Fraud Blocker Teammanager Voorbereiding en Uitvoering - Freelance Opdracht

Teammanager Voorbereiding en Uitvoering

Logo van Hilversum Mediastad, met een blauw schild met een geel propellerachtig symbool en de tekst "Hilversum Mediastad" in blauw en geel.

Aanvraagnummer: 3185
Organisatie: Gemeente Hilversum
Locatie: Hilversum
Uren per week: 32 per week
Tarief: Geen maximum
Regio: Noord-Holland
Startdatum: Zo snel mogelijk
Optie tot verlenging: 2 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 16-08-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Opdracht

Deze opdracht is uitgezet omdat het team Voorbereiding en Uitvoering de afgelopen jaren sterk is gegroeid zowel het aantal teamleden is toegenomen als ook de werkzaamheden. De aansturing met één teammanager is niet meer werkbaar en het afgelopen half jaar met een extra interimmanager opgepakt. Hierbij is duidelijk geworden hoe het werkproces verder geoptimaliseerd kan worden. Voor de komende periode richten wij ons op verder inrichten van het sturingsproces m.b.t. planning, uren/capaciteit en financiën. Dit is een essentieel onderdeel van de opdracht. In de komende periode wordt onderzocht welke aanpassingen nodig zijn om weer te komen tot een team waarin voldoende ruimte is voor personele aandacht en inhoudelijke sturing.

In de komende periode blijft het team aangestuurd door twee teammanagers. Een te werven interim teammanager die zich richt op de vakgroepen ontwerp, werkvoorbereiding en directievoering en de bestaande teammanager die zich richt op de projectleiders en de vakgebieden riool, water en milieu. Naast deze splitsing van de vakgroepen zal de bestaande teammanager ook ambtelijk opdrachtgever zijn voor de investeringsprojecten en een aantal andere projecten. De te werven interim teammanager richt zich op de meer personele zaken en het sturen op kpi’s en verder uitwerken van de werkprocessen.

Team Voorbereiding & Uitvoering
Het team Voorbereiding en Uitvoering is onderdeel van de afdeling Leefomgeving en voert de volledige keten van openbare ruimte projecten uit: van ontwerp tot aan beheer. De teammanagers Voorbereiding en Uitvoering geven samen met 3 coördinatoren sturing aan een hecht en hardwerkend team van 44 enthousiaste en gedreven medewerkers.

De opgave van het team is het vervangen van 6,5 km riool en daarbij de straat integraal te herinrichten, daarnaast is het team het ingenieursbureau voor de gemeente en draaien de teamleden mee in alle projecten en gebiedsontwikkelingen. Hiervoor zijn de ontwerpers Openbare Ruimte, werkvoorbereiders Groen en Civiel en directievoerders verantwoordelijk. Binnen het team wordt deze keten ondersteund door professionals op het gebied van calculatie, milieu, beleid riolering, waterbeheer, verkeer en bereikbaarheid. Buiten het team is de verbinding met “ketencollega’s” van beleid, projecten en beheer en diverse andere professionals.

Afdeling Leefomgeving
Samen met de afdelingsmanager en de andere teammanagers van de afdeling Leefomgeving maak je deel uit van het managementteam. Van daaruit ben je medeverantwoordelijk voor het functioneren van de hele afdeling. Je zorgt samen voor de integrale afstemming van alle primaire en bedrijfsvoering processen, het implementeren van nieuw beleid, het delen van interne en externe signalen en het bepalen van een heldere visie en strategische doelen.


Vereisten / knock-outcriteria

1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende in de afgelopen 10 jaar in de civiele of cultuurtechnische sector;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het sturen op kpi’s.


Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)

4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar op het gebied van openbare ruimte projecten (civiele en cultuurtechnische projecten) binnen een gemeentelijke organisatie (30 punten);
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare managementervaring met een team van omvang 25 fte en samenstelling (mbo/hbo/wo) in de afgelopen 10 jaar (40 punten);
6. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Civiele techniek, Cultuurtechniek, Ruimtelijke Ontwikkeling en/of Bedrijfskunde (30 punten);


Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.


Benodigd aantal professionals

1.


CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.


Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr/ in overleg.


Planning

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 22 augustus 2024 tussen 10.00 uur en 15.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 20 augustus 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.