Technisch Consultant ServiceNow

Aanvraagnummer: 11263
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Ministerie van Defensie
Locatie: Amersfoort
Uren per week: 40 per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 12 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: 01-07-2025
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 27-05-2025 12:00
LET OP! Deze opdracht is gesloten
Opdrachtomschrijving
Als Technisch Consultant ServiceNow werk je samen in een hecht team met ervaren ServiceNow specialisten. Binnen dit team beheren en breiden jullie het ServiceNow-platform verder uit, met als doel de IT binnen Defensie te moderniseren. Je houdt je bezig met het verder technische ontwikkelen, onderhouden en verbeteren van maatwerkoplossingen in ServiceNow. Je werkt daarbij aan uitdagende en complexe projecten, waardoor je jouw vaardigheden als Technisch Consultant verder kunt uitbreiden.Jouw verantwoordelijkheden:
- Ontwikkelen en aanpassen van ServiceNow-oplossingen;
- Implementeren en beheren van ServiceNow-functionaliteiten;
- Samenwerken met collega's in een DevOps-omgeving;
- Ondersteunen en verbeteren van ITIL-processen in samenwerking met andere teams;
- Zorgen voor naleving van best practices en kwaliteitsstandaarden;
- Actief bijdragen aan het succes van ServiceNow-projecten.
Achtergrond opdracht
Met het GrIT programma wordt de vernieuwing van de IT-infrastructuur gerealiseerd in samenwerking met één consortium als strategische partner van Defensie. Dit consortium beschikt over diepgaande en brede technologische kennis en ervaring waarmee de beschikbaarheid van een moderne IT-infrastructuur voor Defensie wordt geborgd. Het consortium wordt verantwoordelijk voor de vernieuwing van de IT-infrastructuur in scope van GrIT. Daarna verzorgt het consortium samen met Defensie het beheer van deze IT-infrastructuur voor Defensie. Het consortium zal in gemengde teams, waarin medewerkers van Defensie en consortiumpartners samenwerken, de IT-dienstverlening gaan realiseren.
Met dit Blok Beheer Processen (BBP) wordt een IT-Servicemanagementoplossing voor de beheeromgeving en beheerprocessen voor de Terbeschikkingstellingsfase van de GrIT blokken geleverd. De IT-Servicemanagementoplossing is voor zowel de statische- als ook de ontplooide omgeving. Dit betreft concreet:
- Realisatie van het IT-Servicemanagement-platform voor gebruik in statische en ontplooide omstandigheden (LGI & HGI);
- Realisatie, integratie en implementatie van de ITSM-processen;
- Onboarding GrIT Blokken in ServiceNow.
Eisen
- Als Technisch Consultant ServiceNow werk je samen in een hecht team met ervaren ServiceNow specialisten. Binnen dit team beheren en breiden jullie het ServiceNow-platform verder uit, als doel de IT binnen Defensie te moderniseren. Je houdt je bezig met het verder technische ontwikkelen, onderhouden en verbeteren van maatwerkoplossingen in ServiceNow.
- De kandidaat is in het bezit van het certificaat ServiceNow System Administrator.
- De kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring op HBO werk- en denkniveau.
- De kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met ontwikkelprojecten in ServiceNow (3 jaar).
- De kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in een Agile/DevOps-omgeving (3 jaar).
Wensen
- De kandidaat heeft een teamgerichte instelling en goede communicatieve vaardigheden die goed passen binnen het team.
- De kandidaat heeft bij voorkeur aantoonbare werkervaring binnen Defensie.
Aanvullende Informatie
Hybride: Van de kandidaat wordt verwacht om minimaal 2 dagenvper week naar kantoor te komen.