Toezichthouder & handhaver ondermijning

Aanvraagnummer: 12329
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Provincie Overijssel
Locatie: Zwolle
Uren per week: 36 per week
Tarief: 100 per uur
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Overijssel
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 2 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 18-06-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Provincie Overijssel mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Provincie Overijssel. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De Provincie merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is'.
Organisatie
Werken bij Overijssel
Overijssel is een prachtige provincie om te wonen, te werken en te recreëren. Met elkaar maken we Overijssel iedere dag leefbaarder, mooier, veiliger en beter bereikbaar. De provincie werkt samen met gemeenten, waterschappen, het Rijk, ondernemers en maatschappelijke instanties. Samen zetten we ons in voor de toekomst van onze provincie.
Beschrijving Bestuurs-en Concerntaken
Je gaat aan de slag bij de afdeling Bestuurs- en Concerntaken, één van de acht afdelingen binnen provincie Overijssel. De afdeling is de verbindende schakel tussen bestuur, organisatie, partners en de inwoners van Overijssel. Samen met jouw collega’s draag je het profiel van de provincie Overijssel uit naar de buitenwereld. Een provincie met een eigentijds bestuur, die werkt aan een krachtige economie in een prettige en veilige leefomgeving.
De afdeling bestaat uit de volgende teams: Leiding, Bestuur, Concerncontrol en advies, Communicatie, Kabinet, en Bestuursondersteuning, Ondermijning en Financieel Toezicht.
Opdracht
Als toezichthouder/handhaver Ondermijning werk je onder regie van de gemeenten om toezicht- en handhavende activiteiten uit te voeren in het buitengebied en op vakantieparken. Door tijdelijk in het team van een gemeente te functioneren, help jij bij het vergroten van de informatiepositie, het voorbereiden van repressieve en preventieve interventies en het uitvoeren van controles in kader van handhaving en toezicht op vakantieparken en in het buitengebied. Met jouw inzet draag je flink bij aan de veiligheid en leefbaarheid in Overijssel.
Wat ga je precies doen?
- Informatiepositie verbeteren: verzamelen van informatie over de situatie in het buitengebied en op vakantieparken, gericht op ondermijning, veiligheid en leefbaarheid.
- Controles plannen: bezoeken en schouwen van vakantieparken en het buitengebied, waarbij je met voorinformatie gericht de handhaving of het toezicht uitvoert.
- Locatiebezoeken: controle van objecten en personen op locaties op vakantieparken en het buitengebied, inclusief het opstellen van toezichtrapportages, bestuurlijke rapportages of een proces-verbaal van bevindingen.
- Illegale bewoning vaststellen: opbouwen van handhavingsdossiers voor handhavingsjuristen en signaleren van problematiek aan ketenpartners.
- Samenwerken en rapporteren: mondeling en schriftelijk rapporteren aan veiligheidspartners en samenwerken met gemeentelijke toezichthouders of stakeholders zoals politie, waterschap of omgevingsdienst.
Vereisten
1. Een maximum uurtarief van €100,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer en toeslaguren;
2. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
3. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4;
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als toezichthouder/handhaver ondermijning;
Gunningscriteria
5. Aantoonbaar in het bezit van de BOA bevoegdheden (30 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met het signaleren van ondermijnende activiteiten en illegale bewoning, en kennis van integrale locatiecontroles (15 punten);
7. Aantoonbare kennis van integrale locatiecontroles (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv) (15 punten);
8. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als toezichthouder/handhaver ondermijning in een gemeentelijke instelling (20 punten);
9. Flexibiliteit in inzet van uren (ook buiten kantoortijden. Toeslagenuren mogen niet apart gedeclareerd worden) (10 punten);
10. In het bezit van Rijbewijs B én een eigen auto (benoem dit expliciet in het cv) om op alle locaties te komen (er mogen geen reiskosten gedeclareerd worden) (10 punten)
Competenties
- Samenwerken;
- Flexibiliteit;
- Resultaatgericht;
- Zorgvuldig werken;
- Integriteit.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1-2.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: nee.
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-di-wo-do-vr.
Standplaats: Zwolle en alle gemeenten in de provincie Overijssel.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 24 juni 2025 vanaf 14.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 20 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 18 juni 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.