utrecht is een samenwerkingsverband van en voor de 26 Utrechtse gemeenten. Wij zorgen elke dag voor de veiligheid van alle mensen die in de regio wonen en verblijven. Dat doen wij met onze centralisten op de 112-meldkamer, onze brandweermensen en onze collega’s van risicobeheersing, crisisbeheersing en de geneeskundige hulpverleningsorganisatie in de regio.

Wij zijn er voor de mensen in de samenleving, die rekenen op onze professionaliteit. Onze ambitie is om dat met onze partners steeds beter te doen.

De afdeling Informatiemanagement & Informatie- en communicatietechnologie (I&I) is verantwoordelijk voor de ondersteuning van alle onderdelen van de VRU en het zijn van de IT innovatie partner op de gebieden van informatievoorziening en -techniek. I&I bestaat uit twee teams: team Informatievoorziening en team ICT-Beheer.

Opdracht
Als adviseur informatiebeheer ben je inhoudelijk expert binnen het team en ondersteun je afdelingen en projecten die te maken hebben met vraagstukken rond informatiebeheer.

  • Draagt bij aan IV-strategie en de vertaling naar DIV en informatiehuishouding;
  • Je trekt de implementatie van het nieuwe informatiebeheerbeleid van de VRU;
  • Je helpt de informatiebeheerders bij inhoudelijke vragen;
  • Je signaleert organisatie ontwikkelingen en analyseert de impact ervan op Informatiebeheer;
  • Je participeert in het scrumteam dat werkt aan het handboek kwaliteitszorg;
  • Je overlegt met onze toezichthouder Het Utrechts Archief.
  • Je neemt deel aan projectteams van projecten met een grote impact op Informatiebeheer (denk aan de implementatie van Office 365/SharePoint/Teams).

Vereisten
1. Een afgeronde opleiding op WO niveau en afgeronde opleiding SOD I / SOD II en/of LARM;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Adviseur Informatiebeheer of een soortgelijke rol;
3. Minimaal 1 jaar ervaring als adviseur informatiebeheer bij een veiligheidsregio.
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als informatiespecialist/recordmanager
5. Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift, voertaal bij de VRU is de Nederlandse taal;
6. Een maximum uurtarief van €100,- exclusief BTW/ inclusief reiskosten woon-werkverkeer.

Gunningscriteria
7. Aantoonbare werkervaring met het schrijven/opstellen van beleidsstukken (vervangingsbesluit, informatiebeheerplan, retentieschema, informatiebeleidsplan) (20 punten);
8. Aantoonbare kennis van en werkervaring met het vernietigingsproces (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);
9. Aantoonbare werkervaring binnen een overheidsorganisatie (20 punten);
10. Aantoonbare kennis van en ervaring met het proces van overdracht naar een Regionaal Historisch Centrum (benoem dit duidelijk in het cv.) (10 punten);
11. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met AVG, WOO, Archiefwet, Omgevingswet, Baseline Informatieveiligheid Overheid én Hotspot (30 punten);
        a. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met 1 van bovengenoemde punten (5 punten);
        b. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met 2 van bovengenoemde punten (10 punten);
        c. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met 3 van bovengenoemde punten (15 punten);
        d. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met 4 van bovengenoemde punten (20 punten);
        e. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met 5 van bovengenoemde punten (25 punten);
        f. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met 6 van bovengenoemde punten (30 punten);
        g. Geen aantoonbare werkervaring (0 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Proactief;
  • Pragmatisch;
  • Zelfstandig;
  • Teamspeler;
  • Organisatiesensitief;
  • Overtuigend;
  • Communicatief vaardig.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Planning
De gesprekken bij de VRU zijn gepland op donderdag 22 mei 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 21 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 21 mei 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.