Aanvraagnummer: 5961
Organisatie: Gemeente Dalfsen
Locatie: Dalfsen
Uren per week: 32 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Overijssel
Startdatum: 15-01-2025
Optie tot verlenging: 2 maal 2 maand(en)
Sluitingsdatum: 6-1-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Organisatie
De Gemeente Dalfsen, gelegen aan de oevers van de Overijsselse Vecht, is een plattelandsgemeente met ongeveer 30.000 inwoners. Met de grootste kernen Dalfsen, Nieuwleusen, Lemelerveld, Oudleusen en Hoonhorst beslaat de gemeente een uitgestrekt buitengebied en is het een actieve deelnemer binnen de Regio Zwolle. Daarnaast is Dalfsen lid van de P10, het samenwerkingsverband van grote plattelandsgemeenten, en van de Talentenregio.
Dalfsen staat bekend als een veelzijdige gemeente met een uitstekende leefomgeving. In 2023 heeft het CBS vastgesteld dat de inwoners van Dalfsen de gelukkigste van Nederland zijn, iets waar wij enorm trots op zijn. De gemeente hecht veel waarde aan duurzaamheid en een goede woon-, werk- en leefomgeving. Samenwerken is de kracht van onze organisatie.
Bij de gemeente Dalfsen werken circa 300 betrokken en bevlogen medewerkers die dagelijks bijdragen aan het welzijn van onze inwoners. Onze organisatie voegt waarde toe door effectieve samenwerking, zowel intern als extern, met oog voor de veranderende samenleving. Werken bij Dalfsen betekent deel uitmaken van een hecht team dat samen voor elkaar klaarstaat.
Opdracht
Binnen het domein Samenleving werken ruim 90 medewerkers, verdeeld over drie teams: WMO en Jeugd, Participatie en Integraal beleid en uitvoering. In Dalfsen willen we, waar mogelijk, problemen voorkomen voor iedereen. De sociale basis wordt zo georganiseerd dat de zelfredzaamheid van inwoners wordt bevorderd en vragen vroeg worden gesignaleerd en beantwoord.
Voor het team WMO & Jeugd hebben we een tijdelijke vacature van Teamleider WMO & Jeugd voor de duur van circa 6 maanden. Het team bestaat uit circa 25 medewerkers.
Jouw taken omvatten onder andere:
- Je bent verantwoordelijk voor de sturing van je team op alle PIOFACH-onderdelen: Personeel, Informatie, Organisatie, Facilitair, Automatisering, Communicatie en Huisvesting.
- Het vertalen van onze visie naar concrete doelen en het stimuleren van eigenaarschap binnen het team.
- Resultaatgerichte afspraken maken met teamleden en het ondersteunen van hun professionele groei en ontwikkeling.
- Je geeft richting aan ontwikkelingen zoals de hervormingsagenda jeugd, de borging van de AVE-methodiek en een toekomstbestendige inrichting.
- Je stimuleert actief samenwerken, zowel binnen je team als met andere teams en externe partners, om de beste resultaten te behalen voor onze inwoners.
- Je geeft richting aan de ontwikkeling van medewerkers en weet hen te inspireren om vanuit hun expertise bij te dragen aan de gemeentelijke doelen.
Naast de focus op de medewerkers adviseer je ook over domein-overstijgende vraagstukken en draag je zorg voor de integrale advisering aan het management van gemeente Dalfsen. Jij zorgt voor de afstemming van managementbesluiten en vertaalt deze naar organisatorische taakstellingen, projecten en programma’s.
Vereisten / Knock-outcriteria
- Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Teammanager/Teamleider WMO of Jeugd binnen een gemeente.
- Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau.
- Aantoonbare kennis of werkervaring als teamleider binnen het sociaal domein.
Gunningscriteria
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Teammanager/Teamleider WMO of Jeugd binnen een gemeente (40 punten).
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Teammanager/Teamleider op het gebied van het sociaal domein (30 punten).
- Aantoonbare kennis van de wet- en regelgeving WMO en Jeugdwet (15 punten).
- Aantoonbare werkervaring binnen een kleinere gemeente (< 30.000 inwoners) (15 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u of de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Verbindend
- Accuraat
- Empathisch
- Daadkrachtig
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende cao van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Werkdagen (ook thuiswerkdagen) in overleg.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 8 januari 2025 vanaf 13:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 6 januari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- De opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.
- De opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 6 januari 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.