Tijdelijke Beleidsadviseur Mobiliteit

Aanvraagnummer: 14085
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Breda
Locatie: Stadskantoor
Uren per week: 36 per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 3 maanden
Regio: Noord-Brabant
Startdatum: 21-07-2025
Optie tot verlenging: Ja, meerdere verlengingen mogelijk
Sluitingsdatum: 14-07-2025 08:00
LET OP! Reacties dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Tijdelijke Beleidsadviseur Mobiliteit
Ben jij strategisch sterk, beleidsmatig onderlegd en klaar om tijdelijk impact te maken op mobiliteit in Breda?
Dan zoeken we jou als tijdelijke Beleidsadviseur Mobiliteit. In deze opdracht speel je een sleutelrol in de doorontwikkeling van de Mobiliteitsvisie en de totstandkoming van een integrale Parkeerstrategie. Een mooie kans om je expertise in te zetten in een dynamische werkomgeving waar duurzaamheid, leefbaarheid en bereikbaarheid samenkomen.
Wat ga je doen?
Als beleidsadviseur mobiliteit werk je binnen het team Mobiliteit van de afdeling Mobiliteit, Milieu en Energie. Je hebt een sturende rol in de beleidsontwikkeling en zorgt voor verbinding tussen strategie en uitvoering. Je denkt mee, schrijft mee en stuurt waar nodig. In deze tijdelijke opdracht:
- je werkt aan de doorontwikkeling van de Mobiliteitsvisie Breda, inclusief beleidsmatige verdieping en afstemming met andere ruimtelijke opgaven;
- je vertaalt dit naar een beleidsmatig kader voor een geactualiseerd uitvoeringsprogramma en voert een analyse uit op de mate waarin de huidige visie SUMP-proof is;
- je stelt een integrale Parkeerstrategie op, inclusief beleidskaders, scenario’s en participatieaanpak;
- je adviseert bestuur en management over complexe mobiliteitsvraagstukken;
- je stemt af met interne collega’s, externe partners zoals provincie en vervoerders, en met bewoners;
- je signaleert trends en ontwikkelingen op het gebied van mobiliteit en parkeren en vertaalt deze naar beleid.
Voor deze opdracht zoeken we een stevige beleidsadviseur die snel zijn of haar weg vindt in complexe vraagstukken en bestuurlijke omgevingen.
- Je hebt minimaal een afgeronde hbo-/wo-opleiding, bij voorkeur in mobiliteit, planologie, bestuurskunde of een vergelijkbare richting;
- Je hebt minimaal 3 jaar ervaring als beleidsadviseur binnen het ruimtelijk of mobiliteitsdomein;
- Je hebt aantoonbare ervaring met het opstellen van mobiliteits- en/of parkeerbeleid;
- Je beschikt over sterke adviesvaardigheden en weet hoe je omgaat met bestuurlijke besluitvorming;
- Je bent politiek-bestuurlijk sensitief en communicatief sterk;
- Je werkt zelfstandig, proactief en resultaatgericht.
- Je hebt ervaring binnen een gemeentelijke organisatie;
- Je hebt ervaring met participatieprocessen en stakeholdermanagement;
- Je hebt actuele kennis van mobiliteitsthema’s zoals mobiliteitstransitie, gedragsverandering, verstedelijking en bereikbaarheid;
- Je bent op korte termijn beschikbaar.
Breda is een stad met ambitie. Binnen de afdeling Mobiliteit, Milieu en Energie werken we aan duurzame oplossingen die passen bij de groei en ontwikkeling van de stad. We verbinden beleid met uitvoering en houden altijd oog voor de leefbaarheid en bereikbaarheid van Breda.
Wat bieden wij jou?
- Een tijdelijke opdracht van 3 maanden;
- Een inzet van 32 tot 36 uur per week;
- Een hybride werkplek: deels op kantoor in Breda, deels vanuit huis;
- Een betekenisvolle opdracht waarin je het verschil maakt voor de mobiliteit van morgen.
Vereisten / Knock-out criteria
- De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp’er te laten starten. Geïnteresseerde zzp’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan.
- Kandidaten die intern op deze aanvraag reageren krijgen bij gebleken geschiktheid voorrang op externe werving. In dat geval wordt de aanvraag geannuleerd. Met uw inschrijving bent u akkoord met deze eis.
- Breda VOG adviseurs- en managersfunctie. Om bij de gemeente Breda te komen werken, stellen wij een verklaring omtrent gedrag verplicht.
- De inhuur wordt gebaseerd op het in de uitvraag opgegeven aantal uren per week. Gedurende de inhuurperiode kunnen omstandigheden wijzigen, waardoor een ander aantal uren per week gewenst is. Indien deze situatie zich voordoet, worden in onderling overleg en in alle redelijkheid en billijkheid afspraken gemaakt over wijziging van het aantal uren per week.
Met uw inschrijving verklaart u zich hiermee akkoord.
- Akkoord (0 Punten)
- Niet akkoord (0 Punten)
- Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO-opleiding. Dit moet blijken uit het cv.
- Akkoord (0 Punten)
- Niet akkoord (0 Punten)
- Uw kandidaat heeft minimaal 3 jaar relevante werkervaring als beleidsadviseur binnen het ruimtelijk of mobiliteitsdomein. Dit moet blijken uit het cv.
- Akkoord (0 Punten)
- Niet akkoord (0 Punten)
- Uw kandidaat heeft relevante werkervaring binnen een overheidsorganisatie. Dit moet blijken uit het CV.
- Akkoord (0 Punten)
- Niet akkoord (0 Punten)
Gunningscriteria / Wensen
- Uw kandidaat heeft bij voorkeur een HBO of WO-opleiding in de richting van mobiliteit, planologie, bestuurskunde of vergelijkbaar. Dit moet blijken uit het cv en op verzoek moet uw kandidaat het geldige diploma hiervan kunnen tonen.
- Kandidaat heeft een WO opleiding in de richting van mobiliteit, planologie, bestuurskunde of vergelijkbaar. (10 Punten)
- Kandidaat heeft een HBO opleiding in de richting van mobiliteit, planologie, bestuurskunde of vergelijkbaar. (5 Punten)
- kandidaat heeft geen HBO of WO-opleiding in de richting van mobiliteit, planologie, bestuurskunde of vergelijkbaar. (0 Punten)
- Uw kandidaat heeft bij voorkeur ervaring met participatieprocessen en stakeholdermanagement. Dit moet blijken uit het cv.
- Kandidaat heeft ervaring met participatieprocessen en stakeholdermanagement. (5 Punten)
- Kandidaat heeft geen ervaring met participatieprocessen en stakeholdermanagement. (0 Punten)
- Uw kandidaat heeft bij voorkeur relevante ervaring met bestuurlijke besluitvorming of mobiliteits- en parkeerbeleid. Dit moet blijken uit het cv.
- Akkoord (5 Punten)
- Niet akkoord (0 Punten)
- Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 3 jaar ervaring als beleidsadviseur binnen het ruimtelijk of mobiliteitsdomein. Dit moet blijken uit het CV.
- Kandidaat heeft meer dan 5 jaar ervaring als beleidsadviseur binnen het ruimtelijk of mobiliteitsdomein. (10 Punten)
- Kandidaat heeft 3-5 jaar ervaring als beleidsadviseur binnen het ruimtelijk of mobiliteitsdomein. (5 Punten)
- Kandidaat heeft niet meer dan 3 jaar ervaring als beleidsadviseur binnen het ruimtelijk of mobiliteitsdomein. (0 Punten)
- Uw kandidaat heeft bij voorkeur kennis van actuele ontwikkelingen in mobiliteit (zoals mobiliteitstransitie, verstedelijking en bereikbaarheid, gedragsverandering). Dit moet blijken uit het cv.
- . (10 Punten)
- . (0 Punten)
- Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.- Je beschikt over sterke adviesvaardigheden en weet hoe je omgaat met bestuurlijke besluitvorming;
- Je bent politiek-bestuurlijk sensitief en communicatief sterk;
- Je werkt zelfstandig, proactief en resultaatgericht.De week van 14 juli is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.
- Kandidaat scoort zeer goed op de competenties. Alle competenties zijn aanwezig en weet de kandidaat zeer overtuigend te onderbouwen (30 Punten)
- Kandidaat voldoet aan de gestelde competenties en kan dit in voldoende mate onderbouwen met voorbeelden uit de praktijk. Bij sommige competenties komt de kandidaat sterker/ overtuigender over dan bij andere competenties (20 Punten)
- Kandidaat voldoet enigszins aan de gestelde competenties, echter kan dit slecht onderbouwen met voorbeelden uit de praktijk (10 Punten)
- Kandidaat voldoet niet aan de gestelde competenties. Eén of meer competenties ontbreken. (0 Punten)