Teamleider / Projectleider Systeembeheer & Servicedesk

Logo van gemeente heerenveen met gestileerde rode en grijze verticale lijnen tussen de tekst "gemeente" en "heerenveen.

Aanvraagnummer: 2039
Organisatie: Gemeente Heerenveen
Locatie: gemeente Heerenveen
Uren per week: 36
Tarief: Geen maximum
Regio: Friesland
Startdatum: 01-07-2024
Optie tot verlenging: ja
Sluitingsdatum: 14-06-2024 23:59

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Opdracht omschrijving

Als teamleider / projectleider van Systeembeheer / servicedesk is er een combinatie van 2 grote opdrachten:

1 - leiding geven aan de teams servicedesk (4 personen) en systeembeheer (8-10 personen) en verantwoordelijk voor die twee taakgebieden.

De servicedesk is verantwoordelijk voor de gehele 1e lijn en een deel van de 2e lijns ondersteuning met betrekking tot ICT en digitalisering. Daarnaast zorgt de servicedesk onder andere voor uitrol van devices en thuiswerkplekken en ondersteunt ze bij problem management , changemanagement, livegang van grotere projecten en calamiteiten (prio 1). Als basis wordt topdesk gebruikt waarbij de servicedesk ook verantwoordelijk is voor een groot deel van het CMDB.

Systeembeheer is verantwoordelijk voor het onderhoud en de doorontwikkeling van de gehele infrastructuur van de gemeente; van de digitale werkomgeving (op dit moment VDI-oplossing) t/m identitymanagement, werkplekken, printers / plotters e.d., wifi, netwerk, het datacenter en het (technisch) beheer van alle informatiesystemen die daar worden gehost en ondersteund. Belangrijke onderdelen hierbij zijn servicegerichtheid, continuïteit en veiligheid. In het team zitten meerdere specialisten die zoveel mogelijk dubbelen in kennis en vaardigheden. Een IT architect zorgt voor richting en een vertaling vanuit algemene beleidskaders richting de infra- en it-architectuur. Bij de verantwoordelijkheden van het team horen o.a. ook contractmanagement, leveranciersmanagement en onderhoud & realisatie van de investeringsbegroting en grote aanbestedingen op IT-gebied.

2 - Het project 'De digitale werkomgeving van de toekomst' leiden. De gemeente Heerenveen heeft besloten om een omslag te maken naar een moderne werkomgeving. Dit besluit moet het komende jaar geconcretiseerd worden samen met o.a. gebruikersorganisatie, de afdeling I&I en specifiek systeembeheer. Het afdelingshoofd I&I is hierin de opdrachtgever. Concretisering betekent in dit project:

  • Uitwerken en realiseren van een Proof of Concept t.a.v. de moderne werkomgeving.
  • Voorbereiden van functionele keuzes m.b.t. de moderne werkomgeving en de devices (portal, ontsluiting software, aabod mobiel / laptop e.d.)
  • Uitwerken van technische en financiële consequenties rondom de technische infrastructuur (VDI-software, datacenter afschalen, beheersoftware, MDM, MAM)
  • Uitwerken van een planning voor de overgang voor de komende jaren. Dit zal op basis van personas gebeuren.

Verantwoordelijkheden

Verantwoordelijk voor:

- Het integraal leiding geven aan het team Systeembeheer & Servicedesk, inclusief goede begeleiding, coaching en opleiding van medewerkers.

- Dagelijkse aansturing

- Verlenen van de ICT Infra diensten en servicemanagement aan de organisatie (taakgebieden van systeembeheer & servicedesk

- Realisatie binnen budget (team en project)

- Investeringsbegroting ICT

- Realisatie van project 'De digitale werkomgeving van de toekomst'

- Contract- en leveranciersmanagement

- Stakeholdermanagement


Beschikbaarheid

De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 juli 2024 tot en met 31 december 2024 voor 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.


Kwaliteit (eisen)

U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.

minimaal 5 jaar werkervaring te hebben als leidinggevende van een IT-team.

minimaal 10 jaar ervaring te hebben als projectleider /projectmanager binnen de IT-sector.

aantoonbare ervaring te hebben met de implementatie van moderne werkplek oplossingen.

afgeronde master opleiding


Prijs (eisen)

Minimaal: € 135,00
Maximaal: € 150,00

Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Gunningscriteria

Sortering
Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van prijs : 30 %
Gewicht van kwaliteit : 70 %
Uitleg gunningscriteria

Op basis van de economisch meest voordelige inschrijving (EMVI) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.

De EMVI komt als volgt tot stand:

prijs score = 100 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) * ( 100 / ( hoogste prijs - laagste prijs ) ) )
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )


Gunningscriteria (wensen)

40 %

Ervaring met IT-gerelateerde werkzaamheden specifiek binnen gemeenten. Dit kan bijvoorbeeld betrekking hebben op IT-projecten, systeembeheer, of ondersteuning van gemeentelijke IT-infrastructuren.

30 %

Ervaring met Service Management (ITIL / BiSL)

30 %

Ervaring met verandermanagement en het begeleiden van organisatieveranderingen, specifiek op het gebied van de moderne werkplek.


Het interview

Beschrijving (uitleg)

Als Inschrijver in de top 3 is geëindigd, ontvangt inschrijver een uitnodiging voor het interview. Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is wordt de kandidaat beoordeeld op basis van criteria. De criteria zijn hieronder te raadplegen ter voorbereiding op het interview. Bij de terugkoppeling op de offertes (gunningsbeslissing) worden de resultaten bekendgemaakt in deze applicatie.