Aanvraagnummer: 6570
Organisatie: Gemeente Houten
Locatie: Houten
Uren per week: 32 - 36 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 3 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: z.s.m.
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 23-01-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Let op!: Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden
Organisatie
De gemeente Houten is onderdeel van de stadsregio Utrecht en de laatste decennia volop in ontwikkeling. Van een dorp van 7.000 inwoners in 1975 groeide Houten uit tot een middelgrote stad van bijna 50.000 inwoners. Stedelijk van karakter in het centrum en dorps in de mooie en rustige woonwijken en de drie kleine kernen ’t Goy, Schalkwijk en Tull en ’t Waal. Behalve dat Houten mooi, groen, veilig en landelijk gelegen is, kent de gemeente ook veel sociale, culturele en economische activiteit. Deze kenmerken vormen samen de kracht en de kwaliteit van Houten.
Dat maakt ook dat wij als organisatie goed zijn in het combineren van denken en doen. Schouders eronder en aan de slag is ons motto. In korte tijd kunnen we goede resultaten boeken. Landelijke en regionale ontwikkelingen en eigen ambities worden opgepakt door voortdurend op zoek te gaan naar nieuwe oplossingen en manieren van werken. Innoveren en experimenteren helpen ons in het realiseren van onze ambities. We zoeken hiervoor actief de samenwerking met elkaar, collega’s, inwoners, ondernemers en partners. Een setting waardoor het fijn werken is in Houten. De platte structuur van de organisatie, met 13 samenwerkende teams, geeft veel ruimte voor eigen initiatief, eigenaarschap en persoonlijke ontwikkeling.
Opdracht
Wij zijn wegens ziekteverlof op zoek naar een tijdelijke teammanager die empathisch is, stevigheid meebrengt en medewerkers weet te enthousiasmeren.
Het team Groenbeheer, Afvalbeheer & Buitendienst bestaat uit een cluster groenbeheer (4 medewerkers, cluster afvalbeheer (7 medewerkers), cluster buitendienst (groen/grijs - 30 medewerkers incl 6 vacatures en 5 inhuur), 1 administratief medewerker en 1 managementassistent. Het zet zich dagelijks in voor een schone, groene en leefbare omgeving in de gemeente Houten met oog voor duurzaamheid en veiligheid. Het team is georiënteerd op de uitvoering en beheer van de openbare ruimte. Het zorgt ervoor dat de parken, plantsoenen en bermen er verzorgd uitzien, dat afval efficiënt wordt ingezameld en dat de openbare ruimte netjes en veilig blijft.
Het team bestaat uit gedreven professionals die met passie werken aan het onderhoud van groenvoorzieningen, het beheren van afvalstromen en het uitvoeren van praktische werkzaamheden in de buitenruimte. Of het nu gaat om het snoeien van bomen, het plaatsen van straatmeubilair of het snel oplossen van meldingen, de medewerkers zetten zich in om Houten mooi en functioneel te houden.
Naast de uitvoerende medewerkers omvat het team ook beleidsmedewerkers die zich bezighouden met de strategische en beleidsmatige aspecten van het werk. Door onderzoek, planning en samenwerking met verschillende partijen zorgen zij ervoor dat de werkzaamheden bijdragen aan de langetermijnvisie van de gemeente. Op deze manier dragen zij bij aan een duurzame en toekomstbestendige inrichting van Houten. Samenwerking, verantwoordelijkheid en betrokkenheid staan centraal in het werk van het team. Het team streeft voortdurend naar manieren om de gemeente nog groener, schoner en duurzamer te maken.
De teammanager die wij zoeken heeft visie, stuurt op hoofdlijnen, maar heeft ook voldoende affiniteit met de uitvoering van beheer en onderhoud van de openbare ruimte. Je bent mede verantwoordelijk om samen met een ontwikkelteam te bouwen aan een optimaal Strategisch Assetmanagementplan voor de organisatie met speciaal het aandachtsgebied groenbeheer/cultuurtechniek en uitvoering beheer (buitendienst). Daarnaast is de organisatie permanent in verandering om ontwikkelend beheer (model IamPro assetmanagement) in het DNA van de organisatie te implementeren. Dat betekent dat je meedenkt en doet, samen met de teammanager Infrabeheer en de adviseur BOR, om vanuit GAB de strategische organisatiedoelen te vertalen naar uitvoerbare oplossingen. Ook ben je betrokken bij de gevolgen van het proces van samenwerking met het Reinigingsbedrijf Midden Nederland (RMN). Je bent een uitstekende sparringpartner. Je voelt je als een vis in het water in een politiek-bestuurlijke omgeving. Je bent verbindend, resultaatgericht en koersvast.
- Je coacht en faciliteert de medewerkers, zodat zij met hun kennis, kwaliteiten, ervaring en talenten het werk zo goed mogelijk kunnen doen; je ziet toe op een plezierige en professionele sfeer binnen het team. Je bevordert daarin eigenaarschap en zelf- organiserend vermogen
- Je bent integraal verantwoordelijk voor het behalen van de doelstellingen en de resultaten van het team; je stuurt op basis van de jaarplannen, die met actieve inbreng van de teamleden tot stand zijn gekomen.
- Je levert gegevens en rapportages aan ten behoeve van het management en rapporteert over de prestaties. Het MJOP is een bruikbaar instrument daarvoor.
- Je (her)kent de politiek-bestuurlijke wensen en besluiten. Je vertaalt die aan de ene kant naar adviezen voor portefeuillehouders en aan de andere kant naar taken en prioriteiten voor je medewerkers. Je ziet toe op het tijdig tot stand komen van kwalitatief goede college- en raadsvoorstellen. Je coacht en stuurt de medewerkers in dit proces.
- Je bevordert de kwaliteit van de taken van het team en draagt met jouw mensen bij aan teamoverstijgende programma’s en projecten.
De bedoeling is dat met de geboden continuïteit de huidige teammanager geleidelijk tzt weer kan ingroeien in de rol van teammanager vanuit ziekteverlof geleidelijk weer ingroeien naar de rol van teammanager. Daarnaast maak je onderdeel uit van het teammanagersoverleg concernbreed en je neemt deel aan het tweewekelijks overleg met de teammanagers in het domein Fysieke Leefomgeving.
Vereisten
1. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als teammanager bij een gemeente of overheidsinstelling;
3. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor /niveau;
4. Aantoonbare werkervaring binnen het ruimtelijk domein bij een gemeente;
Gunningscriteria
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als leidinggevende in het ruimtelijk beheerdomein bij een gemeente of overheidsinstelling; (25 punten)
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met de versterking/ontwikkeling van teams; (20 punten)
7. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als teammanager beheer en onderhoud bij een gemeente; (30 punten)
8. Aantoonbare werkervaring met ontwikkelend beheer, het signaleren van innovatiemogelijkheden in de reguliere beheertaken, omschrijf duidelijk in het cv hoe deze ervaring is opgedaan. (25 punten)
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
• Verbindend en empathisch;
• Communicatief sterk;
• Humor en lef.
Functieschaal
De beloning voor deze opdracht is indicatief gebaseerd op functieschaal 13. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Voorkeur is zoveel mogelijk aanwezig te zijn in de werkomgeving GAB (Gemeentewerf)
Planning
De gesprekken zijn gepland op dinsdag 28 januari 2025, van 10.00 uur tot 15.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 27 januari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot donderdag 23 januari 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.