Fraud Blocker Teammanager Wmo en bedrijfsvoering | Freelance Opdrachten

Teammanager Wmo en bedrijfsvoering

Logo van de gemeente Overbetuwe, met de gestileerde tekst "gemeente Overbetuwe" in paars en een blauw abstract vleugelachtig ontwerp.

Aanvraagnummer: 6537
Organisatie: Gemeente Overbetuwe
Locatie: Elst
Uren per week: 28-30
Tarief: €120 per uur
Duur van de opdracht: 11 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: 01-02-2025
Optie tot verlenging: ja, namelijk 6 maanden
Sluitingsdatum: 20-01-2025 12:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Deel deze opdracht


Opdracht omschrijving

Voor deze opdracht is het niet mogelijk om een ZZP-er voor te dragen

Het sociaal domein is volop in ontwikkeling. Met 3 teams vormen wij samen het Sociaal Team Overbetuwe (STO). Als STO dragen we met elkaar zorg voor alle ondersteuning sociaaldomeinbreed aan onze inwoners.

Met elkaar zorgen we voor een accurate administratie van alle wetten en regelingen die het STO uitvoert. Daarnaast ondersteunen we de uitvoerende vakafdelingen.

We zijn een moderne, informele organisatie, waar de lijnen kort zijn. Onze koers geeft ons richting én biedt ons voldoende ruimte om flexibel in te spelen op actuele ontwikkelingen. Als organisatie zijn we volop bezig om (andere) manieren van samenwerken te ontwikkelen met onze omgeving. Kijk voor meer informatie over de gemeente op Gemeente Overbetuwe.


Verantwoordelijkheden

Taken en verantwoordelijkheden

De teams zijn verantwoordelijk voor de uitvoering van de wettelijke regelingen in het Sociaal Domein en aanpalende taken op het gebied van zorg en veiligheid. De uitvoering van deze regelingen gebeurt integraal binnen de samenwerking van het Sociaal Team Overbetuwe.

De teams werken nauw samen met de (strategisch-) beleidsmedewerkers in het Sociaal- en Veiligheids Domein.

Binnen de teams in de uitvoering van het sociaal domein wordt intensief gewerkt aan een continue verbetering van dienstverlening die is gericht op:

- Het optimaliseren en integreren van de werkprocessen ten behoeve van de dienstverlening aan onze inwoners

- De professionalisering van de bedrijfsvoering waardoor we beter in control komen op onze financiën en kwaliteit van de zorg

Teammanagers uitvoering: ontwikkelen én managen

  • Teams in ontwikkeling vragen om een manager die een goede balans weet te realiseren in het realiseren van organisatiedoelen en medewerkersbetrokkenheid
  • De teammanagers geven leiding aan ongeveer 35 medewerkers
  • De teammanagers zijn integraal verantwoordelijk voor de prestaties van het team
  • De teammanagers zijn proceseigenaar van de binnen het team uitgevoerde werkprocessen
  • Zijn het aanspreekpunt voor de wethouder, de domeinmanager, directie en andere teammanagers ten aanzien van de uitvoering van het Sociaal Domein. En maken deel uit van het domeinoverleg Sociaal Domein en de gemeenschappelijke managementoverleggen binnen de organisatie
  • Beheerst de financiën en stuurt op budgetten
  • Stelt Jaarplannen op met het team en stemt deze af met andere teams
  • Werkt nauw samen met de (strategisch-) beleidsadviseurs binnen het Sociaal Domein en legt daarmee de verbinding tussen uitvoering en beleid
  • Geeft opdrachten ten behoeve van diverse ontwikkelopdrachten aan en werkt samen met projectleider(s), kwartiermaker(s) en bedrijfsvoeringsadviseurs
  • De teammanagers zorgen dat de verbeteringen die in projectvorm worden gerealiseerd in het dagelijks werk worden opgenomen

Beschikbaarheid

De kandidaat is beschikbaar binnen de aangegeven start en einddatum. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.


Overige eisen

U voegt een CV van maximaal 3 pagina's A4 in PDF toe. Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld. Benoem en beschrijf concreet in uw CV de relevante ervaring waaruit blijkt dat u aan onderstaande eis(en) voldoet. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum en beschrijving van de werkzaamheden te zijn vermeld.

Opleidingseis(en): Kandidaat beschikt minimaal over een relevante afgeronde HBO opleiding .

Werkervaringseis(en): Kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring in deze functie (of vergelijkbaar) bij middelgrote gemeentelijke organisatie(s) Je bent bekend met het opereren in een politiek-bestuurlijk-ambtelijk-maatschappelijk krachtenveld. Bij voorkeur heb je ervaring met de lokale situatie in Overbetuwe.

De interviews zullen plaatsvinden op 22 januari 2025. Wij vragen u hier alvast rekening mee te houden.


Gunningscriteria

Sortering
Sorteer op kwaliteit (dan prijs)
Uitleg gunningscriteria

De kwaliteitsscore komt tot stand door de optelsom van het behaalde percentage op de beschreven wens(en).

Op basis van kwaliteit wordt de top van kandidaten samengesteld en uitgenodigd voor een gesprek. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.


Gunningscriteria Kwaliteit

100 %

Het beoordelingsteam beoordeelt de mate waarop de CV van de kandidaat aansluit bij de beschrijving van het functieprofiel: - Het CV sluit uitstekend aan bij onze uitvraag (100%) - Het CV sluit goed aan bij onze uitvraag (50%) - Het CV sluit voldoende aan bij onze uitvraag (0%)


Gunningscriterium Prijs

Maximaal: € 120,00

Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Competenties te toetsen in interviewfase

Beschrijving (uitleg)

Je hebt veel ervaring met de uitvoerende taken van het sociaal domein en je onderschrijft het belang van maximale regie bij de inwoner. Je bent betrokken naar medewerkers, geeft sturing vanuit visie en toont daarin je doortastendheid. Je legt verbindingen in de organisatie, beschikt over een helicopterview en durft beslissingen te nemen. Je hebt ervaring met procesgericht werken. .

De kandidaat wordt tijdens het gesprek op deze competenties beoordeeld.


Interviewfase

Beschrijving (uitleg)

Toelichting methodiek

  1. De documenten worden gecontroleerd. De gevraagde documenten dienen zodanig te zijn beschreven, dat de gemeente voldoende inzicht krijgt, om te kunnen beoordelen of aan de eisen is voldaan. Mocht uit documenten of het interview blijken dat de kandidaat niet aan de gestelde eisen of aangegeven wensen voldoet, dan wordt deze als nog knock-out verklaard en niet verder meegenomen in de beoordelingsprocedure.
  2. Uitsluitend de kandidaat/kandidaten die na een schriftelijke beoordeling van de Offertes zich in de top rangorde plaatsen, kunnen worden uitgenodigd voor een interview.
  3. In het interview worden de eisen en wensen geverifieerd en de aangeboden kandidaat beoordeeld op werk/opdrachtinhoudelijke aspecten, de match met de organisatie en de aangegeven competenties. Op basis van de uitkomst van deze gesprekken vindt het besluit over (voorlopige) gunning van de opdracht plaats.

Mocht aan de hand van het interview blijken dat de toelichting niet in overeenstemming is met de ingediende offerte op zowel de eisen als wensen, kan dit tot uitsluiting leiden.


Reageer nu op deze opdracht!

6537 - Teammanager Wmo en bedrijfsvoering